Nieuwe Berlingo rijder?
Faelyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-06-2010

Gepost: 12 juni 2010 12:22 PM

Goedemorgen allemaal,
Ivm mijn zoektocht naar een geschikte auto voor mij heb ik me hier aangemeld.
Vorige week heb ik mijn te dure auto verkocht en ben op zoek naar iets anders en kom steeds uit bij de Citroën Berlingo.

Mijn naam is Sandra en woon in de Krimpenerwaard en ben in het bezit van 2 grote honden die ook regelmatig in de auto meegaan.

We hebben nu een aantal Berlingo’s op het oog maar aangezien wij nog maar sinds kort met het merk Citroën rijden (man heeft sinds 2 jaar een C5 LB station) en hebben geen idee verder waar we op moeten letten met de aanschaf van een tweedehands Berlingo 1.4 of 1.6 benzinemotor.

De gespotte CB zijn een CB 1.4 multispace uit 2003 met 70.000km en 1 uit 2001 met 124.000km en 1 uit 2000 met 119.000 km en een 1.6 M Nouv uit 2001 met 145.000km.

Wat doet het aantal km’s bij de CB bv bij 145.000km zijn er dan dingen die je kunt verwachten als extra kosten? ZIjn er veel problemen met de veringen? Etc

Tips zijn welkom!

Profiel  
 
GertXM
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 13-06-2006

- Xsara 16i 16v
Gepost: 12 juni 2010 01:42 PM
  [ # 1 ]

Hallo .
Ik rij zelf in een 19D grijs kentken,
en ik kan niet anders zeggen,
dan dat het een fijn werkpaard is.
Het enige minpunt dat ik kan bedenken
zijn de voorveren die nog wel eens
willen breken.
Verder heb ik het afgelopen jaar 60.000 km
geen problemen ondervonden.
ik weet niet of je een benzine of een diesel
zoekt maar een 14i lijkt me wat traag .
misschien dat anderen je hier meer over kunnen vertellen.

En wekom op het forum.

Gert.

sleepy      
           

                    shout

Profiel  
 
Faelyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-06-2010

Gepost: 12 juni 2010 03:28 PM
  [ # 2 ]

Dank je Gert. Diesel is voor mij niet te doen. Een 1.4 lijkt wat traag en is voor mij ook een enorme stap terug. Tot vorige week heb ik de laatste 3 jaar in een Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 gereden.
Maar ik ben van baan veranderd en werk nu op 5 min. loopafstand van huis. Ben gestopt met intensieve hondensport (3x per week trainen of lesgeven en in de zomermaanden deelname aan wedstrijden door het gehele land) dus de Jeep stond te veel binnen en een amerikaan moet echt km maken dat merk je goed. Bovendien betaalde ik zo rond de € 100,00 aan motorrijtuigenbelasting en dat vind ik echt veel voor een auto die alleen nog maar voor kortere stukjes wordt gebruikt dan waar ik hem voor had aangeschaft. Bovendien is het ook een benzineslurper en is 1 op 5 in verbruik dan een feit.

Ik heb lang gedacht (sinds ik belsoot de vorige auto te verkopen) over een Opel Agila of een Suzuki Ignis of Wagon R+ maar die dat gaat niet hoger dan 1.2 en die zijn smaller dus nog windgevoeliger en de banden zijn kleiner. Voordat ik de Jeep kocht hebben we ook al gekeken voor de Berlingo maar toen vonden we de prijzen nog erg hoog en aangezien we al eerder een Dodge Ram pick up V8 hebben gehad was ik al snel om toen we de Jeep zagen en toen was het ook geen probleem dat de kosten hoog waren. Het was het waard en een hele fijne auto gebleken waar nu iemand anders helemaal stralend in rond rijdt.
Dus vergeleken met wat ik had is de Berlingo 1.4 een enorme teruggang maar vergeleken bij mijn andere opties is het iets beter en ik vind ze veeeeeel ruimer.

Naast de Dodge Ram hadden we ook een Opel Corsa maar toen hond 2 er bij kwam was dat toch niet echt handig meer dus toen ingeruild voor de Jeep. De Dodge hebben we destijds verkocht en toen kwam de Audi A6 die 2 jaar geleden werd verkocht en toen kochten we de C5 LB station. En in het verleden hebben we ook nog een Volvo 440 GL gehad een een Opel kadett dat was mijn man zijn eerste auto. Wij hebben in de afgelopen 18 jaar aardig wat auto’s gereden en het is werkelijk niet met elkaar te vergelijken. Elke auto was bewust gekozen voor het gebruik, behalve de Dodge dat was een droom van ons beide en daar hebben we dan ook veel plezier van gehad.

Maar goed nu dus als nog op zoek naar een Berlingo!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook