4 van de 92
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 oktober 2010 07:39 PM
  [ # 46 ]
Arogat schreef:

Leuke auto! Ik ken hem goed, ben nog meegeweest toen de vorige eigenaar (een goeie vriend van mij) hem ging ophalen! Veel plezier ermee, ben blij dat-ie weer bij een liefhebber terechtkomt en dat je er flink mee aan de bak gaat. Overigens… je Karakterbak stond bij ons bekend onder de bijnaam Roestige Rekendoos (vanwege de deuren…) ‘t Is maar dat je het weet Smile

Als het bij de deuren blijft , vind ik het prima qua roest Laughing

 


@Nogmaal bedankt voor de leuke reacties!
Ik hoop dat ik snel een eerste update kan posten.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 oktober 2010 01:19 AM
  [ # 47 ]

Zo, vandaag de Digit uit de stalling gereden (geduwd) zodat hij even schoon werd door de regen…..
Geintje dus, want de digit gaat maandag naar Renard toe in Beneden Leeuwen.

Bij Renard zal de karakterbak een grondig inspectie krijgen, waardoor een beeld ontstaat wat er allemaal moet gebeuren en de geschatte kosten daarvan. Zodra dat bekend is, kan ik kijken wat ik laat doen en wat ik zelf ga doen..

Maar goed, eerst de inspectie afwachten, voordat ik spulletjes ga verzamelen (adresjes heb ik al Very Happy!)
Het wordt een spannende week….

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 oktober 2010 11:37 AM
  [ # 48 ]

Beneden Leeuwen is niet al te ver van Leerdam. Even vergeten waar je zelf vandaan komt. Interesse om een rit langs Leerdam te maken voor een fotoshoot samen met de PH-85-BJ, ook een Digit? Ook leuk voor dingen als chasssisnummers vergelijken + ik heb wellicht nog Digit tips & truuks voor je.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 oktober 2010 12:52 PM
  [ # 49 ]

Zodra de Digit op haar benen staat en een apk heeft,dan kom ik even langs voor een Digitmeeting Alex..
Lijk me leuk!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3696
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 oktober 2010 12:57 PM
  [ # 50 ]

Leuk Gert,
Wellicht rij ik deze week even naar Renard om hem te bekijken. Plannen is nu een beetje moeilijk omdat Amke veel misselijk is.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 oktober 2010 01:03 PM
  [ # 51 ]

en hoe komt dat?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3696
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 oktober 2010 01:45 PM
  [ # 52 ]

tja.. iets met hormonen geloof ik Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 oktober 2010 11:46 PM
  [ # 53 ]

Zo, in plaats van gisteren is de Digit vandaag opgehaald door Renard… Eind volgende week, weet ik hoe de Digit ervoor staat.


@Wouter, lijk me leuk als je dat gaat doen. Ik ben benieuwd naar jouw mening..
Maarre je vrouw gaat voor!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 oktober 2010 11:53 PM
  [ # 54 ]

Had je je PB al gelezen?  whistle

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 oktober 2010 12:08 AM
  [ # 55 ]
Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3696
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 november 2010 02:30 PM
  [ # 56 ]

Gert,

Hoe is het met de digit?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 november 2010 02:47 PM
  [ # 57 ]

De Digit staat al z’n 3weken bij Renard Wouter.

Réne heeft de Digit helemaal nagelopen en een lijstje opgesteld.
Het is te doen zei hij, dus nu moet ik langs komen om te bespreken wat hun gaan doen en wat ik ga doen. Daar vanuit wordt er een kostenplaatje gemaakt..

Alleen heb ik het te druk om langs te komen.. hmz Misschien dat ik deze week kans zie om langs te gaan.

Wordt vervolgt.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3696
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 november 2010 02:59 PM
  [ # 58 ]

Dat klinkt positief. Hoe ziet het lijstje er uit?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 november 2010 01:00 AM
  [ # 59 ]
woutersmits schreef:

Dat klinkt positief. Hoe ziet het lijstje er uit?


Uhm tja Wouter, lees en schrik maar?

 

cry huh

Vandaag kans gezien om langs Renard te gaan en het lijstje te bekijken:

-Ruitenwissermechanisme voor is kapot.
-Veerbollen? (Laten vullen)
-Distributieriem
-Remmen overal
-Alle leidingen (hydraulich) voor/achter.
-Handremkabels
-Schakelgaffel +bussen zijn versleten
-olielek
-Stuurhuis licht lek
-Versnellingsbaksteun
-Reactiesteun
-Remslang voor.


Carrosie:

Tja, wat valt er van te zeggen! De eerste indruk van de Digit was, dat de carrosie (gezien de uiterlijk) erg slecht was, maar dat bleek het tegendeel! De bodem subframe is hard! Alleen zit er vliegroest op, dat is nu makkelijk te verwijderen maar over een paar jaar is het einde verhaal als je dit nu niet aanpakt. De 10jaar in de stalling heeft de Digit niet erg goed gedaan..


Motorische:

Motorisch is het minder qua olielek (bij de motor en tussen de versnellingsbak en motor), dus zal je nieuwe seals, koppelingen en dergelijke moeten gaan doen.. Ook noemde hij dat de koppeling minder is?

Hydraulisch:

Bekende verhaal voor mij.

 


En nu? Tja, het is een aardig lijstje en motorische had ik de staat beter verwacht maar goed wat ga ik doen? Het moet gebeuren wil deze Digit weer rijbaar zijn, alleen de prijs: +/- 4000is…. En dan moet ik nog laswerk erbij tellen andere deuren 4x banden….

Is het dan waard vraag ik me af? Verstand zegt ja/nee het hart zegt ja, met het argrument: Het is een aparte zeldzame BX..
Ik ga er van de week over nadenken en eens info verzamelen bij de BX-meeting op aankomende zondag. Of hebben jullie ideeën tips? Om de kosten iets te laten zaken?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 november 2010 01:15 AM
  [ # 60 ]

Ja. Veel zelf doen

-Ruitenwissermechanisme voor is kapot. —prima zelf te vervangen. Heb ik nog wel liggen.
-Veerbollen? (Laten vullen)—Lekker laten doen.
-Distributieriem —inclusief spanrol en waterpomp natuurlijk, en dan ook de keerringen. Voor gevorderden maar iemand met ervaring kan dit zonder problemen.
-Remmen overal—piece of cake, zelf te doen.
-Alle leidingen (hydraulich) voor/achter.—Kan ik je prima bij helpen, vaak gedaan.
-Handremkabels—piece of cake, zelf te doen.
-Schakelgaffel +bussen zijn versleten—Kijk de vraag is hoe soepel het mag zijn van je. Ik los zoiets op met een paar tie-wraps zodat er geen kogels uit de kommetjes vliegen.
-olielek—samen met koppeling vervangen is dit het meeste werk. Brug nodig. Afhankelijk van snelheid van lekkage wel of geen afkeur. Heb bij een Digit al een keer een koppeling vervangen tijdens vorst buiten, is niet aangenaam maar goed te doen.
-Stuurhuis licht lek—Tja, waar en hoe lekt ie? Geen afkeur hoor.
-Versnellingsbaksteun—Zelf doen, is gedaan in 10 minuten
-Reactiesteun—Zelf doen, is te doen in 20 minuten
-Remslang voor—inclusief spoelen, en dit gebeurt natuurlijk tijdens het remmen vervangen, 15 minuten.

Als je hulp wil, stuur maar een PB en dan hebben we ‘t er over.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
4 van de 92
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook