4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Egberts ID break
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 02 december 2010 03:24 PM
  [ # 46 ]
Jeroen ID19P schreef:

Heb vroeger een collega gehad die vliegtuigmotoren reviseerde en hij hoonde uit het handje. Dit vraagt wel om veel ervaring en vakmanschap. Ik zou het zelf niet zo snel doen.

Het centreren is al wat om uit de hand te doen, maar gelijkmatig naar boven en beneden bewegen is het meest moeilijk!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 december 2010 03:42 PM
  [ # 47 ]
break23m schreef:

Gaat dat werken met de strapontins? Er blijft door de gastank toch helemaal geen beenruimte meer over? Ook standaard zit het stoeltje het dichtst bij de achterbank veel beter dan het stoeltje bij de klep.

Er is geen beenruimte meer naar beneden, daar zit de tank.
Maar die strapontins zijn niet om op er zitten hoor, zijn voor de heb en om naar te kijken!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 december 2010 03:45 PM
  [ # 48 ]
camemBert schreef:
Jeroen ID19P schreef:

Heb vroeger een collega gehad die vliegtuigmotoren reviseerde en hij hoonde uit het handje. Dit vraagt wel om veel ervaring en vakmanschap. Ik zou het zelf niet zo snel doen.

Het centreren is al wat om uit de hand te doen, maar gelijkmatig naar boven en beneden bewegen is het meest moeilijk!

In een draaibank?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 02 december 2010 07:03 PM
  [ # 49 ]

Voor mij is het flexhoon apparaat nieuw, maar dit is een flexhoon,


zie deze link,

http://www.flexhone.com/

en dit kan nooit goed gaan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 december 2010 07:07 PM
  [ # 50 ]

Dat ding heette in mijn beleving een borstelhoon. Maar goed, het idee is het zelfde: IK vind honen uit de losse hand géén goed plan. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 02 december 2010 07:17 PM
  [ # 51 ]

Voor een motorrevisiebedrijf is het honen van je cilinders een klein klusje dat vast niet veel hoeft te kosten. Voordelen: zij doen het op een speciale machine, de toleranties zijn gegarandeerd, je kunt er zelf niets aan verprutsen en het kost je geen tijd.
Ik zou het wel weten.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 december 2010 09:33 PM
  [ # 52 ]
bogaard77 schreef:

foto’s!!

Aj Aj Kapitein:

De aanpassing van de kofferbodem:

Tja roest. Zoals vaker bij deze auto is hier al eens gerepareerd, dus de oude reparatie moet er eerst uit.

En zo ziet het er weer netjes uit. Volgende keer aflassen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2010 10:33 PM
  [ # 53 ]

Dat ziet er dan weer netjes uit. Had Citroen eigenlijk zelf ook kunnen bedenken ...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2010 11:02 AM
  [ # 54 ]

Hoe ga je het met je uitlaat doen als de bodem zakt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 december 2010 01:44 PM
  [ # 55 ]

Beetje bijbuigen. Hij raakt hem na aanpassing bodem net niet, dus ik hoef niet veel extra speling te maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 december 2010 09:16 PM
  [ # 56 ]

Vandaag de cilinderkop uitelkaar gehaald.
Zit klein scheurtje bij elke cyl tussen bougiegat en inlaat. Dit kan toch geen kwaad?
Op 1 plek twijfel ik of er een scheurtje tussen bougiegat en uitlaat zit. mag dat ook?
Verder zijn de klepgeleiders uitgelubberd, dus die moeten vervangen.
Volgende keer nameten of de kop vlak genoeg is en of hij niet te ver gevlakt is.

Om te oefenen een oude kop gepakt. Had die nog niet goed bekeken, maar daar zijn de inlaatkleppen echt bijna door de zittingen heen geslagen. Zoiets nog niet eerder gezien. Zal er voor de aardigheid binnenkort een foto van maken. De klepgeleiders pers je er echt makkelijk uit, dus vervangen van klapgeleiders ga ik bij de andere kop waarschijnlijk zelf doen ( ik hou van de uitdaging zoveel mogelijk zelf te doen)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 december 2010 10:49 PM
  [ # 57 ]

Scheurtjes tussen bougiegat en klepzittingen komen vaker voor. Ben even kwijt bij welke zittingen het GEEN kwaad kon: In- of uitlaatzittingen.
Bij twijfel: Bel even met Heijnekamp Motor Revisie in Wageningen. Die kan die koppen dromen en wil je best uitleg geven.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 december 2010 10:42 AM
  [ # 58 ]

Klepgeleiders: Stook de kop heet in de oven van moeders!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 december 2010 11:09 AM
  [ # 59 ]

Of breng gewoon de kop naar een revisiebedrijf…. kunnen ze hem meteen afpersen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 december 2010 02:24 PM
  [ # 60 ]
bogaard77 schreef:

Klepgeleiders: Stook de kop heet in de oven van moeders!

En maak de geleiders eerst ijskoud met een spuitbus: Conrad.nl

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=884227

zelf geen ervaring maar van-horen-zeggen, ze ‘vallen’ er dan vanzelf uit. Zo krijg je ze er ook makkelijk in bij nwe monteren.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook