1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
zuinigheid ds3 ervaringen
robbored ds3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 09 augustus 2010 07:32 PM

Hey allen!

Sinds een kleine week mn 1.4 ds3 binnen!
Heerlijk bakkie!
Ik vroeg mij alleen af of iemand al in staat is geweest de 1:17,2 te halen als gemiddelde?
Mijn ds3 doet 1:18 als ik 120 km/h op de cruise control doe..Dan is zo’n gemiddelde nooit te halen!

Helaas blijft ie op 1: 14,9 op het moment als gemiddelde..en dan schakel ik volgens de indicator
zonder fel op te trekken.

Ben benieuwd naar de ervaringen!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 augustus 2010 07:34 PM
  [ # 1 ]

Vaak gaat het verbruik na een paar duizend kilometer nog wat omlaag. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43038
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 augustus 2010 07:35 PM
  [ # 2 ]

Evengoed, 1 op 14,9 is toch een prachtige scoren? Ik ken eigenlijk geen enkele auto die de fabrieksopgave haalt Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
robbored ds3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 09 augustus 2010 10:37 PM
  [ # 3 ]

@ Tilanus
Ik dacht ook dat het verbruik nog wel iets omlaag zou gaan (ik hoop het iig)
@ waterman
vanuit de dealer 1:17, 2 te horen krijgen en minder dan 1:15 is wel een erg groot verschil denk ik.

Profiel  
 
Imagination
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 27 september 2011 06:28 PM
  [ # 4 ]

Een beetje late reactie, maar ik heb mijn ds3-tje nu ongeveer 3000 km.

De eerste 1500 km reed ik ongeveer 1:181 of 5.5 l gemiddeld, nu zit ik gemiddeld op 1:22.
Ik doe zeer veel km op autostrade met de cruise control om gemiddeld 110-115.
De boordcomputer geeft ook een rijbereik van tegen de 1200 km als ik tank.

De motor is een 90 pk e-HDI

grtz

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 27 september 2011 11:49 PM
  [ # 5 ]

behoorlijke oma omhoog gekicked. TS heeft het ook over een 1.4 en niet over de 1.6 e-HDI.

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 28 september 2011 02:49 PM
  [ # 6 ]

Probeer nog wat meer uit te rollen indien mogelijk, ik rij zelf een 1.6 VTi, en waarschijnlijk vanwege de eco bandjes kan je echt heel veer uitrollen wat ook de nodige winst mee brengt. Probeer ook rotondes in de derde versnelling zo snel mogelijk te nemen, hoe minder je afremt, hoe minder je op hoeft te trekken.

1:15 zijn best aardige waarden denk ik overigens, maar het hangt vooral van je traject af. Zo zou ik zelf wel met gemak 1:17 moeten kunnen halen mits er meer snelweg in zou zitten. Pas over het traject Utrecht - Arnhem 1:18.x kunnen krijgen als gemiddelde op de boordcomputer, dat is voor een benzine echt heel netjes! Echter, ga ik de grens over bij Duitsland of rijd ik veel in een omgeving met stoplichten, dan kakt het verbruik in, wat dus resulteert in mijn gemiddelde van 1:13. Tja, kilometers lang topsnelheid wordt nu eenmaal niet mee genomen in de Europese test Wink

Maar goed, je rijstijl is voornamelijk van invloed, en vaak is het ook aanbevolen niet harder dan 110 te rijden. 90 km/h in de slipstream van een vrachtwagen resulteert in het beste resultaat.

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 28 september 2011 06:10 PM
  [ # 7 ]

Na ruim 3000 km te hebben gereden met mijn THP ligt het gemiddelde verbruik op 1 op 12,5.
Op de snelweg normaal met het verkeer mee 1 op 15,9 gemiddeld.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 28 september 2011 07:04 PM
  [ # 8 ]

met de racing heb ik er nu rond de 4600km opzitten volgens de 2de tripmeter met een verbruik van 1:14,7.

eerste tank was fout gegaan bij de dealer want die hadden er euro95 in getankt.
nu tank ik wat erin zou moeten euro98.

op de langere afstanden zoals die naar st’ oedenrode zat ik rond de 1:16 maar door mijn woon werk traject (20km) zakt het verbruik wat terug.
als ik bijna op mijn werk ben dan is het blokje pas warm aan het worden.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 28 september 2011 09:26 PM
  [ # 9 ]
mads3 schreef:

Na ruim 3000 km te hebben gereden met mijn THP ligt het gemiddelde verbruik op 1 op 12,5.

Dat komt helemaal overeen met mijn THP. Een kleine 10.000km op de teller overigens en relatief veel kortere (~20km) stukken. Veel zuiniger zal ‘t wel niet worden, maar dat hangt meer af van mijn rechtervoet Very Happy

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 01 oktober 2011 02:59 PM
  [ # 10 ]

Ik haal met ruim gemak 1 op 16 op de boardcomputer met mijn THP
Maar vaak zit hij bij een tankbeurt op 1 op 16,6
Dat is dan met de boardcomputer. Het echte verbruik zit dan op 1 op 15,8

Tank altijd BP Ultimate 98

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 27 oktober 2011 10:40 PM
  [ # 11 ]

Vanmiddag maar eens een plaatje geschoten:

725km gereden, halve tank over, nog 740km te gaan tot ik weer moet tanken….ik vind t goed!! En nee, ik ben geen rijdende chichane geweest, gewoon normaal met het verkeer mee en op de snelweg de cruise rond de 100km/u.

Het is trouwens een sport geworden om zover mogelijk te rollen met de motor uit. Ik heb van de week wel 500m in een file op een weg die licht bergaf ging gereden.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 27 oktober 2011 10:55 PM
  [ # 12 ]

Rollen met motor uit betekent ook geen rem- en stuurbekrachtiging he… misschien niet altijd even verstandig. Ik had vroeger (toen het gras nog groen was en de lucht nog blauw) een Saab 99 met een freewheel schakeling. Dat zou ook brandstof besparen… nou, die deuk in de voorbumper (nog zo’n echt mooi verchroomd geval) kostte me heel wat meer dan de wagen in z’n hele leven zou besparen aan brandstof. Ergo, toch maar die hendel terug gezet in de normale stand.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 27 oktober 2011 10:58 PM
  [ # 13 ]

Jij hebt zo te lezen nog niet in een e-HDI met start-stop systeem gereden…alles blijft gewoon werken!

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 28 oktober 2011 09:46 AM
  [ # 14 ]

En dat is dan ook echt de kracht van het PSA systeem: bij Seat Ibiza, Polo & Fabia slaat de motor pas af wanneer je stilstaat en is er in het stuur geen beweging meer te krijgen. Laat je dan de rem los en rolt de auto een beetje, dan slaat de motor meteen weer aan.

Verleden week weer eens 6 verdiepingen in een parkeergarage naar beneden gerold zonder draaiende motor: echt een genot. Of bij binnenrijden parkeerkelder ook lekker uitrollen totaan de slagboom.

Wanneer je eenmaal gewend bent aan stilstaan (en zachtjes rollen) zonder motorgeluid, dan wil je niet meer terug. Nou ja, ik in ieder geval niet!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 28 oktober 2011 10:17 AM
  [ # 15 ]

725km haal ik wel, vervolgens moet ik weer tanken.

Sta je voor het stoplicht en wil je niet het knopje indrukken voor eco, dan druk je gewoon een paar keer op de rem, vervolgens nog 1x stevig op de rem en de motor slaat vanzelf weer aan.

Kost waarschijnlijk teveel energie de rem bekrachtiging waardoor de motor weer aanslaat.

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook