50 van de 79
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 14 november 2010 12:01 PM
  [ # 736 ]

Voordeel van meerdere dunne lagen is ook dat de plamuur veel snelle droogt. Kleine beetjes plamuur mengen en direct aanbrengen in een laag van max 3mm dikte. Dit kan binnen 10 minuten al geschuurd worden waarna de volgende laag aangebracht kan worden. Op die manier heb je een totaal gedeukt achterscherm in een ochtend weer strak en klaar voor de spuiter.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2010 12:09 PM
  [ # 737 ]

Meer als drie millemeter moet je uitdeuken anders gaten boren waar de plamuur zich in hecht.
op zijn amerikaans ??????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1257
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 november 2010 12:24 PM
  [ # 738 ]

Smile En die kunnen er niets van. Alles onder het motto; lange halen, gauw thuis.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2010 12:35 PM
  [ # 739 ]

[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]

Dat bedoel ik Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 14 november 2010 01:25 PM
  [ # 740 ]

Even schuren is wat makkelijk gezegd trouwens. Als je dat niet goed doet, schiet je nog niet zo veel op. Schuur met een blok, anders volg je de oneffenheden en dan blijf je bezig. En zorg voor heel veel schuurpapier om steeds op tijd een nieuw vel te gebruiken. Als je dan eindelijk overtuigd ben dat het goed is, spuit je een dunne nevel zwarte verf en die schuur je weg. Alle lagere delen blijven dan zwart. Je schaamt je dan meteen dat je al tevreden was met het resultaat. Zo gaat er heel wat tijd zitten in een goed strak eindresultaat. Investeren in deze fase bepaalt een heel groot deel van het uiteindelijke resultaat.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 14 november 2010 03:34 PM
  [ # 741 ]

Even ene tussentijdse update tijdens de pauze

De eerste laag plamuur is grotendeels geschuurd:

uitdeuken hadden we al geprobeerd, maar het plaatwerk was te ver uitgelubberd, dus da schoot niet op, daarnaast was er een gedeelte dat niet uit te deuken valt omdat het bij het lassen te ver kromp, dus om die rand te corrigeren moet uurd worden. Maar dat loopt vogens mij helemaal los

De deuren zijn inmiddels ook gewisseld:

alleen moeten we de onderste scharnier van de linker achterdeur nog vervangen, we hadden dit nog niet gezien, maar die was dus ook door geslepen… en die van de ouwe deur had ik inmiddels ook door geslepen, dus die overzetten is geen optie tot die tijd blijft die deur dus gewoon dicht en op slot.

INtussen heb ik voor het clubmagazijn of de liefhebber een slot voor er rechter voordeur over (serie 2, de nieuwe deur is serie 2 en we hebben dat slot dus moeten omwisselen) en een Serie 2 spiegel voor rechts, maar die gaat denk ik bij mij in de woonkamer komen

zo weer verder met schuren en plamuren…. ow en proberen de motor van de ruit voor linksachter proberen te fixen , dat wil zeggen, goed bevestigen en zorgen dat het raam er goed op staat zodat dat dicht kan.

Dus… straks meer…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 14 november 2010 03:44 PM
  [ # 742 ]

Succes!

Jammer dat die garages nooit een paar meter groter zijn. Altijd hetzelfde gedonder met de ruimte. Maar goed, daar word je inventief van.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 14 november 2010 03:46 PM
  [ # 743 ]

Dank

Ja inderdaad… 1 ding staat vast, als ik ooit het geld heb, dan koop ik een garage die de ruimte bied, of zoals een kennis, een huis met een heeeele grote serre waar die zijn DS’en binnen kan rijden, zo plop in de woonkamer, kijk, da’s het betere werk.. maar nu eerst zorgen dat we Collette weer strak krijgen

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2010 04:36 PM
  [ # 744 ]

aardig op weg succes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 november 2010 04:40 PM
  [ # 745 ]

Goed bezig, ik volg het met interesse.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 14 november 2010 06:37 PM
  [ # 746 ]

Succes daar verder. Werken in die ruimte is geen pretje natuurlijk.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 14 november 2010 07:47 PM
  [ # 747 ]

tja, ruim is het niet, maar ruim genoeg… en daar ben ik al lang en breed blij mee, en belangrijk voordeel, iedere avond is de maaltijd inbegrepejn, want het is de garagebox van mijn ma en haar verloofde Very Happy

De motorkap en voorschermen grotendeels geschuurd, en de “paddestoeltjes” waar de sierstrips mee vast zaten zijn inmiddels weg geslepen Very Happy

nu tijd voor Pizza, een rokertje en even een avondje relaxen…. Very Happy

morgen verder met schuren en plamuren

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2010 08:10 PM
  [ # 748 ]

Kaal geslepen en geschuurde plekken meteen in de primer zetten anders oxydatie nu niet zichtbaar straks wel succes
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 november 2010 08:18 PM
  [ # 749 ]

Inderdaad, dat blanke staal begint a la de minute met oxideren, ook al zie je het niet meteen.

Wat een klus Alban, respect hoor… very good
Veel succes!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 november 2010 08:22 PM
  [ # 750 ]

Laat je die sproeiers gewoon in de motorkap zitten tijdens schuren en spuiten?
Het vordert wel lekker geloof ik.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
50 van de 79
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook