Hallo,
kan er iemand zeggen of de nieuw geleverde regengootjes bij montage moeten “bewerkt” worden of niet ?
Ik heb het over de opstaande rand, die op sommige foto’s net tot aan de schelpjes lijkt te lopen, en op andere foto’s loopt die tot beneden door.
In het eerste geval is er een deel van de opstaande rand weggeslepen, (en zijn de nieuw geleverde rubbers ook te lang) in het laatste geval dus niet.
Voor alle duidelijkheid, het gaat om de rand waarin het rubber dient geklemd te worden.
Hoe was het origineel ?
Merci





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Persoonlijk ken ik alleen de replica-regengootjes zoals Langelaar ze levert, en die kunnen zonder bewerking aan de koets worden gelast…
Heb je misschien een verduidelijkende foto van jouw lijsten?
‘Spirit of avant-garde’
Het rubber profiel op de goot hoort niet tot helemaal onder door te lopen. Ik heb bij mij ook vervangen en er niks afgeslepen:
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik kreeg altijd wèl het advies om de klemrandjes (die met puntlasjes vastzit) af te slijpen zodat de diverse rubberstrips niet meer gemonteerd kunnen worden:
Ja, misschien iets meer lawaai maar beduidend minder roestvorming…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Ik kreeg altijd wèl het advies om de klemrandjes (die met puntlasjes vastzit) af te slijpen zodat de diverse rubberstrips niet meer gemonteerd kunnen worden:
Ja, misschien iets meer lawaai maar beduidend minder roestvorming…
Op je regengootjes misschien minder roestvorming maar op je plaatwerk des te meer lijkt me indien er geen rubbers zitten. Gewoon rubbers monteren en goed in de tectyl zetten
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....