Ik heb een enorme lekkage bij de HD regelaar, ik kan niet goed zien wat het probleem is, er zit te veel voor/op/naast. Wel zie ik de LHM eruit springen bij het tikken van de HD regeleaar. Het lijkt de bovenste slang te zijn, maar kan niet goed zien hoe deze nou vast zit. Zit dit met een klem ofzo? Heeft iemand een plaatje van hoe het hoort te zitten?
Wat gaat er vaak kapot?
En nog een andere vraag: stel ik wil hem slepen, hoe doe je dat als het systeem zo lekt? Hij kan dan niet sturen?
BX16V 1989
DSpecial 1972












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
NIET SLEPEN!
Maak het boeltje schoon met remmenreiniger. Dan kijken of het uit de rubberslang komt (treiterslang) of uit een metalen leiding.
Die rubberen kan je teidelijk vervangen door benzineslang die je in je voorraadvat hangt. Als de dikke metalen lekt doet ie dat als de pomp moet werken (rrrrrrrr), dus bij omhoogkomen. Na afslaan van de regelaar (tik) gaat de rubberen lekken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Wegslepen lijkt me ook een niet al te best plan,
dan moet je met je “handrem” remmen en je rijdt met de bodem vlak over de grond…
Als de ANWB haar afsleept komen ze vaak met een platte wagen waar ze op kan staan,
maar ze moet dan een schuine plaat opgetrokken worden met het risico dat het nodige beschadigd wordt.
Het zou inderdaad heel goed je treiterslang kunnen zijn;
Daar kun je het beste bij van onderaf;
Als je dame met haar buik op de grond ligt kun je haar opkrikken door een krik onder een sleepboog achter te zetten, opkrikken, de dame ergens onder een balk ondersteunen en dan aan de voorkant opkrikken; Vervolgens goed ondersteunen voordat je eronder kruipt !
Het vervangen is even een klus, maar met geduld en goed kijken hoe alles zit vrij simpel.
Het is vooral lastig omdat je er slecht bij kunt.
Waar staat de dame?
Als het ergens bij Arnhem in de buurt is wil ik je wel helpen…
Ik zal kijken of het met zo lukt de lekkage te traceren, maar het probleem is dat ik het niet goed kan zien door alle dingend ie daar in de buurt zitten.
BX16V 1989
DSpecial 1972












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kom kom , een dspecial.. zoveel zit daar niet..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
BX16V 1989
DSpecial 1972














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Slepen met een andere auto moet ik je met klem afraden. Omdat het systeem lekt heb je geen remmen en de handrem van een DS is volstrekt ontoereikend om de 1300 kg binnen 3 meter tot stilstand te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank voor de waarschuwing! Hopelijk kan ik het lek traceren, het is meestal dus niet de HD regelaar zelf?
BX16V 1989
DSpecial 1972











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Misschien heb je iets aan deze foto`s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LUPELD7A
en aan dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/188327/
Thanks, wordt een stuk duidelijker zo. Ik ga toch maar een hoop eromheen weghalen om er goed bij te kunnen, misschien ook een mooi moment om de rembol ook te vervangen.
BX16V 1989
DSpecial 1972











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ja, die bol die onder de HD regelaar hangt is toch de remaccumulator?
BX16V 1989
DSpecial 1972











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Bijna goed;
Dit is je hoofdbol, ofwel je accumulator;
Iedere snoek heeft deze en deze zorgt er samen met de pomp voor dat je hele systeem op een redelijk constante druk blijft; vering, remmen, stuurbekrachtiging etc.
DSsen hebben daarnaast nog een extra iets kleinere accumulator; de remaccu, vandaar mijn vraag.
Ahhhh vandaar, weer wat geleerd
BX16V 1989
DSpecial 1972






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
die treiterslang is met een beetje moeite langs boven te vervangen ZONDER andere dingen weg te halen : heb het zondag na 20 jaar nog eens kunnen oefenen .
Ik gebruik wel de retoerslang van een GS of CX : daar zit een stevige bobbel aan om hem er makkelijker op te duwen , en een randje zodat je slangenklem mooi blijft hangen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen