Hoi,
Bij het vervangen van de retourleiding in de rechterdorpel, zie ik dat de oude leiding twee “verdikkingsringen” op de uiteinden heeft. Hierdoor klemt ie beter in de rubberen koppelstukjes. Mijn nieuwe nylon leiding heeft die verdikkingen niet, en ze zijn niet los te halen van de oude. Wat zou ik als alternatief kunnen gebruiken? of zijn ze zonder bezwaar weg te laten?
Gr Ferry
Die verdikkingen zijn met een beetje kracht eraf te halen. Ik heb dat zelf ook gedaan. Als je nieuwe leidingen hebt aangeschaft ( in meerdere diameters) zal je merken dat de ene diameter over de andere schuift. De oude “verdikkingen” zijn dan niet meer nodig. Je kan op de manier je eigen “verdikkingen” maken.
Ik heb in de nieuwe situatie wel een heel klein beetje secondelijm gebruikt om de verdikking vast te zetten.
Succes.
N.B. Kijk anders eens op mijn site op: http://harley-classic.nl/@ds/@ds_28mei.html
Hier staat onderin ergens beschreven hoe het in elkaar steekt.

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Probeer anders eens een heet gestookt beitel of plamuurmes en probeer door aandrukken op de slang deze verdikking te maken. maar anderzijds ik heb net dit klusje achter de rug en alles bij de tank van mijn injectie vervangen. dikke en passende rubber slang er overheen, twee slangenklemmen aan weerszijde, geen druppel en ontzettend vast.