Vroege hoofdsteun met bandjes
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

Gepost: 25 juni 2010 03:09 PM

Ik heb een vroege hoofdsteun, van het minder gangbare model dat met stoffen bandjes en drukkertjes vastzit om de rugleuning van de voorstoelen (met een lage rug). Hoewel deze hoofdsteunen eigenlijk totaal geen comfort bieden, heb ik ooit gelezen dat ze oorspronkelijk alleen bedoeld waren voor de bijrijdersstoel, de chauffeur moest kennelijk vooral rechtop zitten en wakker blijven…

sleep

Helaas heb ik er maar twee van de vier bandjes bij, en wel de bandjes van de voorzijde met “vrouwelijke” drukkertjes. Deze bandjes zijn ongeveer 85 cm lang.

Wie heeft er ook zo’n hoofdsteun en kan mij vertellen wat de lengte is van de bandjes aan de achterzijde en het aantal “mannelijke” drukkertjes dat eraan zit?

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 25 juni 2010 08:28 PM
  [ # 1 ]

Hey Gérard,

Plaats even een foto van de hoofdsteun hier of stuur even een foto dan doe ik het voor je.

Ps: volgende week even naar Huub rijden?

Profiel  

askii
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 274

Gepost: 22 mei 2012 11:54 AM
  [ # 2 ]

(gaat niet over bandjes..dit maar even ruim geinterpreteerd als een mogelijk ‘exotische hoofdsteunen’ -topic… Wink

Ik zag deze hoofdsteunen in een break bij de clubdag op het Duifje (afdeling Arnhem waaronder Egbert en DriverD: weer bedankt voor de prettige organisatie en sfeer trouwens!). Misschien optisch bedrog omdat er geen tweede kussentje op zat..maar ze leken me toch echt net wat anders gevormd dan de gebruikelijke. Of vergis ik me en zijn dit gewoon de normale maar dan opnieuw bekleed? Herkent iemand deze steunen toevallig als zijnde van een ander type Citroen, of zelfs een ander merk voor mijn part? De eigenaar kon het me niet vertellen.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  

traction7c
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 22 mei 2012 08:03 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij zijn dat hoofsteunen van een Volkswagen Golf II of Golf III, ik meen de dopjes in de rugleuning te herkennen…. dus m.i. niet echt Quay de Javel maar meer Wolfsburg…

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook