53 van de 53
« Eerste  < Vorige 51 52 53
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 24 oktober 2020 07:17 PM
  [ # 781 ]

O, ik had verwacht dat de diesel wel hydractive zou hebben! Het is voor de rest toch best een luxe…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 oktober 2020 08:59 PM
  [ # 782 ]

Nou ja, het is gewoon een SX, maar met ongeveer alle opties die daarop mogelijk waren aangevinkt en dan nog een custom-made leren interieur. Daarbij denk ik niet dat de diesels werden ingeschat als sportieve auto’s, dus werd actieve vering en daar bovenop ook nog een sport-programma voor het onderstel misschien ook wel als totale overkill gezien.

Ik bedoel, niet dat 0 - 100 in 12,5s (mwah, hooguit als je precies weet wat je doet) en een top van 185 - 190 (haalt-ie gewoon) beroerd zijn voor een diesel-sedan uit 1993, maar dan presteert-ie in feite hetzelfde als een 1.8i 16V. Niks om actieve vering onder te zetten dus.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 24 oktober 2020 09:25 PM
  [ # 783 ]

Tsja, een gewone tweeliter 8v SX kreeg het ook mee in 1993. Het hing toen in ieder geval voor een deel van de motorisering af. Een 1.8 kreeg het nooit, zelfs een latere 1.8 16v Exclusive had het niet. Ik meende dat de 1.9TD wel met hydractive geleverd is, maar dat zal dan misschien in buitenlandse VSX’en geweest zijn.

Overigens werd bij de XM zelfs een platte 2.1-liter diesel in Nederland geloof ik standaard met hydractive geleverd voor ‘94. Ook niet bepaald een toonbeeld van sportiviteit. Maar ja, wel gewoon een duurdere auto natuurlijk, dus dan heb je iets meer budget voor zulk soort geintjes.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 oktober 2020 10:05 PM
  [ # 784 ]

Er is wel meer VSX-spul wat er niet op zit. Stuurwielbediening voor de radio bijvoorbeeld, of CV/AB met de sjieke klapsleutel, nog wat van dergelijke kleinigheden. Maar het is geen hydractive onderstel, dus daar zitten geen extra complicaties.

Ik kan natuurlijk wel gewoon eerst eens afwachten wat een schoongemaakte/herstelde/andere hoogteregelaar doet, maar we moeten ook eerlijk zijn en constateren dat die TD een bult kilometers heeft gelopen en dat slijtage dan ook gewoon een ding is op plekken waar je dat de eerste drie, vier ton niet krijgt (en dus voor het grootste deel der Xantia’s nooit). Maar het belangrijkste punt is dat als er uiteindelijk niet veel past van wat ik wil hergebruiken, ik die Break beter wat sneller kan laten verdwijnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
53 van de 53
« Eerste  < Vorige 51 52 53
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook