1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
losse kogeltjes
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 september 2010 08:36 PM

ik vind de laatste paar weken lossen kogeltjes op de vloer van mn werkplaats. Die moeten afkomstig zijn van mn DS die daar meestal staat,mn Jeep Cherokee of van de Mercedes van mn stiefzoon.Ik houd mn werkplaats goed schoon en zo doende kwam ik ze tegen.
Komen deze kogeltjes iemand hier bekend voor?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 21 september 2010 08:48 PM
  [ # 1 ]

Gert-Jan,

Het formaat kogeltjes ben ik tegengekomen met de revesie van mijn stuurhuis/schakelcommando.

en mogelijk vanuit het oudere type hulpstuurhuis. Echter beide mogelijkheden lijken me onwaarschijnlijk.

Succes.

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 21 september 2010 11:42 PM
  [ # 2 ]

Wat is de diameter van de kogeltjes? De kogeltjes van het hulpstuurhuis zijn 7.144 mm, die van de stuurbefrachtiging zijn meen ik 6 mm.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 september 2010 06:04 PM
  [ # 3 ]

ik heb ze even opgemeten , ze zijn 5 MM.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 september 2010 07:45 PM
  [ # 4 ]

Er zitten ook kogeltjes in de ruitensproeierpomp, als die nog orgineel is. Dat zouden deze kunnen zijn.

Citroen!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 september 2010 08:51 PM
  [ # 5 ]

ik zal kijken og ik daar iets raars aan kan ontdekken
, de ruitesproeierpomp doet het overigens wel gewoon.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 oktober 2010 08:38 PM
  [ # 6 ]

He he eindelijk gevonden, bij toeval dat wel. De kogeltjes komen van de zwenkwieltjes van mn pas nieuw gekochte plank op wieltjes waar je makkelijk mee onder een auto kunt werken. Ik heb geen idee hoe zon ding eigenlijk heet. Af fabriek was een wieltje niet goed vastgezet en konden de kogeltjes eruit wippen. lekker zoekplaatje.
De DS staat voorlopig weer binnen. We hebben hier inmiddels al weer 15 cm sneeuw….  De spijkerbanden staan er alweer onder maar ik moet mn achterremvoerringen vervangen. Ze zijn vandaag binnengekomen dus ik heb van het weekend weer wat te doen.

hier wat sfeerplaatjes , afgelopen zondag de eerste sneeuw op de toppen en sinds gisteren een behoorlijk pak. De bomen zijn hun herfstkleuren nog geeneens kwijt…



en om het on topic te houden dan ook nog maar 1 met het hele wagenpark, 2 weken geleden genomen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 oktober 2010 08:58 PM
  [ # 7 ]

Dat met die kogeltjes heb ik ook, de kogeltjes vliegen eruit doordat de moer van de zwenkwieltjes los gaan staan Laughing

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 22 oktober 2010 09:41 PM
  [ # 8 ]

En dat heb je al die tijd niet aan Gert-Jan verteld? Wat een rotstreek   Laughing

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 oktober 2010 11:19 PM
  [ # 9 ]

dat is waarschijnlijk zn wraak voor een vastgelaste fuseekogelmoer in de Traction die ik hem een paar jaar geleden verkocht heb…  ik kan nogal goed lassen….  cool smirk  Laughing

by the way, hoe is het daarmee, heb je hem nog steeds?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 oktober 2010 11:26 PM
  [ # 10 ]
Gert-Jan Brink schreef:

dat is waarschijnlijk zn wraak voor een vastgelaste fuseekogelmoer in de Traction die ik hem een paar jaar geleden verkocht heb…  ik kan nogal goed lassen….  cool smirk  Laughing

by the way, hoe is het daarmee, heb je hem nog steeds?

Ja dat lassen van jou komt wel goed Smile Ik heb Traction te koop staan, ik ben teveel aan het restaureren en je kan maar op een ding tegelijk rijden.

Ik ben op zoek naar een liefhebber die zo’n restauratie kan waarderen, en anders blijft deze mooie dame bij haar baasje tongue wink

Trouwens.. mooie plaatjes daat uit het hoge noorden.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 oktober 2010 01:33 PM
  [ # 11 ]
Gert-Jan Brink schreef:

dat is waarschijnlijk zn wraak voor een vastgelaste fuseekogelmoer in de Traction die ik hem een paar jaar geleden verkocht heb…  ik kan nogal goed lassen….  cool smirk  Laughing

Het bewijs is vastgelegd http://harley-classic.nl/@ta/@m17.html  tongue wink

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 oktober 2010 01:48 PM
  [ # 12 ]

je had natuurlijk ook de bak kunnen losmaken om zo ruimte te creeren om de as te demonteren. Maar jou kennende wilde je het origineel hebben.Niks mis mee hoor, ieder zijn meug. Ik had simpelweg er het geld niet voor over om een heel nieuw fuseehuis te kopen. Na inspectie en plaatsing van een nieuw rubber verwachtte ik niet het de eerste 10 jaar nog open te hoeven maken. Zodoende mijn besluit om de moer vast te lassen.

je hebt overigens wel een fantastisch resultaat bereikt met de auto. Ik zou haar lekker houden als ik jou was.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 oktober 2010 08:00 PM
  [ # 13 ]

Nou Gert-Jan, met het bijgeleverde commentaar kun je het wel doen.  Laughing
Leuk om die fotoreportage te zien; bracht me 35 jaar terug in de tijd. Is die modificatie van triangelassen met silentblocs tegenwoordig te koop?
Ik geloof dat ik in ‘77 de eerste was die dat ingebouwd heeft. Berekend en gedocumenteerd. Helaas is de documentatie verloren gegaan bij een verhuizing. Ik had het zo gedaan, dat na lossen van de moer het caster weer op de “gewone” manier versteld kon worden. Maar petje af voor het schitterende werk JP!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 25 oktober 2010 09:04 PM
  [ # 14 ]
jantje1948 schreef:

Nou Gert-Jan, met het bijgeleverde commentaar kun je het wel doen.  Laughing
Leuk om die fotoreportage te zien; bracht me 35 jaar terug in de tijd. Is die modificatie van triangelassen met silentblocs tegenwoordig te koop?
Ik geloof dat ik in ‘77 de eerste was die dat ingebouwd heeft. Berekend en gedocumenteerd. Helaas is de documentatie verloren gegaan bij een verhuizing. Ik had het zo gedaan, dat na lossen van de moer het caster weer op de “gewone” manier versteld kon worden. Maar petje af voor het schitterende werk JP!

Modificatie voor de triangelassen met silentblocs is inderdaad te koop bij CTA te Zeeland. Werkt perfect en goed te monteren. En laten we eerlijk zijn: als Gert_Jan er niet was geweest.. hadden we niet zo lekker kunnen sleutelen Wink Ik ben overigens blij dat hij me deze oude dame destijds heeft verkocht, dus daar geen kwaad woord over   Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 oktober 2010 12:23 AM
  [ # 15 ]

is natuurlijk onderhand wel off-topic op een DS forum maar omdat we allemaal zo genieten van het werk van SPAM is het toch leuk het vorige project van hem te laten zien zodat je goed kan zien waar hij toe in staat is. Grappig detail is dat we allebei een Harley WLA hebben gerestaureerd, daarna een Traction(die ik aan hem verkocht) en nu allebei met een DS bezig zijn. En we rijden beiden nog HD ook.



met een wel heel krokante bodem/dorpel

en wat SPAM ervan maakte:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook