18 van de 19
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 Volgende > 
   
De DSuper van pascalvm
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 16 september 2011 06:01 PM
  [ # 256 ]

Ik heb het hele systeem 2 jaar terug compleet gespoeld (nog voor de restauratie) en toen is ook de radiateur vervangen, vorig jaar is de thermostaat vervangen. In de tussentijd heeft de Super natuurlijk wel een tijdje (ongeveer een jaar) stilgestaan.

Ik heb zojuist even wat kvs af laten vloeien en de motor nog even laten lopen;
Met gevuld systeem geen geborrel, echter wel als ik de motor afzet…

Daarnaast, stationair weinig of geen “witte rook” met gas geven steeds meer “witte rook”.
Dit kan natuurlijk ook gewoon waterdamp van verbranding van LPG zijn…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25393
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2011 06:23 PM
  [ # 257 ]

Juist! LPG levert heel veel waterdamp! Niet op verkijken. Alleen CO2 meting is zekerheid…

Ga eerst maar rijden en kijk of het pijl daalt.

Ow, wat ook kan is dat je boordspanning is gedaald of gestegen. dan kan de meter ook anders aangeven!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 16 september 2011 07:25 PM
  [ # 258 ]

Ik heb laatst ook gehad dat er kvs ergens lekte, nergens iets te zien, nieuwe radiateur, pomp, waterslangen, enz. en toch bleef kvs dalen en soms witte rook, slecht lopen op LPG en soms moeilijk starten. Toen een druktest gedaan met drukpomp (soort kleine fietspomp met drukmeter), deze op de vuldop van de radiateur gezet en ietsjes druk erop gezet. druk meter liep langzaam terug, na 2x op druk zetten kwam de kvs bij de flex-aansluiting van de uitlaat naar buiten. dus: koppakking gaar en kvs kwam via de cilinder en uitlaatklep naar buiten ....
Druktest is uiterst simpel en doeltreffend op n dalend kvsniveau op te sporen ....

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 september 2011 11:20 PM
  [ # 259 ]

Gisteravond zo`n 40 km. naar huis gereden zonder enig probleem;

Ook geen waterdamp uit de uitlaat, zelfs niet bij stationair met de choke vol uit…

Ik heb vandaag nog eens goed gekeken en kreeg het idee dat het kraantje op de radiateur lekt…

Ik hoop dat dit het probleem veroorzaakt;

De afgelopen tijd veel kilometers gemaakt en nauwelijks KVS gecheckt,
dus het zou een plausibele verklaring kunnen zijn…

Morgen eerst maar eens naar Neeltje Jans !

Smile

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 30 september 2011 10:31 PM
  [ # 260 ]

Het echte probleem heb ik eindelijk gevonden en gerepareerd;

Het slangetje wat van de dikke slang onder aan de radiateur naar de verwarming loopt had onderin een breukje, het breukje begon de afgelopen dagen steeds groter te worden en ik verloor steeds meer KVS.
Waardoor er inmiddels plassen onder de auto stonden…

Slangetje is vervangen!

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 april 2012 11:44 AM
  [ # 261 ]

Toen vorig jaar het einde van de restauratie in zicht kwam is mijn vrouw (die als ontwerpster bij prenatal werkt) druk aan de slag gegaan om een “weder-geboortekaartje” te maken. Tijdens het maken van dit kaartje zijn er wat inspiratie foto`s en afbeeldingen bij prenatal op de design afdeling terecht gekomen en omdat ze iets met een auto wilden doen is er toen een DS in de collectie gekomen!

De bewuste collectie ligt nu in de winkel:

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 07 april 2012 12:27 PM
  [ # 262 ]

Ha Pascal,
Leuk idee! Echter, de baby en de prijs zijn op de foto goed te zien, tekst en afbeelding op het hemdje helaas niet…..(of ligt dat aan mijn “French Connection”? Smile  ).
Heb je de blauwe dame al van stal gehaald voor het nieuwe seizoen?
Groet,
Ton

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 april 2012 12:35 PM
  [ # 263 ]

Tekst weet ik niet precies, de afbeelding is een 2e neus en er zijn een aantal shirts met die afbeelding.

De planning is om de dame snel van stal te halen, alleen ontbreekt het nog even aan tijd;
We zijn ons nog een beetje aan het instellen op Rosalie en daarnaast zit ik nu op een project waar veel tijd in gaat zitten (vandeweek afgesproken dat ik niet meer dan 60 uur per week werk, zegt genoeg denk ik Wink )

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 07 april 2012 10:56 PM
  [ # 264 ]

Hee Ton En (Papa) Pascal!

Ik heb even op de site van Prenatal gekeken en daar is het 2e neusje beter te zien:

http://www.prenatal.nl/shop/Speciaal-Newborn-Fashion/Prenatal-Jongens-t-shirt-km-met-print-93530.htm?startValue=&rangeValue;=&prevVisit;=&navAction=jump&navCount=0&level=product&id=93530

Ik hoop dat de link werkt!

Lucas

DS; "Objet de Culte"

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 04 mei 2012 09:41 AM
  [ # 265 ]

De Super is inmiddels als weer een week of 2 in gebruik en tot volle tevredenheid van dame en baasje, helaas had ik afgelopen week nog wel een probleempje; een paar minuten nadat ik de verwarming had aangezet liep me de koelvloeistof over de schoenen. Omdat ik toch in Almere moest zijn (en ik wist dat de radiateur & kraan niet erg best meer waren, ik heb de radiateur 2 jaar terug al eens gesoldeerd) gelijk bij chyparse een nieuwe radiateur & kraan gehaald, die er inmiddels inzitten.

Vandaag nog een dagje werken en morgen naar citromobile met het gezin.

Mijn dochter is er in ieder geval klaar voor!

(T-shirt is niet te koop, heeft mijn vrouw gemaakt Smile )

Mijn dochter heeft trouwens haar eigen klassieker:

(Een Jonkers uit de jaren 50, past mooi bij de DSuper Wink )

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 25 september 2012 01:01 PM
  [ # 266 ]

Ik bedacht me net dat ik dit topic al een tijdje niet meer bij houd en dat is een goede zaak, want het betekent voor mij in ieder geval dat ik vrijwel probleemloos mijn kilometers maak, zo`n 40.000 inmiddels sinds de restauratie.

Het wil echter niet zeggen dat er niets meer gebeurt, natuurlijk krijgt de dame haar reguliere onderhoud en er zijn een aantal dingen die nog wel het vertellen waard zijn:

Afgelopen citromobile heb ik voor het eerst TSL aangeschaft en dit toegevoegd aan de motor en inmiddels ook bakolie; wat opviel was dat de motor vrijwel direct na toevoegen stiller begon te lopen en dat het toerental iets oploopt. Ook lijkt het erop dat de motortemperatuur gemiddeld een graad of 2 lager is dan voorheen. Lijkt mij een teken dat het spul dus werkt…

Daarnaast hebben wij i.v.m. de gezinsuitbreiding inmiddels ook een oldtimer caravan aangeschaft; een constructam condor, deze heeft een laag gewicht en (voor zover dat mogelijk is) een goede stroomlijn waardoor de DSuper hem redelijk makkelijk kan trekken. Daarbij is het ook gewoon een mooie combinatie!

Direct met de eerste keer kamperen viel me op dat de motortemperatuur onderweg aardig opliep, met een buitentemperatuur van rond de 20 graden ging deze al over de 90…
Toen we een paar weken later weer gingen kamperen tikte de temperatuurmeter onderweg de 100 aan (met buiten 30 graden) en toen werd ik wel een beetje nerveus voor de vakantie naar zuidfrankrijk:
30 plus, bergen…

Even gebeld met Jansen en de dag voordat we vertrokken hebben we naast het geplande groot onderhoud ook het koelsysteem drastisch aangepast; er zit nu het systeem van een i.e. in:
Nog grotere radiateur,
expansievat,
extra elektrische fan die bijspringt wanneer nodig (door het thermocontact in de radiateur) en die ook met de hand bediend kan worden.
En zo zijn we naar Frankrijk vertrokken waar we een probleemloze vakantie hebben gevierd.
Zelfs me buitentemperaturen van zo`n 40 graden (wij hadden de mazzel dat we naar huis reden tijdens een hele hete dag), door de bergen en stevig doorrijden kwam de temperatuur niet boven de 95.

Ik wil hierbij opmerken dat ik toen ik de DSuper net had wat koelproblemen had. Toen heb ik de 2 rijer door een 3 rijer vervangen en het hele systeem grondig gespoeld, daarna nooit meer problemen met de koeling gehad. Zelfs in de bergen met hoge temperaturen (of in de file) nooit een temperatuur van boven de 90 gezien en zelfs dat maar af en toe. Normaal zat deze rond de 80.
Als je dan een caravan achter de dame hangt, blijkt dat ze toch wel heel hard moet werken en een standaard koelsysteem niet meer afdoende is.

Tijdens het groot onderhoud hebben we ook het stuurhuis getest (de dame heeft wat moeite met op druk komen en deze vast houden, de drukregelaar klikt om de paar seconden) en deze blijkt niet erg best meer te zijn. Het lijkt nu ook snel erger te worden:
Sinds een week is het iedere keer als ze langer dan een dag heeft stilgestaan:
Starten, omhoog komen, aan de voorkant plots weer naar beneden “vallen” om vervolgens weer netjes op niveau te komen en te blijven en de drukregelaar ratelt aan 1 stuk door (om de paar seconden).

Ik wijt het allemaal aan het stuurhuis en aangezien deze slecht is, zal dat het volgende onderdeel zijn wat vervangen wordt, als ik de topics hierover lees, dan wordt het er 1 van citrotech.

Daarnaast zit ik toch wel te denken over een 123LPG en ik heb het draadje van Egbert hierover uitgebreid gelezen; zijn er inmiddels meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Vooral het stukje meer vermogen bovenin spreekt mij aan, het zal het inhalen op de snelweg en het rijden met de caravan wat makkelijker maken. Daarnaast is het milieuaspect natuurlijk ook mooi meegenomen.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 november 2012 09:34 AM
  [ # 267 ]

Vorige week de dame maar weer gestald voor de winter, de komende tijd maar eens wat klusjes uit voeren:

Stuurhuis lekt intern nogal, die wordt vervangen.
Ik heb een goede gebruikte liggen, deze is inmiddels getest bij chyparse en voorzien van nieuw vet.

Bedrading koplampen nalopen / vervangen; de “meedraaiers” werken niet altijd.
(schakelaar was stuk, is vervangen door een goede)

Versterker inbouwen en subwoofer in de hoedenplank aansluiten.
(Ik heb een subwoofer gevonden die precies in de hoedenplank past en niet opvalt)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 december 2012 06:34 PM
  [ # 268 ]

Omdat je het gelinked had heb ik dit hele draadje nog eens doorgenomen en ik moet je zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van wat hier allemaal aan een DS is gedaan.

Toen je de auto ging afbouwen zei je dat je inmiddels op 20.000 euro was aangeland en toen moest je de klus nog voltooien. Je zei ook dat je achteraf misschien beter een mooie Pallas had kunnen kopen, maar ik vraag me af of ook die 20k+ auto’s die hier en daar worden aangeboden net zo gaaf zijn als hoe de jouwe uitendelijk uit de strijd is gekomen.

Zeer indrukwekkend draadje met gelukkig heel veel foto’s en veel leerstof voor de DS enthousiastelaars die nog gaan beginnen aan zo’n klus.

Respect!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 december 2012 08:05 PM
  [ # 269 ]

Ik heb hem ook helemaal terug gelezen.
En inderdaad,ze is perfect uit de strijd gekomen,
En zie maar eens een DS in de zelfde staat te vinden,laat staan wat ze kosten.

Succes met alles.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 december 2012 11:53 PM
  [ # 270 ]

Dat is voor mij uiteindelijk precies de reden geweest om het zo grondig aan te pakken!

De DS is voor mij gerestaureerd en ik weet nu wat ik heb;
een keiharde DS waarmee ik jaren kan rijden en dat doe ik dan ook vol op;
sinds de restauratie alweer zo`n 40.000 km. !
(En dan rijd ik `s winters in de BX…)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
18 van de 19
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook