1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
2400 GTi 1981 van Marcelka - lange winterslaap maar weer en route!
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 september 2010 09:36 PM

Ik heb een “vers” in Frankrijk gekochte GTi van 1981. Rijdt heerlijk en alles werkt behalve de centrale vergrendeling. Waar moet ik beginnen met zoeken? De bedrading, de aansturing, mechanisch, elektronica?

Verder viel bij het afsluiten spontaan het rechter buiten-slot uit de deur. Hoe hoort dat normaal vast te zitten?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2010 09:45 PM
  [ # 1 ]

Nee die vallen er altijd uit… Natuurlijk hoort die vast te zitten, maar vraag me niet hoe. Wat de CV betreft denk ik dat de meeste mensen je hier gaan verwijzen naar draadbreuk. Vooral de verbindingen naar de deuren zijn niet zo heel erg bedrijfszeker.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 september 2010 09:45 PM
  [ # 2 ]

Welkom!

Ikzelf heb het niet zo op die centrale vergrendeling. Die gooi ik er altijd meteen af, maar daar ben ik raar in.
Doorgaans zal het aan de bedrading liggen. Daar waar de bedrading door de deur de stijl ingaat is een zwak punt.

Het slot zit met een borgklem vast. Die klem, een soort vorkje met twee tanden, zal ongetwijfeld onder in je deur liggen.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 september 2010 10:05 PM
  [ # 3 ]

Al bedankt voor jullie eerste reacties! Voor vorkje en bedrading zal er dus wat paneeldemontage plaats moeten vinden. Dopjes eruit, schroeven los en met de spatel voorzichtig loswerken van de clips? Zijn er van zo’n operatie ergens foto’s te vinden?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 08 september 2010 10:19 PM
  [ # 4 ]
marcelka schreef:

Dopjes eruit, schroeven los en met de spatel voorzichtig loswerken van de clips?

Dat is best een goede omschrijving Smile Als je ergens een haynes op de kop kan tikken, daar staan wel wat foto´s in. En als je dat paneel er af hebt kun je ook nog even kijken of een beetje contactspray helpt bij de CV..

groet en succes

Yke
oh ja..Plaatjes!? we moeten de auto wel zien natuurlijk!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 september 2010 10:33 PM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd met je aanwinst en als alleen de CV niets werkt valt het allemaal wel mee.

De panelen krijg je er vrij makkelijk van zeker als za al vaker los zijn geweest, want dan missen er wel een aan dopjes.

Gewoon handgreep losmaken 2 schroeven, de knop voor de deur van binnenuit te open verwijderen (zit een borgklem op, en dan voorzichtig lostrekken of met een spatel helpen (of als alle dopjes kapot zijn valt ie er dan praktisch vanzelf vanaf)

Trouwens, wat werkt er niet aan de CV 1 deur, niets of soms wel/niet.
.
Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 september 2010 10:41 PM
  [ # 6 ]

Ik kon natuurlijk weten dat jullie niet tevreden zijn zonder plaatjes. Ik wilde vandaag nog wat echte foto’s maken maar helaas zat het weer niet mee. Morgen weer een kans want ik wil wel een fotoshoot nu de franse platen er nog op zitten. Die zou ik er eigenlijk wel op willen laten zitten. Zo zwart met zilver is veel mooier dan die NL platen.

Wat betreft de CV: die werkt echt helemaal niet.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 08 september 2010 10:54 PM
  [ # 7 ]

In de eerste plaats gefeliciteerd met de voiture, de dopjes in het middenpaneel geven geen problemen
voorzichtig werken is het devies, als het schuifje weer voor het slotje zit probeer dan de automatische vergrendeling nog eens, het zou zo maar kunnen dat het dan wel werkt.
P.S kijk of alles in de deur verbonden zowel electrisch als mechanisch.
Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 september 2010 11:26 PM
  [ # 8 ]

Meestal gebruik ik een dun touwtje om de dopjes in het handvat los te trekken. Evenals voor het slothendeltje dat soms niet echt makkelijk los te trekken is. Maar laat ik nou een tijdje geleden dit hele verhaal met foto’s voor iemand op papier hebben gezet. Dus even uploaden en KLIK HIER voor een beschrijving met plaatjes. Wel in het Engels, maar dat mag de pret niet drukken, denk ik.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 09 september 2010 10:09 PM
  [ # 9 ]

Dank voor de handleiding! Erg handig met die touwtjes. Ga er dit weekend iets mee doen want dat slotje met afplaktape eroverheen ziet er niet uit..

Hier wat foto’s (slotje/tape weggeshopt)

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 09 september 2010 10:20 PM
  [ # 10 ]

Welkom hier uiteraard wil ook foto’s zien altijd leuk.

Wat betreft de cv zitten er nog wel frisse batterijtjes in jouw zendertje zoniet dan zal deze het natuurlijk nooit doen.
(ik neem aan dat een cx uit 81 een zendertje heeft)

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 september 2010 11:09 PM
  [ # 11 ]
marcelka schreef:

Dank voor de handleiding! Erg handig met die touwtjes. Ga er dit weekend iets mee doen want dat slotje met afplaktape eroverheen ziet er niet uit..

Mooie franse dame en op de achtergrond in de wei nog 2pk extra.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 september 2010 02:25 PM
  [ # 12 ]

Ben er nog niet aan toe gekomen iets aan de auto te doen. Ben er na zo’n weekje regen wel achter dat we dus ook een afwateringsprobleem hebben met het schuifdak.
Zitten er aan alle hoeken naar achter en naar voren afwateringspijpjes? Lopen dan waarschijnlijk door de voor- en achterstijlen. Hoe kan ik die controleren/ontstoppen waar komen ze uit?
Is het beweegbare dakdeel er ook uit te halen om de bak beter te inspecteren?

Groet, Marcel

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 september 2010 10:00 PM
  [ # 13 ]
daan schreef:

(ik neem aan dat een cx uit 81 een zendertje heeft)

Njet, zendertjes kwamen pas bij serie 2…

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 11 september 2010 11:21 PM
  [ # 14 ]
par eXeMple! schreef:
daan schreef:

(ik neem aan dat een cx uit 81 een zendertje heeft)

Njet, zendertjes kwamen pas bij serie 2…

Correctie serie 1 overgangsmodel ‘85 werden ook al zendertjes bijgeleverd een maat van mij heeft er namelijk een,zodoende mijn opmerking dat deze misschien ook al op de eerste serie zaten

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 september 2010 11:39 PM
  [ # 15 ]

Overgangsmodel, dat is de ‘85 GTI Turbo met in kleur meegespoten staalbumpers. Zou kunnen dat die een zendertje had. Ik heb zelf een gewone GTI uit 85 en die heeft het niet.

Profiel  
 
 
1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook