Eindelijk c1 sensodrive
rick69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-07-2010

Gepost: 23 juli 2010 10:43 AM

Goedendag forumleden

Afgelopen dinsdag onze nieuwe c1 sensodrive opgehaald.
ik heb de auto aangeschaft zonder een proefrit.
en ja daar stond ie dan c1 sensodrive in het zwart met airco lm velgen el ramen armsteun en chromen dorpelbescherming.
ziet er gewoon echt heel leuk uit!!
Na een uitgebreide uitleg gaan rijden wat een genot zeg viel mij echt 1000% mee ,ik had op diverse forums en op autoweek niet veel goeds over de sensodrive gelezen!
Oke ik heb nooit automaat gereden en kan het dus niet vergelijken ook zou het schokken bij het overschakelen maar hier merk ik heel weinig van en je kunt door het schakelen nog vloeiender laten verlopen door iets gas te lossen tijdens het overschakelen.
het zal best anders zijn als een volautomaat maar bevalt ons echt super!!!!!
ook de airco dat zeer goed zijn werk (zwart is niet de beste kleur met 30graden) maar het is geen probleem voor de airco om het snel koud te krijgen.
ook de binnen ruimte is me echt mee gevallen mijn vrouw en ik zijn allebij ruim 1.80 en er kan gewoon nog normaal op de achterbank plaats worden genomen.
zijn er dan geen nadelen ik moet er even overnadenken mischien de kofferruimte (nou ruimte).
maar ja ik moet niet zeuren ik heb een 5deurs en ik doe ook geen verhuizingen.

Wij zijn echt heel tevreden
Rick

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 juli 2010 11:33 AM
  [ # 1 ]

Het zijn ook hele leuke autotjes. Mijn moeder heeft er ook een, met senseodrive. Rijd prima, maar mijn xm rijd 10x beter. Is ook een hele andere klasse natuurlijk. De auto houd niet in met schakelen en je voeld er niets van. Maar goed die loopt dan ook 1 op 8 en is wat lastiger te parkeren…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
rick69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-07-2010

Gepost: 23 juli 2010 12:03 PM
  [ # 2 ]

Natuurlijk zijn er andere auto,s die veeeeeeel beter rijden!
Maar als dit je eerste ervaring met een automaat is , wat bij ons het geval is vinden wij het echt supper!!!
Zeker als je rekening houd met de prijsstelling!

Groeten Rick69

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 juli 2010 01:50 PM
  [ # 3 ]

absoluut waar! Lekker van genieten maar rijd aub nooit met een XM mee. Dat gaat je geld kosten…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Henk2304
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009

- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 juli 2010 10:23 PM
  [ # 4 ]

Wij hebben onze derde sensodrive al en dat bevalt goed. Het is geen volautomaat maar het schakelt vele malen soepeler dan een handbak, zeker als je het gaspendaal wat met beleid bedient. We hebben ook een C5 met handbak (1 jaar oud; nu zou ik voor de 1,6 THP automaat gaan, maar de automaat die bij de 2,0i geleverd werd was zo bejaard en duur ook in het gebruik dat ik daar niet aan begonnen ben). Als ik het enorme prijsverschil meeweeg dan is de C1 eigenijk net zo comfortabel, ondanks de wokkelveren waar de C5 veerbollen heeft. En dat wordt mede veroorzaakt door de sensodrive.
Het grootste minpunt van de C1 vind ik eigenlijk het ontbreken van een cruisecontrol. Ik houd toch meer de snelheidsmeter in de gaten dan in de C5, daar kijk ik er eigenlijk zelden op. Bovendien is de snelheidsmeter in de C1 wat onnauwkeuriger; ik kijk veel op de snelheidsaanduiding van de ingebouwde navigatie (accessoire).

L8r, Henk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook