3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
2400 GTi 1981 van Marcelka - lange winterslaap maar weer en route!
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 14 september 2010 10:00 PM
  [ # 31 ]

Ha Marcel, kijk even in mijn topic op pagina 3, daar staan wat foto´s over het verwijderen van een schuifdak.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/183057/

En je kan ook als je wilt een keer langskomen in de stalling in Berkel en Rodenrijs voor wat uitleg!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 14 september 2010 11:08 PM
  [ # 32 ]

Weer bedankt allemaal voor de handige tips en aanvullingen. Ik was al bang dat het schuifdak onderwerp een beetje ondergesneeuwd was maar ik ben hier weer heel blij mee.

Ik hoop eind van deze week tijd te vinden om aan deze dingen te kunnen werken.

Ik hou jullie op de hoogte! (ik probeer ook foto’s te maken voor de volgende…)

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 september 2010 10:22 AM
  [ # 33 ]
La Léo schreef:

En over dat slot: bij mijn CX (‘83 Pallas) werkt de CV ook vanaf pasagierszijde en daar is niets aan geknutseld, dus dat moet ooit origineel ook gewerkt hebben.

Bij mijn GTi uit 81 is dit niet zo. Dit kun je ook in het schema in de Haynes zien.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 15 september 2010 11:08 AM
  [ # 34 ]

Mijn CX Pallas ook alleen op links.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 15 september 2010 01:05 PM
  [ # 35 ]

Was destijds misschien wel een optie beide deuren

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2010 01:39 PM
  [ # 36 ]

vind het eigenlijk wel gek in de schema’s is ook niks terug te vinden over een derde draad
,maar het werkt wel en de aansturings kastjes kun je gewoon uitwisselen werkt ook maar zonder die draad
doet bij links niet.
RA RA
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 15 september 2010 08:26 PM
  [ # 37 ]
daan schreef:

Was destijds misschien wel een optie beide deuren

Misschien is dit gewijzigd na ‘82, zou toch ook kunnen…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2010 08:27 PM
  [ # 38 ]

Met de komst van de nieuwe type vergrendelingsmotoren is dit gewijzigd. De nieuwe zijn zwart, de oude zijn wit/grijs. Ik meen idd modeljaar 83.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2010 09:10 PM
  [ # 39 ]

Bij de oude type’s zijn de vergrendelinks motoren wel aangesloten met 1 maal tweepolige stekker en twee draden en 1 maal 3 polige stekker met drie draden bij bijde portieren.
nieuwe type’s niet meer

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2010 09:10 PM
  [ # 40 ]

Bij de oude type’s zijn de vergrendelinks motoren wel aangesloten met 1 maal tweepolige stekker en twee draden en 1 maal 3 polige stekker met drie draden bij bijde portieren.
nieuwe type’s niet meer.
En de schema’s zijn het zelfde zowel van voor 83 als er na.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 september 2010 10:06 PM
  [ # 41 ]

Vanmiddag maar een vrije middag genomen om eindelijk de boel eens open te maken en beter te bekijken.

Deurpaneel eraf geprutst volgens de aanwijzingen (wat een broos spul zeg en die pluggen springen je rond de oren..) en voorzichtig opengeklapt weggehangen.

Verrassing..  Sad

Er zit geen vergrendelingskast meer in. De plug ligt met tape eromheen onder in de deur.
Kan ik nu het systeem wel verder testen door de bruine met de groene te verbinden? Ik neem aan dat dat witte kastje niet meer doet dan een signaal geven door sluiten van de schakeling. En dan de ene voor dicht en de andere voor open…??
Ik had niet meer de moed om ook het rechter paneel nog open te maken maar ik kon door wat opentrekken zien dat er rechts wel zo’n witte kast zit.

De voorste panelen hebben al meer van deze sessies moeten doorstaan bij de vorige eigenaren. Achter zit er veel netter tegenaan. Daar dus niets kunnen zien. Waar kan ik een beetje voordelig zo’n kastje halen…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 september 2010 10:34 PM
  [ # 42 ]

En dan het gevreesde schuifdak…
Ik had de auto nog maar net buiten op de oprit gezet met het idee dat het vanmiddag beter weer werd maar helaas. Er kwamen weer serieuze buien naar beneden. Ook een mooie test: na zo’n bui dak weer open en gekeken of er water in gelopen was. En dat viel mee!

Die plastic windkap eraf geschroefd en op die manier beter zicht op de voorkant. Voorste gaatjes opgezocht en rechts wat prut weggeschraapt. Vervolgens met een injectiespuit met een rubber slangetje eraan water in de pijpje om te kijken of het wegliep. En jawel het water verdween! Ik neem aan naar de goeie plek huh
Hopelijk nu dus geen water meer in de auto. De achterste pijpjes kan ik pas goed zien als het dak eruit is..

De bak zelf vanbinnen ziet er best goed uit. Wat minder is is de rand waar het rubber aan zit. Ik durf het rubber er niet af te halen nu omdat ik niet weet of het dan nog netjes terug kan. Het rubber is ook op diverse plaatsen naar beneden gedrukt door de roestige rand. Niet overal maar bijvoorbeeld net achteraan waar het water er langsloopt bij de aansluiting op het rubber achter op het bewegende deel. En bij zo’n haakje van de kap linksvoor.

Het losse bovendeel heeft aan de voor-onderkant wel roest en het onderdak lijkt ook niet helemaal schoon..

Dat wordt dus een project voor een hele zaterdag/weekend: Rubber eraf, rand schoonmaken rustbuster erop en hopen dat we dan het rubber er weer strak op krijgen. trouwens goede foto’s van het schuifdakverhaal van Yke in een ander draadje hier.

Hier nog twee foto’s van de rand:

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 september 2010 10:54 PM
  [ # 43 ]

tja,

de oorzaak van de vergrendeling is wel duidelijk, in welke hoek van het land woon je ? ivm een unit ik denk dat de meeste CX specialisten je wel aan zo’n ding kunnen helpen en ik meen aan dat je niet heel Nederland wilo doorkruisen voor zo’n ding, en als je lid van de club bent hebben die er vast ook wel eentje liggen.

en ja dat dak zal ikm als ik jouw was eens helemaal uitbouwen en goed controleren je zult niet de eerste zijn die een compleet dak vv ivm een rot schuifdak.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 september 2010 11:13 PM
  [ # 44 ]

Ik woon in de buurt van Roosendaal. Ben lid van de Club en hoef dat ding er niet morgen al in hoor. Ook zonder CV is er te zweefleven! doei

Als ie door de APK komt volgende week kom ik ook naar het technish evenement in Abbenes. Dan is er ook wat te regelen neem ik aan…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 september 2010 11:21 PM
  [ # 45 ]

Roosendaal - Raamsdonksveer, da’s maar een endje…. Smile

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook