7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Egberts ID break
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 januari 2011 08:26 PM
  [ # 91 ]
MielcitrofielDS schreef:

Dat ziet er goed uit, gaat de goede kant op!

Dak dak op de vorige pagina is wel heel erg strak geworden, met de roller? Ik ga binnenkort met m’n voorschermen aan de gang,
in plaats van spuiten zou ik het deel onder de koplamp dus ook kunnen plamuren, in de primer en met een kwastje van een paar laagjes rode lak kunnen voorzien, en dit vervolgens polijsten? Ik heb geen polijstmachine, wat voor gereedschap/middeltjes zijn aan te raden hiervoor?

Je hebt geen polijstmachine nodig Miel, met de hand gaat het ook prima. Breng een laag of vier lak zo gelijkmatig mogelijk aan op de plek. Laat het een dag of tien harden en schuur het voorzichtig nat met korrel 2000, heeft de spuiter of verfspecialist voor je. Polijst het dan met Commandant 4 en fijnpolijst daarna met een fijnere cleaner. Als je dat serieus doet is het zo strak als een glasplaat.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 20 januari 2011 02:12 PM
  [ # 92 ]

Egbert,

was li-voor niet net zo slecht, of had je dat al gedaan?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 januari 2011 07:47 PM
  [ # 93 ]

Li voor heb ik zo’n 5 jr terug al eens gedaan en ziet er nog best uit.
Overigens was Re voor ook al gedaan in 1996.
De vorige eigenaar heeft deze auto in 1996 in gerestaureerde staat (auto Aaldering in Brummen) gekocht voor vrij veel geld ( taxatie rapport 1999 fl 31.000,-). De meeste pleken van die “restauratie” zijn in mijn ogen dubieus: ze hielden niet erg van lassen en meer van plakken. Op veel essentiele plekken is een stevige plaat geplakt met kit over het doorgeroeste deel. Zo ook was alle wat ik nu Re voor vervangen heb dubbel plaat met kit ertussen en dus helemaal doorgeroest.
Best lastig om van zo’n oude restauratie weer wat goeds te maken, want ik heb geen zin om alles van 1996 over te doen.
Klinkt knullig dat plaat plakken met kit, aan de andere kant heeft veel het wel 15 jr uitghouden waarvan 7 jr als dagelijkse auto ook in de winter. Dat hielden ze vanaf nieuw niet eens uit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 januari 2011 09:26 PM
  [ # 94 ]

Tsja, het ziet er misschien aardig uit, maar voor de sterkte doet het natuurlijk niets, zo’n gekitte plaat… Als dan de dragende delen doorrotten zakt je auto alsnog doormidden. Wink

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 januari 2011 10:31 PM
  [ # 95 ]

Het chassis is nu in grote lijnen klaar. Alleen nog afwerken, sommige nwe stukken staal moeten nog in de Rx7 ( zitten al in Rx5). Sommige plekken moeten nog in de lak. Daarna nog een goede anticorrosie behandeling. Eerst alles ispuiten met fluid film en daarna met Mike Sanders Fett. ( Heb alle spullen voor Mike Sanders Fett: een holle delen spuit, een oude friteuse om het vet op te warmen, een oud el kookplaatje om de holle delen spuit tussendoor op te warmen).
Ben inmiddels ook aan het plaatwerk begonnen:
Achter schermen zijn verrassend goed. Paar lak blaasje uitgeslepen en daar zat geen grote ellende onder. Verstevings rand aan boven kant was bij beiden wel helemaal weggerrot. Hier een nieuw randje op gelast. Door goed koelen is de zichtbare lak niet beschadigd.
De achter klep boven en onder deel wel wat stukjes in moeten lassen. Geen zin in foto’s maken gehad. Ben nu in de fase van plamuren en weer netjes maken ( met Epoxy plamuur)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 februari 2011 08:53 PM
  [ # 96 ]

De onderkant van de auto en binnenkanten van de schermen met de hogedruk spuit mooi schoon gespoten. Op de brug, je je begrijpt wat een zooi het daarna in de garage was. Maar als je daarna alles mooi veegt, met een trekker na droogt en lekker door de wind laat drogen, is de garage weer erg netjes.
Als de auto over een paar weken weer helemaal droog is, ga ik met Mike Sanders Fett aan de gang.

Maar Mike Sanders Fett experts ( Driver D), spuit je dit ook op de onderkant en binnenkant schermen, of doe je daar iets anders mee?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 februari 2011 08:57 PM
  [ # 97 ]

Mike Sanders Fett expert? Ik? Te veel eer hoor: Ik heb wel eens wat aan geknoeid met dat spul. Smile
Ik heb het ook voor de binnenkant van de schermen gebruikt, en aan de onderkant op plaatsen waar de orginele laag beschadigd was.

Citroen!

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 09 februari 2011 10:59 AM
  [ # 98 ]

Ik stel me ook bij voorkeur bescheiden op, maar heb wel ervaring met MSF.

MSF spuit je in holle ruimtes, in de voorschermen onder de koplampen, binnenzijde spatbordrand, en bakje achter wielkast, dus op de plaatsen waar je op niet-beschermde wagens roestvorming ziet ontstaan.

In de wielkast buitenzijde kun je een combinatie gebruiken van goede roestwerende lakken, bijvoorbeeld RX5 en -10. En die RX10 mag best in meerdere lagen. Randen en naden afkitten met een goede polymeerkit. Je brengt zo een blijvende beschermende laag aan. Als je in je buitenste wielkast MSF gaat aanbrengen, trekt dat veel vuil aan. Bovendien gaat MSF vloeibaar worden als de het zon er lang op staat, en druppelt dan op je bamden, en dat lijkt mij niet zo’n goede combinatie.

Bij de achterschermen zou ik ook kiezen voor een combinatie van RX5 en -10, en de rubbers inlijmen met polymeerkit.

En zo behandel ik ook de buiten-onderkanten van de deuren, de binnenbakken van de deuren (holle ruimte) kun je wel behandelen met MSF, voorafgegaan door een serieuze behandeling met RX5.
Bovenklep break is ook holle ruimte, onderklep break zou ik op de niet zichtbare edelen buitenzijde wel met MSF behandelen, en de binnenzijde vanzelfsprekend ook.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 februari 2011 09:49 PM
  [ # 99 ]

Dank voor de heldere uitleg

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 februari 2011 07:32 PM
  [ # 100 ]

Vandaag serieus met de voorschermen begonnen.
Had al gezien dat randje onder koplamp, montage oog met stuk binnenscherm en hoekje achter slecht waren. Dus reparatie delen bij CTA besteld.
Wat ziet dat er prachtig uit die reparatiedelen. Jammer alleen dat ze niet passen: Deel onder koplamp moest redelijk aangepast. montage oog met stuk binnenscherm paste echt van geen kanten, maar is inmiddels passend.
Heb ik de reparatiedelen bij de verkeerde leverancier gekocht, of zijn dde reparatiedelen gewoon niet beter?
Ben er dus toch maar mee aan de gang gegaan en al een heel eind gekomen. Best lastig om de kromming voor het koplampglas goed te krijgen.
Foto’s komen later.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 februari 2011 07:39 PM
  [ # 101 ]

De voorschermen moet ik nog aan beginnen zelf, maar ik heb wel al een deurbak vervangen. Daar moest ik een en ander ook behoorlijk pas maken. Het schijnt normaal te zijn dus.

Overigens waren de plaatdelen natuurlijk lang niet allemaal precies dezelfde maat vanwege slijtage van de mallen, dat zou het ook kunnen verklaren.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 februari 2011 09:20 PM
  [ # 102 ]

Dat de reparatiedelen niet helemaal passen, kan kloppen. Overigens kan je bij het clubmagazijn je eigenspatborden afgeven om ze te laten lassen. Dat wordt zo goed gedaan, en het kost zo weinig meer dan de delen zelf, dat de keuze om het zelf te gaan lassen niet meer voor de hand ligt (of je moet heel veel tijd, gereedschap, kennis en kunde bezitten).

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 februari 2011 11:34 PM
  [ # 103 ]

Of je vind het gewoon leuk om zoveel mogelijk zelf te doen.
Ik heb erg veel plezier in het werken met metaal.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 17 februari 2011 12:00 AM
  [ # 104 ]

very good

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 februari 2011 12:46 PM
  [ # 105 ]
DriverD schreef:

Dat de reparatiedelen niet helemaal passen, kan kloppen. Overigens kan je bij het clubmagazijn je eigenspatborden afgeven om ze te laten lassen. Dat wordt zo goed gedaan, en het kost zo weinig meer dan de delen zelf, dat de keuze om het zelf te gaan lassen niet meer voor de hand ligt (of je moet heel veel tijd, gereedschap, kennis en kunde bezitten).

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit. Ik maak me alleen zorgen om de passing later op de auto. Als je de plaatdelen afzonderlijk wegbrengt kan de lasser niet zorgen dat alles mooi aansluit met minimaal plamuurwerk achteraf.

Profiel  
 
 
7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook