Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
par eXeMple! schreef:Wat betreft het dashboard bakje, informeer eens bij Leontien van Garage Hydraulique. Die heeft heel veel van dat soort dingen liggen.
En als Leo hem niet (of niet in de juiste kleur) heeft, probeer dan Roy (http://www.citroy.nl) eens.

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Wat ik vernomen heb is Roy ermee gestopt en heeft alles verkocht.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
M Citroen schreef:
Geldt dit ook voor een 2.0 TRE uit 84 en wat voor problemen zouden er dan op lange termijn op kunnen treden?
Een TRE is een Douvrin en kan dus prima zonder aanpassingen op Euro95.
Mocht er pingelgedrag optreden (heb ik met mijn 2.0 nooit ervaren) dan kun je de ontsteking iets verlaten.
VWB CitRoy: ik heb begrepen dat de complete inboedel naar Borculo is gegaan inderdaad…
Maar dat is uit tweede hand, dus pin me er niet op vast.
‘Spirit of avant-garde’

- CX 2200
- C-Zero EV
Sorry voor de off-topic-heid maar ik heb bij Roy nagevraagd of hij inderdaad gestopt is - ik was twee weken geleden nog bij hem in Vlagtwedde en toen zei hij er niets over, dus ik was wel erg benieuwd of het gerucht van Geoarthc35 en Pascal zou kloppen!
Het blijkt NIET te kloppen. Het is wel waar dat een groot deel van de auto’s in zijn voorraad in één klap is verkocht, maar hij gaat gewoon door met de in- en verkoop van auto’s en ook van onderdelen.
In ben iedere keer weer verrast over de stelligheid waarmee het een of het ander wordt gezegd.
Op het Technisch Evenement van de club is mij nog gezegd dat ik toch zeker 98 moet tanken.
Soms stop ik wel eens bij een pomp waar geen 98 (meer) te krijgen is. Dan gooi ik er toch maar 95 in. Verschil heb ik nooit echt gemerkt.
Grappig is wel dat op het flesje loodvervanger (nog van de vorige eigenaar uit Frankrijk) staat dat er bij 95 5 keer zo veel in moet dan bij 98.

- CX 2200
- C-Zero EV
In mijn vorige CX (een 22 TRS) ben ik 98 gaan tanken in de hoop het schokken van de auto bij lage toerentallen tegen te gaan. Het schokken is daar niet mee overgegaan (en garagisten konden ook geen oorzaak vinden van het schokken, het is de hoofdreden geweest om mijn huidige 25 GTi aan te schaffen).
In mijn huidige CX ben ik juist begonnen om 98 te tanken, maar op een gegeven moment zei iemand dat dat niet nodig was en inmiddels rijd ik al zeker 2 jaar, zo’n 60.000 km bij elkaar, alleen maar op 95. Ik heb nog NOOIT verschil gemerkt. Misschien is het op lange termijn best schadelijker voor de motor (technische forummers als Waterman kunnen daar misschien meer over zeggen?) maar ik heb tot op dit moment nog geen enkele slechte ervaring met het tanken van 95. Bij mij betreft het dus een injectiemotor, misschien is het verhaal anders bij carburatiemotoren zoals die van MonsieurGrat, maar net als Sable Dore valt de stelligheid van sommige opmerkingen mij ook wel op.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
foutje, bedankt .....
zie post hieronder voor lederen GTi interieur
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Wat betreft dat bakje: nooit gedacht aan een ‘custom’ oplossing? Wellicht, met wat creativiteit, kunnen we iets ontwerpen wat beter bij de lijnen van de CX past en wat dan ook nog verwijderbaar is? Met alle know-how hier op het forum, een beetje samenwerken denk ik dat we het zó mooi kunnen dat Citroën zelf trots zou zijn.
Als men hierin geïnteresseerd is wil ik wel een keer een schetsje plaatsen. Bijvoorbeeld in de vorm van de lunule?
”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mmmmm…...........
iets ipv die normale vide de poche bak ? tja. daar zullen sommige mensen positief en sommigen minder positief op reageren.
laat maar eens zien wat je in gedachten hebt…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
jmmj schreef:In mijn vorige CX (een 22 TRS) ben ik 98 gaan tanken in de hoop het schokken van de auto bij lage toerentallen tegen te gaan. Het schokken is daar niet mee overgegaan (en garagisten konden ook geen oorzaak vinden van het schokken, het is de hoofdreden geweest om mijn huidige 25 GTi aan te schaffen).
In mijn huidige CX ben ik juist begonnen om 98 te tanken, maar op een gegeven moment zei iemand dat dat niet nodig was en inmiddels rijd ik al zeker 2 jaar, zo’n 60.000 km bij elkaar, alleen maar op 95. Ik heb nog NOOIT verschil gemerkt. Misschien is het op lange termijn best schadelijker voor de motor (technische forummers als Waterman kunnen daar misschien meer over zeggen?) maar ik heb tot op dit moment nog geen enkele slechte ervaring met het tanken van 95. Bij mij betreft het dus een injectiemotor, misschien is het verhaal anders bij carburatiemotoren zoals die van MonsieurGrat, maar net als Sable Dore valt de stelligheid van sommige opmerkingen mij ook wel op.
uhmmm, kleinigheidje, zijnde een GTI is de mijne een injectie motor….
Ik heb Collette vandaag voorgesteld aan DE Citroën expert in mijn familie, mijn oom Mike, hij bevestigde mijn oorspronkelijke nindruk, motor loopt magnifiek, chassis is perfect, versnellingsbak in top staat, hij adviseerde wel om de bollen te laten vullen (niet de LHM, maar het gas in de bollen ansich) Tevens hebben we even gepraat over de benzine, conclusie, 98, of 98 achtig is geprefereerd, maar Excellium is een 98-equivalent.
Morgen ever Chyparse bellen, afspraak maken voor bollen vullen.
Ah, en een mooie originele CX 2400 brochure gekregen, het begin van een historie is daar, nu de rest van de geschiedenis uitdokteren. Ze heeft dertig jaar historie, waar ik maar een klein stukje ken, zou mooi zijn het verhaal compleet te krijgen…
ORGA nummer is helaas verdwenen, maar met een serie nummer moet ik een heel eind kunnen komen, vorige eigenaar bekend, dus binnenkort gaan we eens graven.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

- CX 2200
- C-Zero EV
MonsieurGrat schreef:uhmmm, kleinigheidje, zijnde een GTI is de mijne een injectie motor….
sorry ik verwarde jou voiture met de 20 TRE van M Citroen, en toen begon Pascal over Douvrinmotoren en was ik helemaal de weg kwijt…
Onnozelschaap schreef:Wat betreft dat bakje: nooit gedacht aan een ‘custom’ oplossing? Wellicht, met wat creativiteit, kunnen we iets ontwerpen wat beter bij de lijnen van de CX past en wat dan ook nog verwijderbaar is? Met alle know-how hier op het forum, een beetje samenwerken denk ik dat we het zó mooi kunnen dat Citroën zelf trots zou zijn.
Het beste wat bij de lijnen van de cx past is de cx….. Ik bedoel als je zo’n k.. bakje op je dash hebt dan heb je dat… Het hoort er gewoon bij. Dat bakje zit er vanaf het moment dat het weet ik veel hoeveel jaar geleden lomp ingeschroeft werd….het hoort bij DIE cx is dus ook wel weer leuk want ze komen niet zoveel voor. En welke zot gaat het er nu opschroeven? Tja onzichtbaar verwijderbaar moet te ddoen zijn met een sterke magneet onder het dash…
Onnozelschaap schreef:
Als men hierin geïnteresseerd is wil ik wel een keer een schetsje plaatsen. Bijvoorbeeld in de vorm van de lunule?
Wat is een lunule?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Citroën_CX
“met op het dashboard de zgn. ‘lunule’ een ergonomisch handige, bijzondere verzameling van snelheidsmeter, toerenteller, clignoteur, e.d.”
”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein