1 van de 12
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Visa 14 TRS
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 05 augustus 2010 08:47 PM

Aangezien mijn koppeling begint te slippen en geen/weinig snelheid maak als ik gas geef moet ik helaas mijn koppelingsplaten gaan vervangen. Gezien ik dit nog nooit gedaan heb, zou ik graag wat tips en trucs willen ontvangen waardoor het makkelijker zal worden. Het betreft hier een benzine uitvoering!

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 05 augustus 2010 11:15 PM
  [ # 1 ]

Is het een motorblokje dat achterover ligt?

Zoja, (al heb ik het zelf nooit gedaan) hoeft bak er niet uit. Wat je misschien meteen kan checken zijn de overbrengingstandwielen + lagers in de bak.

En er was altijd iets aan de hand ‘met ’ het bronzen busje? Iemand die meer daar van weet?

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 05 augustus 2010 11:34 PM
  [ # 2 ]

Blok ligt inderdaad gekanteld onder een kleine hoek naar het schutbord!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 augustus 2010 11:40 PM
  [ # 3 ]

Ik heb menig koppeling van Visaatjes mogen vervangen. Daarbij haalde ik altijd het motortje uit de auto. Dat is een uurtje werk en maakt het veel eenvoudiger om de koppeling vervangen, maar zo kun je ook de kleppen een keer netjes afstellen. Het vervangen zonder het uitbouwen van de motor kan misschien ook wel, maar ‘t is zo krap dat wij er gewoon niet eens aan begonnen. Gewoon blok er uit en alles in één keer aanpakken incl. bak-as-bus en as-keeringen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 augustus 2010 01:50 AM
  [ # 4 ]
Visa Ventje schreef:

En er was altijd iets aan de hand ‘met ’ het bronzen busje? Iemand die meer daar van weet?

Als je de transferbak er af hebt is het aan te raden om de bus op de as die voor de overbrenging naar de bak gaat, te vervangen.

En uiteraard de keerring/geleidebus;

En je hebt deze pakking nodig;

Hier nog wat onderdeelnummers;

Dit heb ik opgezocht voor mijn ex-B(ni)X, maar ik heb vernomen dat het voor een Visa/205 identiek is.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 06 augustus 2010 01:03 PM
  [ # 5 ]

Bedankt, hier kan ik wel wat mee!

Volgende stap: ergens een garagetakel zien te regelen/huren/lenen/kopen.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 13 augustus 2010 10:47 PM
  [ # 6 ]

Heeft iemand verder nog tip over het er uit halen van de motor?

Waar zitten bijvoorbeel de punten op de motor waar ik de takel aan vast kan maken?

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 10 oktober 2010 05:08 PM
  [ # 7 ]

Inmiddels de boel zo ver los en er achter gekomen dat de pakking van de onderzijde van het blok/versnellingsbak lek is, gezien de olie die er om toe zit. Dus hier moet een nieuwe tussen, echter voor dat ik hier aan begin, kom ik nog rare dingen tegen zoals tandwielen en dergelijke?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 oktober 2010 06:11 PM
  [ # 8 ]

Nee hoor. Als je de stappen uit het werkplaatshandboek volgt krijg je het gewoon voor elkaar. Het “haynes” boek over de Visa is een geweldige handleiding voor dit soort klusjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 november 2010 09:01 PM
  [ # 9 ]

Heb je de klus al geklaard?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 15 november 2010 09:07 PM
  [ # 10 ]

Inmiddels staat het blok nog in de garage, ik moet nog beginnen.

Ik hoop het in december te kunnen uitvoeren, op dit moment iet wat te druk met een avond opleiding.

Tevens misschien een geschikt moment voor de volgende vraag; Ik heb 1 motorsteun een nieuwe rubber laten persen, alleen moet er even een nieuwe pen doorheen. Hoe zou ik deze het makkelijkst erin kunnen krijgen.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 november 2010 09:17 PM
  [ # 11 ]

Doorboren en dan m.b.v een lagerpers erin drukken?
Misschien kun je ook wat proberen met de bankschroef?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 21 maart 2011 09:24 PM
  [ # 12 ]

Volgende probleem;

Hoe krijg ik m`n aandrijfaskeringen eruit? Deze zitten namelijk erg vast.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 maart 2011 08:46 AM
  [ # 13 ]

Daar weet Kees de W. W, alias Visa GTI 115 vast wel een trucje voor cheese

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 22 maart 2011 10:14 AM
  [ # 14 ]

Als het dezelfde keerringen zijn die in de bakken van de BX zaten zijn ze volgens mij gedeeltelijk van kunststof en metaal van binnen. Ik zette gewoon een schroevendraaier erin die ik gebruikte als hefboom. Achter de rand ven de keerring binnen in je bak zetten en eruit wippen. Lukt waarschijnlijk niet in 1 keer dus rondom een paar keer zetten en wrikken. Ok, je keerring gaat kapot maar ik neem aan dat je nieuwe hebt gekocht…

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 22 maart 2011 11:52 AM
  [ # 15 ]

Ik zal straks eens even een keeringtrekker ophalen, goed gereedschap is het halve werk.

Maar gister avond druk bezig geweest en heb de versnellingsbak verwijderd. Helaas zijn daarbij wel 3 bouten afgebroken, dus moet het blok binnenkort even naar Ausma toe om deze te laten uitboren.

Profiel  
 
 
1 van de 12
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook