67 van de 79
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 26 november 2010 09:04 PM
  [ # 991 ]

ik heb dit topic even niet gevolgd en nu even teruggelezen. Er is een hoop emotie langsgekomen oa waaom men zo verzot is op zijn CX. Dat is inderdaad een wonderlijk fenomeen, net als de liefde voor andere auto’s. Volgens mij is de ervaring in de jeugd veelal een rode draad. Als kind worden eerste indrukken onuitwisbaar gemaakt. Bij mij was dat ook. Je kan dit eigenlijk niet rationaliseren. Mons. Grat zegt ergens dat het innovatieve van de CX hem zo aanspreekt. Maar een CX? Innovatief?? Ik zou niet weten wat er innovatief aan is: motortechniek uit de jaren 50, een veersysteem uit de jaren 50. Een belabberde constructie. Dan mischien het model? Dat komt meer in de richting maar is vergeleken met de DS een slap aftreksel in z’n tijd en eigenlijk ook een beetje gejat….In feite blijkt uit veel dingen dat de CX een model is van een fabriek in grote financiele problemen. Volgens mij moeten we gewoon niet te veel nadenken en lekker doen wat ons gevoel ons ingeeft. Een bijzondere auto is het!

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 26 november 2010 09:07 PM
  [ # 992 ]
freek schreef:

Volgens mij mnoeten gewoon niet te veel nadenken en lekker doen wat ons gevoel ons ingeeft. Een bijzondere auto is het!

Daar zou je zo maar gelijk in kunnen hebben Very Happy

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 november 2010 10:24 PM
  [ # 993 ]
freek schreef:

vergeleken met de DS een slap aftreksel in z’n tijd en eigenlijk ook een beetje gejat…

DS of CX is een kwestie van smaak. Maar van wie is het gejat…?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2010 10:38 PM
  [ # 994 ]

laat de lente maar komen maar nu graag fotooooooooo’‘’‘’‘’‘’‘ssssssss

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 november 2010 12:02 AM
  [ # 995 ]

http://monsieurgrat79.wordpress.com/2010/11/26/58/

leuke gedachte.
maat het is zeker waar, rijden in mijne dame maakt me blij !  (en wie niet hier….. )

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43377
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2010 12:13 AM
  [ # 996 ]

Leuke blog, maar ik zou je toch aanraden je bronnen eens beter te raadplegen… Dat stukje over Paul Mages klopt namelijk niet helemaal…. Lees eerst even de boeken van Roger Brioult even. Dat zijn 2 delen, totaal 500 bladzijden, over citroen in de jaren 1919 tot 1987.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 27 november 2010 12:18 AM
  [ # 997 ]
par eXeMple! schreef:

DS of CX is een kwestie van smaak. Maar van wie is het gejat…?

Kijk maar eens naar deze foto’s: http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-l/projet-l.html
En je moet toegeven de ds was een ware revolutie tussen die vierkante zwarte koetsen. En natuulijk was de traction avant ook een revolutie in de jaren 30. Maar ieder mag er natuurlijk het zijne van vinden (voordat er weer een hele discussie losbarst in dit topic)

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 27 november 2010 01:07 AM
  [ # 998 ]

Idd, de concept van BL is duidelijk een invloed geweest, maar mist de elegantie van de CX, daarnast is de achterpartij van de CX al te zien in ontwerpen die Opron in 67 produceerde voor een nieuwe achtersteven van de DS

het BL ontwerp heeft wel veel weg van de CX, of andersom, maar slechts in heel globale lijnen. De CX toont in de detailering heel veel referenties aan de DS, denk daarbij aan de plooien rond de koplampen, en de plooien op de flanken

Waterman, voor wat betreft Paul Mages, dank voor de tip, straat bij deze op de leeslijst. Tot ik daar aan toe kom, misschien dat jij even een korte samenvatting kunt geven, voor wat betreft Paul Mages? Alvast bedankt, kan kik dat in de blog eventueel ook even recht zetten.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 november 2010 09:47 AM
  [ # 999 ]

hoezo veel overeenkomsten TOTAAL niet alleen de vering.
trek de basis lijnen maar is door.
Dit zijn de ovalen rond de carroserie en de lijnen vanuit de koplampen a b en c stijlen.
Dan kun je zien dat bij de cx totaal wordt afgeweken.
Cx was een totaal nieuw concept

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 30 november 2010 12:36 AM
  [ # 1000 ]

gisteren op weg naar het Eindhovense voor een bezoekje aan mijn ouwe heer maar even plaatjes geschoten

plaatjes :S

oww, en dan kom je er ‘s avpnds opweg naar huis achter dat je onvoldoende anti-vries ruitenreiniger in het sproeier reservoir hebt gedaan, op de linker baan even het raam willen schoonmaken, alleen de wisser was niet voldoende dus even de sproeiers erbij :S stomme zet goed schrikken en best wel eng…

meteen naar de vluchtstrook, ijs verwijderen en de volgende benzine pomp even verse ruitensproeier vloeistof gehaald… da zal me niet nog eens gebeuren

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 30 november 2010 12:42 AM
  [ # 1001 ]

black beauty Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 30 november 2010 12:48 AM
  [ # 1002 ]

Dat zal ze uiteindelijk wel worden, maar dit geeft een vage impressie van het uiteindelijke doel…. Very Happy

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-2007

Gepost: 30 november 2010 02:13 AM
  [ # 1003 ]

Hallo,

Ik heb even de bronnen erop nageslagen, om Monsieur Grats beweringen over Magès te staven. De door Waterman aangereikte bronnen uiteraard.

In zijn blog schrijft Monsieur Grat in de volgende zin over Magès:
“They went on to develop and put into production the hydropneumatic suspension, first dreamed up by Paul Magès, a Citroën employee with no formal training in engineering, during WWII”

Op pagina 202 van het eerste deel lezen we dat Paul Magès een middelbare school opleiding genoten heeft in Aix-en-Provence, die hem voorbereidde op een Arts et Métiers-opleiding. Aan de laatste opleiding is hij nooit begonnen omdat hij reeds op zijn zeventiende, in 1925, moest gaan werken voor de kost. Hij stuurde toen twee sollicitatiebrieven, waarvan één naar Citroën, dat hem in dienst nam.
De eerste tests met het eerste prototype van de latere hydropneumatische vering, voerde Magès eind 1939 begin 1940 uit, zo lezen wij op pagina 208 van hetzelfde eerste deel. De tweede wereldoorlog begon in september met de Duitse inval in Polen.

Ik zeg: 2-0 voor Monsieur Grat. Ik kan je ook van harte aanbevelen die boeken te lezen. Hoewel Brioult een hier en daar erg hagiografische pen hanteert, en de delen om te huilen zo lelijk zijn vormgegeven, heeft deze auteur als enige alle belangrijke ingenieurs geïnterviewd. Ze zijn moeilijk te krijgen, want vrij zeldzaam, maar je mag ze van me lenen. Ik woon in Amsterdam.

Pol

Si vous partez en Renault, vous rentrez à vélo!

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 30 november 2010 08:13 AM
  [ # 1004 ]

Foto’s z4eggen meer dan 1000 woorden, Alban. Op deze foto’s ziet het er namelijk helemaal niet gek uit. Uiteraard zal het echte resultaat niet 100 % zijn, maar zo kun jij best voor de dag komen hoor!

En waarom heb je die ronde mistlampen eraf gehaald? Die vond ik stiekem wel gaaf Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 november 2010 09:18 AM
  [ # 1005 ]

Niet slecht Alban. Maar we zien geen details, 1 foto met tegenlicht. Ws ziet het er in het eggie wat minder netjes uit. Wink

Profiel  
 
 
67 van de 79
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook