24 van de 38
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Het vervoeren van een DS en het vervolg daarop, het is een mooie dame geworden.
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2011 01:04 PM
  [ # 346 ]

Ik heb begrepen dat ze door en door gehard zijn.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 april 2011 01:15 PM
  [ # 347 ]
Han S schreef:

Ik heb geprobeerd om de tank er uit te halen, maar die zit muurvast en de nylon slang gaat door het metalen doorvoerpijpje de tank in en ook dat kreeg ik er met geen mogelijkheid uit. Ik zal het nog een keer proberen en als dat niet lukt gaat de tank er in stukken uit en komt er een andere tank.

Is het al gelukt de tank te verwijderen? Ik heb dit onlangs nog gedaan. Belangrijk is o.a. om de vulpijp los te maken en hiervoor moet je ook het afdekplaatje van de hydrauliek rechtsachter verwijderen. En eerst aftappen natuurlijk. Die nylon slang kwam er bij mij vrij soepel uit, als je eerst het klemmetje onderaan de dorpel losmaakt (hiervoor moet je waarschijnlijk wel de afdekplaten losmaken). Het helpt ook om eerst het benzinefilter en aftapplug helemaal te verwijderen.

De tank er in stukken uit halen lijkt me lastig want de slijptol gebruiken kan natuurlijk niet… Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2011 02:21 PM
  [ # 348 ]

Ik ga zometeen de tank er uit halen, vorige keer kreeg ik de nylon slang er met geen mogelijkheid uit en ook de tank zat vast aan de bodemplaat. Maar ik heb een kraan.Very Happy

De slijptol wordt niet gebruikt, vuurwerk is leuk, maar niet in het interieur van een Franse dame.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2011 02:36 PM
  [ # 349 ]

Met de slijptol gaat het wel snel…..


BOEM!!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2011 03:56 PM
  [ # 350 ]

De nylon slang: dorpelplaat rechts achter verwijderen. Slang uit beugel halen. Klemmen los maken waarmee de slangverbindingen tussen auto en tank vast zitten. Slang vanuit de rechter dorpel uit de tank trekken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2011 04:37 PM
  [ # 351 ]

Hij is er uit, zat vastgeplakt aan de bodem. Degene die de tankbodem heeft gerepareerd heeft de boel lekker in de tjet gezet, maar dat kan ook er goed plakken. De kraan/motortakel rukte hem los en er zit onwijs veel troep in, soort van roestschilfers.  Dat wordt een andere tank wat ik ben bang dat deze plaatselijk erg dun zal zijn. Alexander is zo vriendelijk om zijn tank aan me te geven, heel erg tof, ga PMmen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 april 2011 05:39 PM
  [ # 352 ]

Mooi! Wel een goed gevoel straks om zeker te weten dat de tank goed is, anders blijf je er zo’n half gevoel over houden. Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2011 06:34 PM
  [ # 353 ]

Hier hangt ie, links beneden zie je nog het diepe gat in de grond wat nog even open blijft omdat de hoek van het huis nu op een 50 tons krik staat welke op zijn beurt op de betonpaal rust die ik de planeet in heb gedrukt.

De benzine die uit de tank kwam is bruin, het lijkt op Pepsi Cola maar smaakt minder goed. Ik heb daar een paar liter van gebruikt om de kop schoon te spuiten en op de onderstaande foto zie je de bruine aanslag welke is achtergebleven. Dat is dezelfde zooi welke op de klepstelen terecht is gekomen waardoor ze vastliepen.

Wat er uit de tank kwam leek toen ik het eerst zag op roest, maar bij nadere inspectie lijkt het wel een soort van turfmolm. Het is zacht en je kunt het zo fijnknijpen, geen idee wat het is maar het is zeker geen roest. Door het gat van de vlotter kan ik zien dat de tankbodem niet verroest is, hij is schoon en grijs, alsof er een coating op zit. Ik zal de boel nog beter gaan bekijken met een lamp in de tank (ledlampje en geen vonkjes)en een tandartsen spiegeltje, zodat ik het grootste deel van de binnenkant kan bekijken.

Hier heb je een blik van die zooi wat er uit kwam, wel een emmer vol:

Heeft iemand enig idee wat dat voorstelt? Is dat opgedroogde benzine van meer dan 20 jaar?
Als de tank verder netjes blijkt te zijn, is het dan een verkeerd idee om met behulp van fijn grind en water de boel schoon te schuren, of gaat de eventuele coating dan naar de filistijnen?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2984
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 april 2011 08:23 PM
  [ # 354 ]

Misschien heeft iemand geprobeerd Marihuana te smokkelen in de benzinetank???

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 05 april 2011 09:07 PM
  [ # 355 ]

Ik ben geen expert! Maar ik wil wel met je meedenken:

Ik denk dat het lastig wordt die coating te behouden en de tank toch van die troep te bevrijden. Als de tank schoonmaakt inclusief de coating ben je in ieder geval van de troep af. Rustbuster verkoopt van die coating voor in de tank. Ik weet niet wat dat kost, maar het is een optie. SPAM heeft hier ervaring mee meen ik mij te herinneren.

Ik zou ook naar de benzineleidingen en de carb kijken, voordat die ook vol met rotzooi zit. Misschien minder een probleem, maar kan toch voor verstoppingen zorgen of de vlotterkamer vastzetten dacht ik.

Succes met de dame.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2011 09:15 PM
  [ # 356 ]

Ik vind het wel heel interessant, roestschilfers zijn hard en scherp en hebben ook een bepaalde geur. Wat ik uit deze tank haal heb ik nog nooit gezien, je kunt zien dat het geen schilfers zijn maar vrij dikke brokken en het voelt zacht aan.

Wat ik graag zou willen weten is wat dit is en waat er de oorzaak van is, want je hebt het echt over een emmer vol met die zooi. En de aanslag op de cylinderkop die achterbleef na het schoonspuiten met de benzine uit de tank voelt kleverig aan, niet vettig, maar ongeveer als iets waar suiker in is verwerkt en het heeft ook een bepaalde geur die ik het best kan omschrijven als een weeige stank, niet prettig om lan aan te snuffelen.

Waar blijft de scheikundetak van dit forum? Very Happy

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 april 2011 09:36 PM
  [ # 357 ]

De tank heeft anti-klots-schotjes: krijg je nooit schoon/leeg.
Verstandiger om een ander exemplaar te monteren, LPG is ook optie.

knuffel

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 april 2011 09:50 PM
  [ # 358 ]

Tuurlijk is LPG geen optie, je moet toch altijd betrouwbaar op benzine kunnen rijden.

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 05 april 2011 09:55 PM
  [ # 359 ]

Waarom zou je die niet schoon of leeg kunnen krijgen. De tanks die je koop zijn toch ook eens schoongemaakt.
Het vraagt wel veel geduld maar Han heeft al laten zien dat ie daar genoeg van heeft….

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2011 09:59 PM
  [ # 360 ]

Ik mag de tank van Alexander ophalen dus hoef ik deze tank niet schoon te maken. Maar het interesseert me hoe zoiets kan en hoe dat werkt.

Die schotten zijn voor een deel open en de zooi kan wel door de openingen.

Profiel  
 
 
24 van de 38
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook