2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
2400 GTi 1981 van Marcelka - lange winterslaap maar weer en route!
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 september 2010 11:44 PM
  [ # 16 ]

Wat een mooie kar. Dit zo ziend, is een set alu velgen echt te overwegen voor mezelf… Mooi mooi mooi.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 11 september 2010 11:55 PM
  [ # 17 ]

Inderdaad hij heeft een GTI turbo uit 85,in ieder geval een eventueel zendertje kan dus niet de boosdoener zijn.De kennis over cv heb ik niet even paraat maar op een GTI uit 81 zit daar standaard cv op.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 september 2010 11:00 AM
  [ # 18 ]

Ik heb gekeken naar het instructieboekje en de brochure. Er zit ook zo’n groen lampje boven op het deurpaneel naast de verstelknop van de linker buitenspiegel. Wat de vergrendeling moet doen is bij sluiten van de bestuurderskant (binnen of buiten met sleutel) alle andere portieren ook afsluiten. Het lampje moet dan even gaan branden. Verder dus geen zenders of ontvangers. Maar als bovenstaande werkt zou dat al heel fijn zijn…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 september 2010 11:50 AM
  [ # 19 ]

Je beschrijving van het instructieboekje komt overeen met de werking van de centrale vergrendeling van mijn auto. Dit zou dus inderdaad het te bereiken resultaat zijn.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2010 12:13 PM
  [ # 20 ]

Als je in de auto zit en deuren van binnen op slot doet werkt er dan ook niks????
Kan zijn dat je aansturing vanaf het slot niet werkt omdat je slot er ook al uitvalt.
Ik zou zelf met de bestuurders zijde beginnen met loshalen.
En dan zit er links onderin een soort van “servo"wie alles aanstuurt en als je dat stangetje heen en weer doet moet alles werken deze is normaal verbonden met de knop waarmee je hem van binnen op slot doet.
Succes groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 12 september 2010 02:55 PM
  [ # 21 ]

Even een vraagje de cv werkt dus alleen via het linkerportier en niet via het rechterportier

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2010 03:09 PM
  [ # 22 ]

Bij mij werkt hij alleen op het linker portier maar volgens mij zijn ze er ook die op bijde portieren werken.Kun je zelf ook maken één draad trekken vanaf je rechter portier.en dan aansluiten op
modulator in het schema nr 90 en bij de deurvergrendelings motor is dit de middelste draad van de witte stekker en bij de modulator (9 polige stekker) de zevende aansluiting.
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 13 september 2010 09:44 PM
  [ # 23 ]

Bedankt voor alle aanwijzingen suggesties tot nu toe.
Frank, goeie tip om met een extra draad het rechter portier ook te laten schakelen.
Helaas had ik dit weekend geen tijd om er ook maar iets mee te doen. Nu staat de auto ergens anders te wachten op kenteken en apk.
Ik kan niet wachten tot ik echt kan rijden en aan dit soort dingen kan gaan werken.
Hou jullie op de hoogte,
Marcel

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 september 2010 10:29 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ook een GTi uit 81, en heb wat probleempjes gehad met de deurvergrendeling, en die succesvol opgelost. Stap 1 is inderdaad om je linker deurpaneel los te nemen (als die nog netjes is, wees zeer voorzichtig met de klemmetjes!): twee schroeven los, deurgreep eraf, de borging van de open-hendel loswippen met een platte schroevendraaier, en de ‘op-slot’-hendel eruit trekken, dan voorzichtig alle klemmetjes losmaken.

Je ziet nu een wit kastje vlak bij het slot zitten dat bediend wordt door de stangen die vanaf het slot komen. Deze heeft drie aansluitingen: de middelste wordt verbonden met de ene of de andere als de deur op slot is of juist niet. Controleer eerst of dit zo is. Bij mij was dit kastje de boosdoener. Als het werkt, is het meest waarschijnlijke dat je een draadbreuk hebt, juist op het scharnierpunt van de deur. Soms zie je dit gewoon zitten. Succes!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 13 september 2010 10:37 PM
  [ # 25 ]

Klemmetjes is nog wel aan te komen hoor. Die stalen dingen zitten op elk deurpaneel, dat ergens in een loods ligt en die ronde drukkers, die plastic dingen, die zijn gewoon nieuw te krijgen en zelfs beter. Geen vrees wat mij betreft.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 14 september 2010 12:01 AM
  [ # 26 ]

Mooie foto’s mooie voiture! Ik kan weinig bijdragen aan de slotperikelen. Het schuifdak moet inderdaad afvoer gootjes hebben, die kunnen verroest zijn…Het kan ook zijn dat de rubbers lekken. Succes!

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 september 2010 09:20 AM
  [ # 27 ]
Robin Visser schreef:

Klemmetjes is nog wel aan te komen hoor. Die stalen dingen zitten op elk deurpaneel, dat ergens in een loods ligt en die ronde drukkers, die plastic dingen, die zijn gewoon nieuw te krijgen en zelfs beter. Geen vrees wat mij betreft.

Tuurlijk, maar als je met geweld je deurpaneel van de deur rukt, trek je de bevestigingen daar kapot. Dat is minder makkelijk op te lossen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 september 2010 10:38 AM
  [ # 28 ]

De plastic deurdrukkers, die kun je beter vastmaken dan origineel. Zowel de drukkers als de deurpanelen gaan vaak kapot met het eraf halen. Drukkertje bevestigen met montagekit. Gaat er geheid niet meer af.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 14 september 2010 04:42 PM
  [ # 29 ]
marcelka schreef:

Ben er na zo’n weekje regen wel achter dat we dus ook een afwateringsprobleem hebben met het schuifdak.
Zitten er aan alle hoeken naar achter en naar voren afwateringspijpjes? Lopen dan waarschijnlijk door de voor- en achterstijlen. Hoe kan ik die controleren/ontstoppen waar komen ze uit?

Afwaterpijpjes lopen door de A-stijlen en komen onder bij het spatbord uit.
Doorspuiten met perslucht vanaf schuifdakzijde kan een verstopping oplossen, maar soms zijn de pijpjes eraf geroest en moet je daar eerst aan de gang. In dat geval loopt de binnenbak vol water en krijg je ook lekkage.

marcelka schreef:

Is het beweegbare dakdeel er ook uit te halen om de bak beter te inspecteren?

Alles is mogelijk, maar dit is niet “even” gedaan. Zou ik sowieso in een overdekte ruimte doen.

Mooie CX trouwens!!

En over dat slot: bij mijn CX (‘83 Pallas) werkt de CV ook vanaf pasagierszijde en daar is niets aan geknutseld, dus dat moet ooit origineel ook gewerkt hebben.

Aan het slotje zit een ijzeren staafje dat de CV unit in het portier aanstuurt. Deze stuurt vervolgens een signaal naar een centraal regelkastje (in de middenconsole), die vervolgens de unit in het andere portier aanstuurt en eventueel ook de kofferklep en tankklepje.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 14 september 2010 08:33 PM
  [ # 30 ]

Het schuifdak wat ik oorspronkelijk(gelukkig nu niet meer) had,had ik geen afwaterpijpjes maar 4 afvoerslangen.
Deze zaten vast op de 4 hoekpunten van de schuifdakbak en liepen door de A en C stijlen heen.

Als de pijpjes eraf zijn geroest dan loopt het water gewoon het interieur in en blijft dus niet staan in de bak.

Schuifdak eruit is goed te doen maar wel even goed opletten op welke schroefjes je moet loshalen,en idd.even in een garage doen.

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook