9 van de 92
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Gepost: 21 februari 2011 10:16 PM
  [ # 121 ]

Als de uitlaatklep open staat bij bdp zit je gewoon in een andere ‘takt’ volgens mij?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 februari 2011 10:20 PM
  [ # 122 ]

Dan draai je vrolijk een stukkie verder (als in: nog een keer rond). Krijg je de kleppen in BDP niet gesloten, is de timing niet correct.

Profiel  
 
Gepost: 21 februari 2011 10:21 PM
  [ # 123 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 februari 2011 10:21 PM
  [ # 124 ]

Of je belt de garage waar ze de riem vervangen hebben en vraagt om hun hulp. Zoiets heet garantie Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 februari 2011 10:22 PM
  [ # 125 ]

O ja, als de riem verkeerd staat slaat ie helemaal brak aan en loopt ie direct slecht en niet na 2 minuten!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 21 februari 2011 10:24 PM
  [ # 126 ]

Ik zeg het hier ook een keer.


Gert het zijn allemaal goed bedoelde adviezen maar ga niet zelf prullen als je niet weet hoe het werkt.

Probeer eerst even wat zaken “eigen” te maken.

Als de DB riem verkeerd staat wat ik niet waarschijnlijk acht en je probeerd het een en ander
dan kan je het helemaal schudden als je terug gaat naar die garage en ze zien dat er richting de DBR geklooit is.


NIET DOEN

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 februari 2011 10:29 PM
  [ # 127 ]
waterman schreef:

Of je belt de garage waar ze de riem vervangen hebben en vraagt om hun hulp. Zoiets heet garantie Wink

Is ook.

Overigens blijf ik erbij, maar dat terzijde, dat de carburateur het probleem is. Of vervuild, of versleten.

Gert, ik probeerde je in Jip-en -Janneke taal uit te leggen hoe je de timing eventueel zou kunnen controleren. Als je denkt dat je re zo niet uit komt, en dat geldt voor alles, DOE HET DAN NIET!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 februari 2011 10:35 PM
  [ # 128 ]
waterman schreef:

O ja, als de riem verkeerd staat slaat ie helemaal brak aan en loopt ie direct slecht en niet na 2 minuten!!

 

Eh…. dat is precies het geval en dat wordt steeds slechter en dan wil ze afslaan. Die 2min redt ze niet eens.


Hilko bedankt voor de info, ik zou daar zeker iets meekunnen, maar wat Ron zegt is de waarheid!
Ik ben echt nog geen goeie sleutelaar met veel vertrouwen, dus doe ik wat Yuri zeg: We gaan bellen.

Wordt vervolgt..

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 21 februari 2011 10:40 PM
  [ # 129 ]

Zoals Marc en ik al vertelde de DBR kan het bijna niet zijn, fouten worden gemaakt ook bij een garage maar een auto de deur uitsturen met een foute DBR afstelling lijkt me niet, dat wordt wel opgemerkt.

Dat ding heeft jaren stilgestaan dus ik denk eerder aan een carburateur, onsteking, verhaal.

Vuil en bezinksel in de benzine, leidingen, filters, carburateur en dergelijke. Ook mogelijk rotte bougiekabels of slechte verbindingen ergens.

Ik denk dat je het eerder in die richting moet zoeken.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 februari 2011 01:30 PM
  [ # 130 ]

Hegru bevestigd wat jullie vermoeden:

Vuiligheid in de carbarateur, slechte ontsteking…

De distributieriem controleren ze, of het goed zit, dus nu ga ik de bobine,verdeelkap,bougiekabels, bezinefilter (hoort waarschijnelijk ergens anders te zetten dan waar ze nu zit) vervangen.. En dan hopelijk wil ze dan wel tot leven komen.. Zoniet dan eens bekijken hoe ik de carbarateur an ga pakken..

Maar ja, eerst overleggen of ik dit bij de stallingsplek mag doen..
Dit lijk me een klus die ik zelf wel aandurf? De enigste war ik moet opletten is dat ik de bougiekabels een voor een vervang?
En de benzinefilter kan ik die zo ergens anders plaatsen of loopt de benzine dan vrolijk uit de leidingen tijdens demontage?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 februari 2011 02:21 PM
  [ # 131 ]

Hangt er vanaf waar ie nu ziet. Als het filter onder het niveau in de tank hangt dan zal er benzine gaan stromen. De slang kun je in dat geval even afdoppen met een schroef ofzo. Of een jerrycan er onder zetten en de tank leeg laten lopen.
Misschien een idee om meteen de benzineslangen te vervangen. Da’s niet echt moeilijk en je bent er dan toch mee bezig.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 februari 2011 04:58 PM
  [ # 132 ]

Vanochtend kwam ik Van Bemmelen tegen in zijn Digit die we samen hebben bekeken. Hij gebruikt hem tegenwoordig als dagelijkse auto. Wees maar blij dat je er niet bij was want je zou direct spijt kragen dat je hem links hebt laten liggen: hij is werkelijk prachtig!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 februari 2011 10:33 AM
  [ # 133 ]

Ik zeg maak eens foto’s Ree? Je maakt me nieuwsgierig!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 februari 2011 08:36 PM
  [ # 134 ]

Van de week savond’s nog een keer naar de Digit geweest, omdat ik even moest kijken welke type verdelerkap er op zat, er zijn naamlijk 3soorten…


Er vielen me nog nog een paar dingetjes op:


Er zit een olielek achter de verdelerkap:

Nokkenaskeerring of pakking lek? Zoja, is dit makkelijk zelf te vervangen?


En koelvloestof op een plek waar het niet hoort! Groot probleem?


Voor de rest is de radiator aan het rotten (dat wist ik eigenlijk al) waarvan ik denk: Mwha mag ook gelijk vervangen worden) Dus de Digit zal weer eens op een ambulance naar de werkplek komen, aangezien de omstandigheden\regels het helaas niet toelaten om te sleutelen (Ik had gehoopt dat de Digit op eigenkracht naar de werkplaats kon rijden).


Maar goed deze feitjes doet mij toch besluiten om nog meer onderdelen te gaan verzamelen (ik wil het graag goed doen), zodat motorisch de Digit voorruit gaat.


Mijn vraag is nu:

-Waar kan ik alle rubberen leidingen bestellen, die ik nodig heb om alle koelvloeistofleidingen, benzine leidingen (vanaf de benzinepomp) en de rest bij de motor kan vervangen.
-Wat van pakkingen kan men zelf vervangen? En waar bestellen.

Zodra ik deze dingen verzameld heb, kan ik hopelijk eindelijk aan de slag… Want deze kleine tegenslag, maak me eigenlijk enthousiaster om de Digit rijdend te krijgen! Grin

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 februari 2011 08:42 PM
  [ # 135 ]

volgens mij staat er op marktplaats een ‘kerel’ die voor diverse type BX sets koelleidingen levert in siliconen….. Vast niet de goedkoopste optie, maar wel een goede lijkt me!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
9 van de 92
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook