


Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Cylinder is zeker in orde , teminste dat mag ik wel verwachte die heb ik pas vervangen door een door citrotech gereviseerd exemplaar.
Dit heb ik gedaan bij de ombouw van motor/bak paar weken geleden.
Ik denk niet dat ik vanaf dat moment 5 uur heb gereden met de auto , dus dit zal het probleem niet zijn.
Die veer zal ik nog eens naar kijken morgen.
Lucky ik vind die tekening van de KR zeer interessant , zou je me de ook eens een scan willen maken met de beschrijving hoe hij werkt.
Trouwens KR staat op zn minimale retour , alleen centrifugaal kan ik nog iets knijpen , maar door de retourstroom nog meer te verlagen veranderd het begin van het koppelen in tergend langzaam in plaats van netjes.
Wel is dat het probleem op het einde weg.
Ook verhoor ik hiermee het aangrijpingstoerental maar dit kan ik evt nog bijregelen met de vrije slag van de koppeling.
Maar ondanks dit alles blijf ik met dat vreemde gedrag zitten bij het koppelen.
Gr Bjorn














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je ook een regelaar die bij een diafragma-koppeling hoort? Die is anders namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb even de verkorte versie genomen, het staat uitgebreid omschreven in het cursus boek van Citroen, Hydraulische Systemen en Organen.
Hierin omschrijft men volgens mij het probleem wat jij hebt,
het bruusk aangrijpen van de koppeling.
.