In mei 2009 kocht ik als een van de eersten een C3 Picasso. Vanaf het begin had ik grote problemen met het schakelen. Hij schakelt zeer stroef en is soms gewoon niet met een normale manier in een versnelling te krijgen.Reeds enige dagen na mijn aankoop ben ik naar de garage gegaan. Zij konden niets vinden, dit was normaal.De versnellingsbak moest eerst, net als de auto, ingereden zijn. Echter het hielp niet veel. In later uitgekomen testen werd dit euvel vaak genoemd.De laatste test voor trekautoverkiezing 2010 De C3 Picasso scoort op het hoofdonderdeel “comfort” uiteindelijk toch een vrij lage klassering, die mede toe te schrijven is aan het hakerig schakelen.Dus weer terug naar de garage. Eerst werd gezegd dat het schakelen normaal was. Toen ik hun verzocht een paar dagen met mijn auto te rijden, hebben zij contact gezocht met Citroen Nederland. Ze hebben er iets aan gedaan maar de auto schakelt is nog steeds als een oude versleten vrachtauto.
Ik heb vele Cirtoëns gehad, o.a. Deux Chevaux, GS, 3x Visa, C3 en nu de C# Picasso. Als Citroen hier niets aan doet is dit mijn laatste Citroen, wat ik betreur.
Zijn er meerdere autobezitters die met hun C3 Picasso ook zulke problemen hebben?
Graag reactie en óók graag van Citroën zelf!
waarschijnlijk een stomme vraag, maar ben je al eens bij een andere dealer geweest.
ik heb ook eens een auto gehad ( niet citroen) en die schakelde ook niet lekker
in 3 garages afgedaan als zijnde normaal en in garage 4 hebben ze toen iets afgesteld..
5 min werk en probleem was verholpen..
ik wil maar zeggen het is niet omdat 1 garage zegt dat het normaal is dat dit ook zo moet zijn..
hoogenvaert schreef:
Graag reactie en óók graag van Citroën zelf!
Verwacht je van Citroën zelf een antwoord? nee toch?
Ik weet niet hoe groot je geduld is, maar ik zou vast drie scheerapparaten inkopen…
Die verslijt je wel tijdens het wachten.
Beste Ronama.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben eerst 2x bij de dealer geweest waar ik mijn C3 Picasso heb gekocht.
Zonder enig resultaat. Daarna bij een grote Citroën garage 3x geweest. Eerste opmerking was, er is niets aan de hand. Daarna hen verzocht enige dagen ermee te rijden. Dat hebben ze gedaan en daarna is in overleg met Citroën Nederland een reparatie uitgevoerd. Dat heeft een klein beetje geholpen maar het is nog steeds een zéér hakerige versnellingsbak waar je af en toe met heel veel moeite ven de ene naar de andere versnelling moet schakelen.
Beste Rene,
Bedankt voor je antwoord.
Als Citroën Nederland hierop niet reageert dan is dit mijn laatste Citroën en dat zal ik op alle manieren aan de buitenwereld kenbaar maken. Want wat heb je aan een autofabrikant die zijn garanties niet na komt
en ik scheer mij gelukkig nog steeds met een mesje

Totaal aantal Berichten: 15735
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dit forum is een forum van liefhebbers, niet van Citroen Nederland. De kans dat je via dit forum dus een reactie terugkrijgt van Citroen Nederland lijkt me inderdaad nihil.
Beste Graddus
Ik ben ook een Citroën liefhebber, want ik heel wat Citroëns gehad.
Maar ik vind het heel normaal dit melding te maken aan liefhebbers, wat mij is overkomen met mijn
1 jaar oude C3 Picasso.
Al doende leert men en misschien óók Citroën Nederland die het van ons liefhebbers moet hebben.
En daarvoor is óók dit forum.
Want tevreden liefhebbers zijn de beste klanten!

Totaal aantal Berichten: 40
- (Grand) C4 Picasso C4P 130pk
- C4 (2004-heden) Cactus 110
Goede morgen allemaal,ih heb ook een C3P maar deze schakelt heel strak en soepel,het kan dus wel mvg CITROBER

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb recentelijk in twee verschillende C3P’s gereden. Bij de een schakelde de bak ook strak en precies. De ander had een heel wollige bak waarbij je echt de versnellingen moest zoeken. Ik heb niet op het kenteken gekeken omdat het beide keren een leenauto betrof, maar waarschijnlijk lag er in beide dus een verschillende motor die dus ook aan een andere bak gekoppeld is.
sinds deze week hebben wij ook een C3picasso..
en ik moet zeggen dat hij goed schakelt…
is wel gekoppeld aan een 1.6 hdi…
Misschien een beetje laat, maar ja beter laat dan nooit. Ik heb ook problemen gehad met mijn versnellingsbak bij C3P. Het schakelen ging steeds zwaarder en kon op een gegeven moment niet meer terug schakelen boven een bepaald toerental. Gemeld bij de dealer ( Motorhuis Rotterdam) werkplaatschef had eerder gehoord van dit probleem, zij hebben aller er onderuit gehaald en nieuwe drukgroep en koppelingsplaten gemonteerd onder garantie. Sindsdien schakelt ie als een ..... in de maneschijn.
Dus een oplossing is er wel voor dit probleem, alleen nu nog een klein beetje medewerking.
Ik heb ook een C3 Picasso van mei 2010. De schakeling naar de 2e, 4e en achteruit is erg hakerig. Ik heb het bij de garage gemeld en daar is er andere versnellingsbak in gedaan. Mijns inziens heeft het niet geholpen dus maar weer aankaarten.
hzw schreef:Ik heb ook een C3 Picasso van mei 2010. De schakeling naar de 2e, 4e en achteruit is erg hakerig. Ik heb het bij de garage gemeld en daar zijn de koppelingsplaten vervangen. Het heeft niet geholpen. Bij het overschakelen van 1 naar 2 bij flink doortrekken vliegen de tandwielen om je oren. De achteruit geeft ook af en toe een klap, het lijkt wel of hij dan pas in de versnelling schiet. Ik denk dat synchromesh ringen versleten zijn. Met een auto met pas 35000 km mag dit niet. Wordt vervolgt.