80 van de 92
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 11:40 PM
  [ # 1186 ]

Uit..

Start ik de motor dan meet ik op de accu de 13,88Volt (= de dynamo)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 april 2014 11:42 PM
  [ # 1187 ]

Weet je zeker dat het een massa probleem is?
Wat doet de spanning als je meerdere verbruikers aanzet?
Heb je al een ampère meter op de dynamo gezet?
Misschien maakt je achteruitrijschakelaar sluiting of zit er sluiting in de bedrading van de achteruitrijverlichting?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 11:46 PM
  [ # 1188 ]

Dat heb ik dus niét gemeten Hans…..

Ik meende als je de auto start en je meet opnieuw op de accu. Dan meet je de laad vermogen van de dynamo meende ik..

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 april 2014 11:47 PM
  [ # 1189 ]

Dynamo kan wel gereviseerd zijn, maar klinkt toch echt als misse spanningsregelaar, niet als massaprobleem.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 april 2014 11:49 PM
  [ # 1190 ]

Als je dynamo voldoende kan bijladen dan is de spanning rond de 14V.
Als je flink wat verbruikers aanzet en de spanning zakt (met een beetje gas, dat wel natuurlijk), dan is er toch iets aan de hand…
Ik vind die achteruit zo vreemd… Kan je een stekkertje op de bak (één voor één) losmaken en kijken of het nog hetzelfde is?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 april 2014 11:51 PM
  [ # 1191 ]

Wat bedoel je Peter?

De spanningregelaar is vervangen Peter..

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 april 2014 11:59 PM
  [ # 1192 ]

Ik heb ook wel eens een lichtbolletje gehad die wat sluiting maakte.
Geeft wel licht, maar trekt teveel stroom…

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 19 april 2014 11:04 AM
  [ # 1193 ]

Meet gewoon eens op de stekker van de achteruit-rij-schakelaar op de bak, en de D+ op de dynamo.

Meet je dan een weerstand, lees verbinding, zit er ergens een sluiting tussen deze 2 draden en moet je die traceren. Veel multimeters hebben ook een piep-functie als er een verbinding is tussen de 2 te meten punten.
Als je dynamo echt slecht is en je zet AL je groot verbruikers aan (grootlicht, mistlampen voor en achter, achterruitverwarming, kachel) en je houd het toerental op ongeveer 2000 toeren, kan je gewoon op je + pool meten van de accu en moet ie tussen de 12,5 en 14 volt zijn.

Gaan je lichten feller en zwakker branden afwisselend, dan heb je een defecte spanningsregelaar, maar die had je al vervangen las ik. Wink

veel succes met het opsporen van de storing.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 27 april 2014 10:05 PM
  [ # 1194 ]

En hoe staat het met de storing ?

Al opgelost ?

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 april 2014 11:31 PM
  [ # 1195 ]

Ik heb alle massa punten schoongemaakt en in de kopervet gezet:

-Massapunt achterlichten
-Massapunt bij LV wielkast te hoogte van de Bobine (zat roest en oxidatie bij deze punt)
-Massapunt bij de versnellingsbak

Accu meet ik 12,5 Volt
Dynamo 14,01 Volt > met alle lampen aan wordt het ongeveer 13,5/13,7 Volt..


Tot nu toe zie ik geen dynamolampje branden.. Deze week maar eens wat gaan rijden in het donker om te zien of het indd opgelost is!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 04 mei 2014 10:56 PM
  [ # 1196 ]

Wat een mooie auto heb je toch Gert, super!

https://www.youtube.com/watch?v=uUv7NQsOpqc

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 mei 2014 09:09 AM
  [ # 1197 ]

idem
PH-86-BJ

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 mei 2014 08:30 PM
  [ # 1198 ]

Dank u dank u!  Cool


Leuk filmpje Wouter!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 mei 2014 11:30 PM
  [ # 1199 ]

Afgelopen weekend eindelijk! Na 2jaar afwezigheid is de karakterbak weer op Citromobiel geweest!
En eerlijk gezegd, ben ik best trots/blij dat ik merkte dat de Digit vaak een gewild fotomodel was..

Ook aardig wat aanspraak gehad met de digit, dat vond ik leuk! Maarre een digit zeldzaam? Ik dach het niet! In 2dagen tijd waren er naast de mijne nog 3andere! Ik kan dus eigenlijk zeggen dat een BX GT zeldzaam is.. Slechts eentje tegen gekomen…

Zoek de verschillen:

2011

 


2014


Maarre geen karakter nukken vraag je zelf nu af?


Ja dat natuurlijk weer wél! Na thuiskomst even in de achteruit en hoppa dynamolampje brand weer ( een heel zwakjes als de achteruit niet ingeschakeld word. Je moet dan wel héél goed kijken)  crying ....
Wat was het nou Frans en elektronica?

Goed,,, mag weer eens kijken wat nog meer de oorzaken zijn van de massa probleem..
Iemand een ideetje?

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 mei 2014 11:55 PM
  [ # 1200 ]

Trek de stekker eens van de achteruitrijschakelaar? Wellicht is die schakelaar gewoon slecht.

Profiel  
 
 
80 van de 92
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook