2 van de 2
 < Vorige 1 2

Berlingo gekocht nu met foto’s
Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 308

Gepost: 28 juli 2010 08:11 PM
  [ # 16 ]

Erg mooie Berlingo ! Mooi zwart is niet lelijk !!!
Veel s6 en veilig rij-plezier ermee.

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 28 juli 2010 09:41 PM
  [ # 17 ]

Thanx!!

Die van jou mag er anders ook zijn!!!! Hij bevalt perfect! Alleen over de verlaging ben ik het nog niet helemaal eens. Ergens is ie in onbalans heb ik het idee. Is die van jou ook verlaagd? Ziet er wel zo uit op de foto namelijk..

Greetz!

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 308

Gepost: 29 juli 2010 06:56 PM
  [ # 18 ]

@Wolgast; die van mij is idd ook 3 cm verlaagt van voor, met de originele schokdempers eronder. Maar om nou te zeggen dat ie in onbalans is… vindt ik niet echt. Je zegt in een eerdere post, dat ie van voor snel stopt met duiken, terwijl tie achter nogal na deint. Ik heb precies hetzelfde effect als ik over verkeersdrempels rijd. Als ik normaal rem, heb ik er geen last van dat ie achter nadeint.
(Kun je misschien nog wat beter uitleggen wat je bedoelt met onbalans?)
Echter, zoals crusty123 zegt, de combinatie van veren / dempers zal niet perfect zijn. Maar met mijn 205/40/17 is het ook niet origineel meer, dus tja, waar ligt het aan… Ik denk maar zo; wie mooi wil zijn, moet een beetje pijn lijden. De vering van onze Berlingo’s zullen nooit kunnen tippen aan de vering van A-type’s of aan de hydraulische familie leden.

@hogervp / Patrick; het klopt idd dat de tank voller kan, als tie naar links helt.
@Wolgast; 1:14,7 is best netjes voor een Hdi vindt ik. Echt zuinig zijn ze niet, of je moet 90 op de snelweg rijden..

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Gepost: 29 juli 2010 07:50 PM
  [ # 19 ]

@Marcel01:
De wegen zijn hier (voormalige DDR) niet altijd even geod, en het zijn vooral de korte diepe kuilen in het wegdek waar ik het idee heb een soort van onbalans te voelen. En daar bedoel ik dus gewoon dat ie voor straffer veert als achter. En dat dan de koplampen soms andere mensen kort verblinden omdat ie achter nog ff lekker nadeint. Hoewel wanneer er 5 personen in de auto zitten of wanneer er een kar achter hangt, rijdt ie echt super! En in vergelijk met onze andere Berlingo (1.8d 600) is door de verlaging en banden de wegligging er sprongen op vooruit gegaan!
Vooral de windgevoeligheid is stukken minder!

Heb overigens gister nog even gekeken hoe hard ie gaat. Kwam op (GPS) 166 km/h en de teller stond op 175. Moet wel zeggen dat het vanaf de 150 op de teller tergend langzaam harder gaat.
Daarna getankt, en kwam op een nette 1 op 15,4 uit. En wanneer mijn vriendin rijdt komt ze zelfs op 1 op 16,2 uit!! Maar die trekt tot 2000tpm en houdt zich overal aan de regels. Alleen de brandstofmeter is wel errug optimistisch, bij een kwart tank gaat er gewoon ff 53 liter in!!! Is dat te verhelpen? Of standaard Citroen? Mijn CXen hadden het ook, maar dach dat ze er iets van geleerd zouden hebben….

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!

Profiel  

cajaho
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 08 augustus 2010 01:15 PM
  [ # 20 ]

mooie auto wolgast…..gefeliciteerd…...

berlingo 18 multispace 2000

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Gepost: 08 augustus 2010 01:53 PM
  [ # 21 ]

Thanx!
Zijn inmiddels alweer 6000km tevreden kilometers verder. En de auto bevalt nog steeds erg goed. De auto is ook -nog- zuiniger geworden, of wij zijn meer aan de auto gewend geraakt. Maar 1 op 17 is gewoon erg goed! Rammels worden naarmate de buitentemp. stijgt ook beduidend minder. Volgende week naar NL en in oktober naar Frankrijk. Ben benieuwd hoe die zich houdt!!

Profiel  

DaLu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 25 september 2010 03:20 PM
  [ # 22 ]
Wolgast schreef:

Thanx!
Zijn inmiddels alweer 6000km tevreden kilometers verder. En de auto bevalt nog steeds erg goed. De auto is ook -nog- zuiniger geworden, of wij zijn meer aan de auto gewend geraakt. Maar 1 op 17 is gewoon erg goed! Rammels worden naarmate de buitentemp. stijgt ook beduidend minder. Volgende week naar NL en in oktober naar Frankrijk. Ben benieuwd hoe die zich houdt!!

Heb zelf ook een Berling 2.0 HDI(wel van ander bouwjaar).
Bevalt me ook zeer goed!
Juist het verbruik had ik iets lager verwacht, doe maar 600km meestal op autostrade.
Is dit normaal voor de 2.0 HDI?
Heb ook al vaker gezien zoals jij zegt 1 op 17, hoe word dit uitgerekend?

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Gepost: 25 september 2010 03:58 PM
  [ # 23 ]

Leuk om te horen dat jou de auto ook goed bevalt!

Verbruik is idd erg afhankelijk van verschillende factoren. Maar 600 km op een tank is erg royaal. Ben je een doorrijder of trek je flink op misschien?

Snelweg met 140+ komen we op 1 op 12. Wanneer mijn vriendin de auto gebruikt en ik helemaal niet komt ze uit op 1 op 16. Rij ik veel dan zitten we op ongeveer 1 op 14. Merk iig dat boven de 130 km/h het verbruik enorm stijgt. Naar Nederland gereden met max. 130 km/h gaf een verbruik van 1 op 16,2. Terug, veel file en waar het kon 150 gereden rond de 1 op 13. Eind volgende week naar Frankrijk, zal dan wel berichten wat het verbruik is geweest. 

Is heel simpel uit te rekenen; Voltanken, dagteller op 0 zetten, rijden, rijden en nog eens rijden, dan weer tanken en het aantal gereden kilometers delen door het aantal liter dat getankt is. VB. 550 km gereden en dan 38 liter getankt 550/38=14.47 ( 1 op 14.47 km)

Kijk anders even op spritmonitor.de Daar kan je een goede indicatie krijgen van het verbruik van de Berlingo.

Profiel  

DaLu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 25 september 2010 05:25 PM
  [ # 24 ]
Wolgast schreef:

Leuk om te horen dat jou de auto ook goed bevalt!

Verbruik is idd erg afhankelijk van verschillende factoren. Maar 600 km op een tank is erg royaal. Ben je een doorrijder of trek je flink op misschien?

Snelweg met 140+ komen we op 1 op 12. Wanneer mijn vriendin de auto gebruikt en ik helemaal niet komt ze uit op 1 op 16. Rij ik veel dan zitten we op ongeveer 1 op 14. Merk iig dat boven de 130 km/h het verbruik enorm stijgt. Naar Nederland gereden met max. 130 km/h gaf een verbruik van 1 op 16,2. Terug, veel file en waar het kon 150 gereden rond de 1 op 13. Eind volgende week naar Frankrijk, zal dan wel berichten wat het verbruik is geweest. 

Is heel simpel uit te rekenen; Voltanken, dagteller op 0 zetten, rijden, rijden en nog eens rijden, dan weer tanken en het aantal gereden kilometers delen door het aantal liter dat getankt is. VB. 550 km gereden en dan 38 liter getankt 550/38=14.47 ( 1 op 14.47 km)

Kijk anders even op spritmonitor.de Daar kan je een goede indicatie krijgen van het verbruik van de Berlingo.

Ja, hij bevalt me zeer goed!
Heb vroeger altijd op benzine gereden, dit is nu mijn eerste diesel v/d zes auto’s ervoor!
Juist dat ik gedacht had dat diesel minder verbruikte, en nu toch meer verbruikt dan als ik gedacht had(maja, das het ergste nog niet, of misschien kan er wel iets aan gedaan worden ala chiptuning)!
Maar voor de rest vind ik het een super goede wagen, op hier en daar enkele kleine probleempjes na die nog opgelost moeten worden(maar is niets noemens waardig, enkel reserve lampje werkt niet meer en achterste ruitenwisser).
Maar volgende week moet hij toch eens binnen in de garage, en dan zal het wel snel opgelost zijn).

Het verbruik ligt dan wel een stuk hoger als met jou.
Laatst had ik 55L getankt en er 600km mee gereden, dus verbruik zou dan 1 op 10,90 liggen.

Ben niet echt een doorrijder of snelheids freak, maar op autostrade zit ik vaak wel boven de rond de 140/150 waar het kan kan en waar niet teveel verkeer is( en waar ik geen melding van flitsers krijg cheese ).
Max wat ik gereden heb was rond de 165km/u maar dat was toen ik hem pas had, enkel om eens te testen!!!
Op kleine wegen hou ik me meestel wel +/- aan de opgegeven sneleid(of max 10km erover)
Van tijd tot tijd laat ik hem wel eens doortrekken, om hem te laten wennen aan mijn rijstijl(wil er ook geen luie diesel van maken), maar ook niet extreem doortrekken tot bijna in’t rood.
En alles gelijdelijk, want hij is tweedehands en weet niet of de vorige eigenaar een zware of lichte voet had, vandaar dat ik hem nog even laat wennen.

Misschien moet ik toch maar eens chiptuning overwegen dan, meer pk’s en minder verbruik cool smile , als het allemaal waar is wat ik erover lees natuurlijk!

Profiel  

MichielMaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 25 september 2010 07:32 PM
  [ # 25 ]

He die ken ik.
Echt een mooie Berlingo. Die wielen en de kleurcombi vind ik top

http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/ en Berlingo
Er is meer in het leven dan een Volvo.

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Gepost: 25 september 2010 08:04 PM
  [ # 26 ]

Denk dat het verbruik toch echt ligt aan de rijstijl. Wanneer je op de snelweg steeds rond de 140/150 gaat zitten lust ie idd een slok. Het is natuurlijk qua aerodynamica vergelijkbaar met een rijdend tuinhuisje Smile En die van mij heeft ook nog eens brde banden eronder zitten wat ook niet bevordelijk is voor het verbruik.

Probeer de volgende tankvulling eens max. 130 te rijden, en optrekken met 3/4 gas tot 2500 tpm. Dat moet dan snel al een hoop schelen. Weet ook niet of het daar vlak of heuvelachtig is…..speelt allemaal een rol. Maar denk dat de auto na een beurt waarbij alle filters en olie vernieuwd zijn een heel stuk beter loopt.

Het slechtste verbruik tot nu toe is 1 op 12,6. Toen kwam ik uit Berlijn en had schuin wind tegen (windkracht 7) en moest op tijd thuis zijn. Snelheid van 160 constant (GPS) en was dus bijna plankgas! En de maximale snelheid die ik gehaald heb is 168 op de GPS (teller 175) En nog kwam de 1.6 16V Berlingo die achter mij reed me voorbij! Hahaha!

Chiptuning is misschien een overweging, maar hou wel rekening dat een goede tuning gauw 5 a 600 € kost. Heb er weinig verstand van, maar die bedragen heb ik voorbij horen komen. Hoe dan zit met je koppeling etc weet ik ook niet.

Greetz!

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Gepost: 25 september 2010 08:06 PM
  [ # 27 ]

@Michiel Maas;

Thanx!!
Maarre, waar ken jij deze van dan??
Die van jou is ook een erg nette moet ik zeggen!
En zo’n dak is fantastisch of niet!?

Heb btw even gereageerd op je vraag over de kachelverlichting (zie topic)

Profiel  

MichielMaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 25 september 2010 08:19 PM
  [ # 28 ]

Ik heb je reactie gelezen en daarop gereageerd.
Ik ken jou Berlingo van de BPC. Klopt?

Ik ben helemaal happy met mijn Berlingo. Dat dak is inderdaad top. Beetje mooi weer en het kan open.
Dat het iets meer geluid geeft bij het rijden neem ik op de koop toe.

http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/ en Berlingo
Er is meer in het leven dan een Volvo.

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Gepost: 25 september 2010 08:25 PM
  [ # 29 ]

BPC???? Was dat??? Vertel! Vertel!

Idd dat dak is super! En ja, het fluit allemaal wat meer, who cares! Wij hebben een bijna-cabrio!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook