Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoi, zoals je weet 2e neus 67-er. Bij het starten de choke uitgetrokken wat ik altijd doe.
vanochtend voelde ik al iets, nu krijg ik de chokehandel met geen mogelijkheid zelfs maar 1 mm terug geduwd.
Wat kan het zijn ?
grtz
rob
Maak de kabel eens van de carburateur los dan weet je of het in de kabel of de carburateur zit.
Jeroen.
Bij mij was de buitenkabel ter hoogte van de doorvoer door het schutbord ernstig beschadigd. De binnenkabel krijg je dan niet meer terug. Bij het bedienen van de choke beweegt de kabel en schuurt dan langs metaal. De eenvoudigste oplossing is de kabel los maken op carburateur en vervolgens een stukje benzine leiding over de kabel schuiven (over de beschadiging). Past erg goed. Als je de knop op het dashbord ook nog even los maakt en vervolgens het geheel een klein slagje draait komt alles net in een andere stand (de beschadiging komt dan in de binnenbocht) en gaat het weer voor jaren goed. Een hele nieuwe kabel monteren kan ook. Pas wel op bij het vast draaien van de binnenkabel op de carburateur dat je niet te strak draait. De binnenkabel breekt dan af. Vervolgens is de kabel te kort en niet meer bruikbaar.
succes

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
bedankt voor jullie uitgebreide antwoord, morgen aan de slag!!