Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Rood is warm,wit is gewoon buitenlucht en blauw airco. En volgens mij maximaal,wel geregeld door de (vast ingestelde) thermostaat.Heb nog een nieuwe liggen en is niet regelbaar. Dus: airco op = aan koeling volgens de Vaste thermostaat. Welke temperatuur is nergens terug te vinden…
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
citroen23 schreef:Bedoel je zoiets ???
jantje1948 schreef:Ik lees net in het duitse instructieboekje voor de ie dat de schuif meer in het blauw, koudere lucht geeft.
Dat klopt maar d’r staat bij dat dat geld voor de sm’s zonder airco.
Er staat toch duidelijk dat bij wagens met klimanlage meer naar rechts een lagere temperatuur is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Wat ze bedoelen is MEER koude lucht volgens mij !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Door de schuif naar rechts te zetten gaat de thermostaat van de airco veel later uit, ergo: een lagere temperatuur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
“niedrigsttemperatur”. Dan schrijven ze het een beetje verkeerd. Het staat op blz. 18 van de bestuurdershandleiding IE D.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:Door de schuif naar rechts te zetten gaat de thermostaat van de airco veel later uit, ergo: een lagere temperatuur.
Die schuif bediend enkel de kleppen in de box .
Heeft geen verbinding met de thermostaat
( die enkel dient om dichtvriezen van de condensor te beletten )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leg mij dan uit hoe het komt dat als ik de schuif naar rechts beweeg de airco LATER wordt uitgeschakeld door die thermostaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tot december ‘71 werd de thermostaat door de schuif via een kabeltje bediend. Daarna is de thermostaat zonder bediening, maar is ook de rheostaat voor de aanjager veranderd. Er staat vanaf 12-‘71: avec resistance. We (Piet Buijsman en ik) vroegen ons juist in dit draadje af hoe het geheel dan zou werken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
citroen23 schreef:Bedoel je zoiets ???
jantje1948 schreef:Ik lees net in het duitse instructieboekje voor de ie dat de schuif meer in het blauw, koudere lucht geeft.
Dat klopt maar d’r staat bij dat dat geld voor de sm’s zonder airco.
Als je dat ding nog los hebt, kun je dan even kijken wat er allemaal bediend wordt door de temperatuurschuif? Van welk jaar/maand is dat paneel?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb dit ook nog los liggen ( weet wel niet van welk bouwjaar dit is )
De twee kabels dienen voor het volgende : één bediend boven en onder ,
de andere de kraan van de verwarming .
Op de koud - warm schuif zitten wel twee onderdrukschakelaartjes ;
einde blauw gaat de “recycle” klep dicht onder de motorkap ( voor de ventilator ) en wordt er enkel binnenlucht ( terug ) gekoeld !
Dus dan verwacht ik inderdaad de meeste koude .
heb ook de werking in de manuel nog eens doorgelezen :
het enige dat ik kan “raden ” is dat er bij de tekening van de thermostaat een hefboompje mee getekend staat , verder geen enkele aanwijzing .
Jan waarom denk je dat er een extra kabeltje zou zijn ?
Iemand die van zijn 1970 of vroege 71 eens de zijpanelen wil afhalen ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In spareparts deel 2 staat op 6-642 bij onderdeel 8 “commande de thermostat”, tot 12-‘71.
Ook is onderdeel 2 per dezelfde datum gewijzigd, daarna “avec resistance”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
jantje1948 schreef:I
Ook is onderdeel 2 per dezelfde datum gewijzigd, daarna “avec resistance”.
Oude versie is alleen de bedrading NAAR de weerstand ,
latere nummer is de weerstand inclusief bedrading .
Kabeltje heb ik geen uitleg voor ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Volgens het werkplaatshandboek werkt de airco enkel als de binnenventilator in de eerste stand wordt geplaatst (lage snelheid). Is dit voldoende om de SM koel te krijgen, of is het zinvol om dit aan te passen?
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zodra. Dus ook in hogere standen.
Is duidelijk te zien in het elektrisch schema.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
C-Wawa schreef:Volgens het werkplaatshandboek werkt de airco enkel als de binnenventilator in de eerste stand wordt geplaatst (lage snelheid). Is dit voldoende om de SM koel te krijgen, of is het zinvol om dit aan te passen?
Zonder dat de binnenventilator werkt heeft koelen geen zin volgens mij .
wat bedoel je met aanpassen ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen