Ik heb het probleem bij mijn 2.1 ie dat deze bij koude en warme motor een onregelmatig stationair toerental heeft.
Onlangs zijn bobine, bougiekabels, verdeelkap, rotor en benzinefilter vervangen. Hier kan het lijkt mij dan niet meer aanliggen.
Heeft iemand nog suggesties of ideeen?
Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.
Heb zoiets ook mee gemaakt. Toen bleek naar het doormeten van de injecteurs vanaf de ECU dat één van de injecteurs niet aangesloten was (stekkertjes breken gauw af ivm met de warmte van het blok). stationair loopt hij dan op 3 poten bij toerental verhoging trekken de 3 poten dan wel de 4e mee. Meet ze eens door vanaf de ECU stekker onder je dashboard !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad: Een brakke kabelboom voor het injectie-deel lijkt me het meest waarschijnlijk.
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als een van de drie injectors niet meer meedoet merk je dat direct in de prestaties. De top ligt ergens rond de 120, 130 misschien, dus op de snelweg heb je dat meteen door. Dus als het alleen maar een onregelmatig toerental is, maar je merkt niet heel veel prestatievermindering, zal je het ergens anders moeten zoeken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.