5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Deurbakken vervangen
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 juli 2010 09:51 PM
  [ # 61 ]

De lak met een Owatrol-toevoeging geen sterkere roestwerende laag vormen, althans, ik stel mij daar weinig bij voor. Maar het rolt vooral lekkerder/beter.

Pure Owatrol op roest werkt wel vertragend, maar geloof mij, het zal het echt niet omtoveren tot iets anders dan verrot metaal.  Smile

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 juli 2010 10:08 PM
  [ # 62 ]

En oh ja, RAL 9001 heb ik hier op mijn kozijnen zitten, en dat lijkt niet echt op Beige Albatros.
http://www.nuancierds.fr/AC 087 Beige Albatros.htm
(linkje even knippen en plakken ivm spaties in url)

Je ziet hier echt een vleug beige in zitten die je bij 9001 niet ziet. Dat is namelijk echt gebruiken wit, al kijkend naar mijn kozijnen lijkt het er op dat er meer iets geel-achtigs in zit.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 juli 2010 12:11 AM
  [ # 63 ]

Volgens mij werd AC085 bedoeld (Beige tholonet), ook al werd AC087 geschreven.

Citroen!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 08 juli 2010 01:12 AM
  [ # 64 ]

Volgens de fabrikant doet het méér dan alleen makkelijker rollen.
Uit de productinfo van Owatrol:
- Owatrol® Olie moet altijd aan menie en primer worden toegevoegd om er zeker van te zijn dat poreuse roest wordt verzegeld tot op het basismateriaal.
- Verzadig het oppervlak met de pure Owatrol® Olie of met een mengsel van 50% Owatrol® Olie en 50% menie of primer.
- Het beschermt tegen roest door vocht en lucht van het basismateriaal af te scheiden.
Ik gebruik het bij mijn GS ook. Wat mij vooral overtuigt, is dat het op grote schaal in de scheepvaart en scheepsbouw wordt gebruikt. Als ze ergens weten wat roest is….

Terug naar de deurbakken: zie ik nu goed dat je spaanplaatschroeven gebruikt i.p.v. parkertjes?

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 08 juli 2010 10:43 AM
  [ # 65 ]

Ik zal nog eens goed lezen over owatrol, maar ik heb ook gister een zandstraalpistool gekocht en ga proberen dat bij de motorclub te gebruiken, als dat lukt is dat natuurlijk ideaal.

En wat betreft schroeven, ehm, ik zie niet zo snel een verschil daartussen, maar het zijn verzinkte schroeven dus roesten zullen ze niet snel doen en de verbinding haalt zn kracht toch uit de lijm en niet de schroefjes, zo nauw komt dat niet volgens mij. Ook hebben ze genoeg “grip” op het plaatstaal om het naar elkaar toe te trekken, dus dat lijkt mij voldoende?

edit: Terwijl ik dit typ gaat de bel en krijg ik mn pakketje met zandstraalpistool binnen, hoe toevallig. Ik zal nog wel laten horen hoe het gaat.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 08 juli 2010 11:04 AM
  [ # 66 ]

Owatrol is goed maar niet zaligmakend vlgs.mij.

In de scheepvaart wordt het gebruikt omdat de kosten van het stralen van een schip niet op opweegt tegen het gebruik van owatrol.Wie laat nou een binnenvaartschip helemaal stralen toch niemand.
Plaatwerk van een auto stralen is nog wel te doen.

Grote nadelen van owatrol vind ik toch wel dat je het niet kan mengen met twee componenten verven/primers en epoxy verven.

Mijn voorkeur is,laat je plaatwerk stralen en dan in een goede primer laten spuiten,dit heeft bij mij altijd het beste resultaat gegeven op de lange termijn

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 juli 2010 12:55 PM
  [ # 67 ]
DriverD schreef:

Volgens mij werd AC085 bedoeld (Beige tholonet), ook al werd AC087 geschreven.

Nee, er werd echt AC087 bedoeld:

Ik heb een kleurcode vraagje, mn vriendin en ik hebben besloten welke kleur het moet worden en dat is AC087 Beige Albatros, een soort cremewit. De 2 komponentenlak die ik ga gebruiken hebben ze in cremewit en dat is gegeven in een RAL kleur, namelijk 9001. Mijn vraag is, weet iemand hoe die AC en RAL codes overeen komen?

Trouwens, Beige Tholonet lijkt ook niet op RAL9001 Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 juli 2010 01:01 PM
  [ # 68 ]
daan schreef:

Wie laat nou een binnenvaartschip helemaal stralen toch niemand.

Valt wel mee hoor:

(Ik weet dat dit geen binnenvaartschip is maar een zeeschip)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 08 juli 2010 01:04 PM
  [ # 69 ]
Brian schreef:
daan schreef:

Wie laat nou een binnenvaartschip helemaal stralen toch niemand.

Valt wel mee hoor:

(Ik weet dat dit geen binnenvaartschip is maar een zeeschip)

Er zijn altijd uitzonderingen,in dit geval heb je ook geen owatrol nodig,maar een goede primer!!na het stralen heb je namelijk geen roest meer.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 08 juli 2010 01:28 PM
  [ # 70 ]

joost hoe ga jij de kopse zijde afwerken,als je de deurbakken last kan je dit natuurlijk mooi afwerken,nu met lijmen zit de binnenbak niet mooi vast aan de kopse kant,je kijkt nu eigenlijk tegen de lijmlaag aan

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 684
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 08 juli 2010 04:29 PM
  [ # 71 ]

en vergeet je niet om er een paar flinke afwateringsgaatjes in te boren? (Op de foto zie ik ze er nog niet in zitten..)

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 juli 2010 04:58 PM
  [ # 72 ]
JoostDSuper5 schreef:

Ik zal nog eens goed lezen over owatrol, maar ik heb ook gister een zandstraalpistool gekocht en ga proberen dat bij de motorclub te gebruiken, als dat lukt is dat natuurlijk ideaal.

En wat betreft schroeven, ehm, ik zie niet zo snel een verschil daartussen, maar het zijn verzinkte schroeven dus roesten zullen ze niet snel doen en de verbinding haalt zn kracht toch uit de lijm en niet de schroefjes, zo nauw komt dat niet volgens mij. Ook hebben ze genoeg “grip” op het plaatstaal om het naar elkaar toe te trekken, dus dat lijkt mij voldoende?

edit: Terwijl ik dit typ gaat de bel en krijg ik mn pakketje met zandstraalpistool binnen, hoe toevallig. Ik zal nog wel laten horen hoe het gaat.

Kijk uit met verzinkte schroeven in stalen deuren.. dan krijg je een electroliet tussen de schroef en het staal, dus roest. Gebruik gewoon stalen schroeven en behandelen dat spul.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 juli 2010 06:18 PM
  [ # 73 ]

Ik heb ze zelf pas gemaakt met een verzettang.Het is echt meten en passen en hierna met de tang bewerken.Even vast zetten met een parkertje .kiken hoe de zaak er dan voor staat en dan pas verder.Dit vast zetten heb ik met de gehele onderbak gedaan en dan pas verlijmen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juli 2010 06:23 PM
  [ # 74 ]
CLL Martin schreef:
JoostDSuper5 schreef:

Ik zal nog eens goed lezen over owatrol, maar ik heb ook gister een zandstraalpistool gekocht en ga proberen dat bij de motorclub te gebruiken, als dat lukt is dat natuurlijk ideaal.

En wat betreft schroeven, ehm, ik zie niet zo snel een verschil daartussen, maar het zijn verzinkte schroeven dus roesten zullen ze niet snel doen en de verbinding haalt zn kracht toch uit de lijm en niet de schroefjes, zo nauw komt dat niet volgens mij. Ook hebben ze genoeg “grip” op het plaatstaal om het naar elkaar toe te trekken, dus dat lijkt mij voldoende?

edit: Terwijl ik dit typ gaat de bel en krijg ik mn pakketje met zandstraalpistool binnen, hoe toevallig. Ik zal nog wel laten horen hoe het gaat.

Kijk uit met verzinkte schroeven in stalen deuren.. dan krijg je een electroliet tussen de schroef en het staal, dus roest. Gebruik gewoon stalen schroeven en behandelen dat spul.

Maar met zink is het dacht ik zo dat het zink lager in spanning is dus verpoedert.Even goed niet wenselijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 08 juli 2010 08:06 PM
  [ # 75 ]

Ik denk dat roest tengevolge van de schroefjes echt te verwaarlozen is hoor,de bakken zijn ook al behandeld met een zinkprimer en de schroeven zijn zelf ook verzinkt dus waar hebben we het over.

Belangrijkste is altijd zorg dat de deur van binnen een goede anti roest behandeling heeft gehad plus afwaterings gaten op de juiste plekken

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook