26 van de 28
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende > 
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 14 september 2018 04:12 PM
  [ # 376 ]

Ik ben op zoek naar het zitdeel van een beige lederen achterbank, en dan alleen het middenstuk. Hiermee wil ik mijn hopeloos kapotte armsteun weer in oude glorie herstellen.

Natuurlijk is het zonde om een goede achterbank hiervoor op te offeren, maar misschien is er iemand met een redelijk rot exemplaar?

Gr Ron

Afbeelding Bijlagen
6F3A7489-C5C0-49D4-86E4-238FAF015E97.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 september 2018 05:37 PM
  [ # 377 ]

Altijd leuk om een serie stripboeken via marktplaats op de kop te tikken, en daar ons favoriete automerk in terug te zien komen…

Ron

Afbeelding Bijlagen
04C71266-5686-455C-B94D-250C46368F1F.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 28 september 2018 07:15 PM
  [ # 378 ]
ronvanzon schreef:

Ik ben op zoek naar het zitdeel van een beige lederen achterbank, en dan alleen het middenstuk. Hiermee wil ik mijn hopeloos kapotte armsteun weer in oude glorie herstellen…

Wat is er ‘hopeloos kapot’aan de armsteun, Ron? Het frame of alleen de bekleding? In geval het laatste het geval is, zou de bestaande armsteun gewoon opnieuw bekleed kunnen worden. Is waarschijnlijk ook de goedkoopste en snelste oplossing.
Aan een adres in het midden van het land zou ik je dan wel kunnen helpen.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 september 2018 09:15 PM
  [ # 379 ]

Enkel het leer is kapot, en daar zoek ik dus een “nieuw” stuk leer voor…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 juli 2019 09:12 PM
  [ # 380 ]

Na een stomme stuurfout heb ik met de linkerachterkant een paaltje geraakt. Zelf uitdeuken is helaas mislukt, en daarom zoek ik nu een vervanger voor de wielklep.

Wie-o-wie heeft er een voor me liggen?

Afbeelding Bijlagen
6F46072A-3279-4EC0-8BA4-DAABD5FF340C.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 juli 2019 10:43 PM
  [ # 381 ]

Ik heb wel mijn kofferklep laten rechthameren door een bedrijf wat uitdeuken zonder spuiten doet, op een citroen-forum meeting.
Dat was voor een zeer schappelijk bedrag. Als je vervanger wil kan je natuurlijk langs de gebruikelijke adressen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 augustus 2019 03:35 PM
  [ # 382 ]

Ik wil het wiellager van m’n rechtervoorwiel van vers vet voorzien. Moet ik daarvoor alles uit elkaar halen, of kan het ook makkelijker? Ik heb namelijk geen dop waarmee ik de as kan losdraaien…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2019 03:43 PM
  [ # 383 ]
ronvanzon schreef:

Kan het ook makkelijker?

Helaas niet.
Aandrijfas moet er uit en als je ook de spoorstang losneemt, kan je het fuseeblok een halve slag draaien.
Daarna de opsluitring van het lager die met 6 bouten vast zit verwijderen, hierna ben je zover dat je vet in het lager kan aanbrengen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 augustus 2019 03:48 PM
  [ # 384 ]

Thanks, begrijp ik het goed dat de remklauw kan blijven zitten?

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2019 03:56 PM
  [ # 385 ]

De remklauw is een geïntegreerd onderdeel van het fuseeblok bij de CX.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 augustus 2019 04:08 PM
  [ # 386 ]

Het binnenste deel althans Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2019 04:16 PM
  [ # 387 ]

Nog verder in detail, de buitenste helft van de remklauw is demontabel om de remschijf te kunnen verwijderen. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 augustus 2019 05:44 PM
  [ # 388 ]

Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 04 augustus 2019 01:18 PM
  [ # 389 ]
René Jongejan schreef:
ronvanzon schreef:

Kan het ook makkelijker?

Helaas niet.
Aandrijfas moet er uit en als je ook de spoorstang losneemt, kan je het fuseeblok een halve slag draaien.
Daarna de opsluitring van het lager die met 6 bouten vast zit verwijderen, hierna ben je zover dat je vet in het lager kan aanbrengen.

Ehm, moer van de aandrijfas is los, maar ik kan de as maar zo’n 4 cm daar binnen bewegen. Hoe krijg ik ‘m er uit?
Spoorstang is ook los…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2019 01:23 PM
  [ # 390 ]

Onderste fuseekogel ook los?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
26 van de 28
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook