4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 GTi van Quo (slecht lopen na starten)
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 24 februari 2011 12:54 AM
  [ # 46 ]

Hm, bummer… Bij mij werkte het ook wel eens om de deurknop vaak en snel achter elkaar in te drukken, maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeert…

Anders wachten tot de lentemeeting, dan kunnen we er allemaal tegelijk eens naar kijken!

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 13 mei 2011 12:39 AM
  [ # 47 ]

Deurslot is intussen los en alles is schoongemaakt. Sindsdien geen last meer van een weigerend slot.

Ik heb een andere vraag.
Wie weet waar de sensor zit voor het meten van de koelvloeistof temperatuur voor het signaal naar de meter in je dashboard ?

Ik verdenk de sensor van een slechte werking. De naald van de meter komt wel altijd iets uit de laagste stand. Maar volgens de meter in het dasboard komt de motor niet op temperatuur. De meter blijft hangen in het onderste deel van de schaalverdeling. Daarnaast is de meter in dit onderste deel van de schaalverdeling nog wel eens aan het heen en weer “dansen”.
Het thermocontact werkt wel want de ventilators springen wel aan in de laagste draaistand.
Mijn CX heeft een dubbele ventilator wegens de aanwezige airco.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 mei 2011 12:47 AM
  [ # 48 ]

Ik zou als eerste de thermostaat verdenken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 14 mei 2011 12:58 AM
  [ # 49 ]

In eerste instantie dacht ik ook wel aan de thermostaat, maar omdat de koelwaterslangen erg heet worden en ook de ventilators worden ingeschakeld leek mij een verkeerde aanwijzing van de meter in het dashboard ook een mogelijkheid. Een graden schaal staat niet weergegeven op de meter maar de naald komt zeker nooit in het midden terecht. Meer als maximum. een uitslag van 1/4.

Ik zal de thermostaat ook zeker gaan controleren op de werking.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 mei 2011 02:01 AM
  [ # 50 ]

Vandaag de thermostaat gecontroleerd. Deze werkt goed, gaat open bij circa 86-88 graden en is geheel geopend bij 96-98 graden.

Weet iemand waar de koelwatertemperatuursensor zit welke het signaal voor de meter in het dashboard doorgeeft ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 mei 2011 11:39 AM
  [ # 51 ]

Volgens mij zit die sensor op het huis van de waterpomp, ik zou gewoon ff de aansluiting hier loshalen en meten met een multimeter of het ding een andere spanning geeft als ie warm word.

Voor de duidelijkheid zit er een tekening bij.

Succes.

Mark

Afbeelding Bijlagen
waterpomp.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 mei 2011 12:49 PM
  [ # 52 ]

Sensor geeft geen spanning. Je kunt wel de weerstand meten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 mei 2011 02:17 PM
  [ # 53 ]

Tuurlijk, stom je moet de weerstand tov massa meten van het ding, of de spanning tussen de + en de sensoruitgang.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 mei 2011 02:34 PM
  [ # 54 ]

Bij de ds en sm ie moet de weerstand bij 20C ongeveer 2200 Ohm zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 21 mei 2011 05:53 PM
  [ # 55 ]

bedankt, hier ga ik mee aan de slag !

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 12 juni 2011 01:04 AM
  [ # 56 ]

Het thermo-contact heb ik getest en deze had de geest gegeven. Daar heb ik een nieuwe voor geplaatst. Gelijk maar, nu alles toch los ligt, ook een nieuwe thermostaat erin gezet.

Na afvullen en ontluchten van het koelsysteem blijkt dat de oude thermostaat toch niet goed werkte want het “probleem” met de temp. meter in het dashboard is nu ook weg. De meter staat mooi in het midden van de verdelingschaal wanneer de elect. ventilator ingeschakeld wordt.
Toch vreemd want toen ik de oude thermostaat in een pannetje water heb getest liet deze een goede werking zien, maar goed…....

Alleen tijdens de “proefrit” bleek er toch iets minder leuks aan de hand te zijn. Ik ontdekte, na enkele kilometers, waterlekkage tussen thermostaathouder en het waterpomphuis.
Wat blijkt nu, na loshalen van de thermostaathouder, dat er een stuk waterpomphuis is afgebroken waarin het schroefdraad zit van 1 van de boutjes waar de thermostaathouder mee wordt vastgezet.

Dat wordt op zoek naar een ander/nieuw waterpomphuis   confused

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 juni 2011 12:41 AM
  [ # 57 ]

Ik heb de waterpomp verwijderd en alle bouten van het waterpomphuis verwijderd.
Nu zit het huis nog steeds muurvast. Is het een kwestie van lostrekken of moet ik nog een andere handeling verrichten ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 juni 2011 01:18 AM
  [ # 58 ]

Zit dat deksel ook niet met nog een bout vast? Niet langs de omtrek, maar meer naar het midden. (verzonken)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 juni 2011 01:25 AM
  [ # 59 ]

Bedankt voor je reactie, de verzonken bout in het midden van het huis heb ik ook verwijderd.
Ik kan echt geen andere bout ontdekken maar toch lijkt het huis nog muurvast te zitten.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 juni 2011 02:00 AM
  [ # 60 ]

Voorzichtig tikken. Ze kunnen nog wel eens erg vast zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook