Hallo toekomstige antwoordgevers,
Zoals omschreven in ander topic (DX blok omwisselen met DX2 blok) kan (moet?) ik een ander blok kopen, is me aangeboden worden, (natuurlijk voor te veel, krijgen we nog wel naar beneden) een paar kleine probleempjes zijn er nog:
1) Past het? opgelost in vorig topic met mijn dank aan Bogaard, Waterman, Walter & Bjorn
2) dit blok ligt waarschijnlijk al jaren in de hoek van een schuur ofzo, als ik geluk heb (lotto verteld me elke week wat anders) hebben ze olie in de boegiegaten gedaan, 1 maal per maand met de hand doorgedraaid, 1 maal per jaar nieuwe olie in bougiegat blok compleet waterdicht in plastic verpakt, is een familie zonder kinderen die voor de grap af en toe wat zand in de bougiegaten laat vallen….. dat is natuurlijk het ideaal….. nu de realiteit..
Had ik al gezegd dat het blok in Frankrijk staat?.... Natuurlijk in “Tres bon etat” jaja wie gelooft dat?
Ok getting serious, hoe kan ik zien of het blok eventueel te gebruiken is? beginnen we met:
1) Blok met de hand ronddraaien (Bougiesleutel meenemen dus wanneer die er nog inzitten….)
2) starteraccu meenemen, als de startmotor er nog op zit zou ik EEN compressie kunnen meten, als die bij 4 cylinder minof meer gelijk is….
3)Zandsporen zoeken
4) kleppendeksel eraf, moet ik eventuele speling op de tuimelaarss kunnen zien-Voelen ?
HELP!!!
Leon

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Je kunt natuurlijk ook dichterbij een draaiend blok kopen.
Ik heb er een, DX2, zit nog in de te slopen auto en kan dus nog (nét) rijdend getest worden. Laat maar horen…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Oscar,
je hebt pn