Hallo! Vanaf mijn vakantieadres ben ik in gesprek met een CX-verkoper en die heeft mij bijgaande foto gestuurd met de mededeling dat het hier om een eenvoudig te vervangen dorpel gaat. Ik heb echter het idee dat het hier om een ander deel van de auto gaat (langsligger, chassis). Mijn vraag (ik weet het: moeilijk te beoordelen vanaf een foto): betreft het hier een roestprobleem van wezenlijke orde of is het niet meteen per se zorgwekkend?
Dank, groet,
Bram














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat is wel vrij zorgwekkend ja. Helemaal omdat je officieel hier niet aan mag lassen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit is een langsligger, die je in zn geheel moet vervangen. En eigenlijk ook in een richtbank.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!



Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Afblijven van die auto is de boodschap !!
Dank voor de info tot zo ver; ik had al zo m’n twijfels ... Jammer, want verder lijkt het een mooie auto ;-(
Ik lieg zelfs, dit is het achtersubframe en dat is vrij vervelend om de vervangen omdat daar vanalles (leidingen, wielen) aan vast zit. Ik zou de auto lekker laten staan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dit soort roestvorming is altijd lastig,maar natuurlijk nooit onoverbrugbaar.
Dit deel is idd.niet een dorpel maar idd. een langsligger cq achtersubframe
Over wat voor type CX praten we eigenlijk en wat is de vraagprijs,en waar staat de auto is het een bijzonder auto,enz,enz.
Ik zeg nooit meteen afhaken,maar alles even op een rijtje zetten en dan een besluit nemen,misschien is de prijs zo scherp,dat je wel iets met de auto kan
Mod: bericht gewist,Geen caps lock berichten meer.
Het is een GTI uit 1988, met 155000 km (= niet veel), 5-bak. Verder geen bijzondere opties. Veel onderhoudsrekeningen en door Citroville (waar-ie ooit vandaan is gekomen en in onderhoud is geweest) bestempeld als een goede auto. Carrosserie en interieur mooi, vraagprijs 2900 euro.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik vraag me sowieso af of je wel een auto moet willen kopen van iemand die glashard beweert dat dit een eenvoudig te vervangen dorpel is…
Edit: heb je Dibert gesproken over deze auto, of zegt de verkoper dat Dibert dit een goeie CX vindt? Bovendien: hoe lang is het geleden dat deze CX bij Citroville is geweest?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Bramster schreef:Het is een GTI uit 1988, met 155000 km (= niet veel), 5-bak. Verder geen bijzondere opties. Veel onderhoudsrekeningen en door Citroville (waar-ie ooit vandaan is gekomen en in onderhoud is geweest) bestempeld als een goede auto. Carrosserie en interieur mooi, vraagprijs 2900 euro.
Nu ik de vraapprijs zie en het verdere verhaal erachter,zal het hem niet worden.
Niet aan bebeginnen dus…...
Zeker weten doe je het nooit, maar ik heb het idee dat de verkoper te goeder trouw is en niet heel veel verstand heeft van de auto; ik denk oprecht dat hij het goed bedoelt, maar het lijkt idd geen verstandige koop. Jammer; als je eenmaal ergens je zinnen op hebt gezet is het moeilijk los te laten ;-(






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
laat die auto maar aan Dibert zien als aankoopkeuring (hij kent die CX), en vertel hem die vraagprijs maar ........
lijkt me een beetje hoog, er zal vast wel meer roest aan zitten. afhankelijk daarvan de vraagprijs goed omlaag, of verder zoeken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bramster schreef:Jammer; als je eenmaal ergens je zinnen op hebt gezet is het moeilijk los te laten ;-(
Serie 2 GTi’s zijn er in deze prijsklasse voldoende, het is volgens mij het meest verkochte type geweest.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Als het de auto is, die ik denk dat het is, zou ik hem laten staan. De auto is me ongeveer een jaar geleden aangeboden omdat er een keer laswerk aan zat te komen. Destijds was de toenmalige eigenaar er eerlijk over. Na contrôle bleek dat je hem van voor tot achter moest uitstukken. Daar had zelfs ik niet veel trek in. Ik ben heel wat gewend, maar deze was ècht verrot.
Hij is later bij een handelaar terecht gekomen die hem doorverkocht heeft aan de huidige eigenaar. ik verwacht dat deze zich heeft laten leiden door de nog bijzonder mooie buitenkant.
Om er zeker van te zijn of het deze auto is zul je Citroville moeten bellen.
Overigens, als de prijs er naar is (lees max 1000) en je er zin in hebt, kun je hem wel kopen, het is wel een strakke auto met een net interieur.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dit lijkt mij ook geen doe-het-zelf las klus, als ik dat zo zie.
Wel jammer, is dit geen rare plaats voor een cx om te roesten? Mijn wagen heeft ook de nodige roestproblemen, maar de langsliggers zijn van voor tot achter echt puntgaaf.