2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Onderhoud en onderdelen BX GTI 4WD
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 20 oktober 2010 10:50 PM
  [ # 16 ]

Jep, anders heb ik er geen. Die aansluitingen zijn anders.

Profiel  
 
BX-GTI-4WD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 25 oktober 2010 01:41 AM
  [ # 17 ]

Bedankt voor alle reacties.

We wilden de BX vorige week bij de dealer ophalen, maar na het starten ging de vering niet omhoog. Er bleek een lekkage te zijn in het hydraulische systeem (en een grote plas olie onder de auto) dus we hebben hem nog maar even bij de dealer laten staan. Dit is een nieuw probleem, door hun zelf veroorzaakt, maar het is inmiddels opgelost en ik ga de auto morgen met mijn vader ophalen.

Het oppoetsen van de auto is al vele vele malen gedaan, en na de laatste keer was het na een paar dagen alweer dof. Dus niet een goede permanente oplossing. Maar een vriend van een vriend werkt bij een autospuiterij in rotterdam, dus wellicht willen ze wel voor een zacht prijsje meehelpen, wil daarbij ook wel de mouwen opstropen. Al ga ik dat carwrapping wel even uitzoeken, want de lak is toch niet metallic en het kan er later ook weer gemakkelijk vanaf.

En voor de duidelijkheid, het is absoluut niet zo dat ik de auto per sé weg wil hebben, ik vind alleen dat hij óf goed verzorgd moet worden, óf hij moet naar een liefhebber die dat doet. Maar mijn vader vind het nog wel fijn een tweede auto te hebben en verkopen kan altijd nog. En het is altijd een betrouwbare en comfortabele reisauto geweest, heb er zelf ook veel mee gereden, en het interieur is nog zgan (alleen wil vanuit de sunroof soms wel eens een druppeltje water komen bij flinke regenbuien, is daar een oplossing voor?)

En wist niet dat de auto in de Autovisie stond destijds, zag net op autoweek.nl dat er in 1990 ook een test is gedaan (maar helaas niet online). Zou wel leuk zijn als ik die nog ergens zou kunnen vinden.

En tja, dat we nu geen citroën meer rijden, voor 4WD in een hatchback of station moet je tegenwoordig gewoon Duits of Subaru rijden. En ik ben een grote autoliefhebber maar absoluut niet merktrouw (mijn ouders waren dat vroeger wel, sinds de 2CV veel citroëns gehad). En las dat de nieuwe C4 niet eens meer leverbaar is met hydropneumotische vering… dat is toch hetzelfde als BMW die afziet van de 6-in-lijn, Porsche die stopt met het leveren van een boxer of Audi zonder quattro, gewoon merkwaarden te grabbel gooien, erg jammer. Maar gelukkig is de C6 nog steeds erg mooi en echt citroën. En vind dat die nieuwe DS modellen er erg leuk uitzien.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 25 oktober 2010 08:19 AM
  [ # 18 ]

(alleen wil vanuit de sunroof soms wel eens een druppeltje water komen bij flinke regenbuien, is daar een oplossing voor?)

Is het een origineel, elektrisch open dak? In dat geval is het meestal een kwestie van de afvoerslangen even door te blazen.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 25 oktober 2010 11:49 AM
  [ # 19 ]

voor wat betreft het wrappen loont het zich de moeite even over de grens te kijken in Duitsland.
Ik heb recent in Barendrecht een offerte opgevraagd voor het volledig in 1 kleur wrappen van een CX ambulance; dat kwam op ca. € 3500,-, ervan uitgaande dat de ondergrond meteen goed is.

De laatste tijd ben ik regelmatig in Duitsland geweest, waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van taxi’s. In veel Duitse steden moeten taxi’s nog steeds vanuit wettelijk oogpunt “Elfenbein Weiß” zijn en worden daarom gewrapped. De kosten aldaar (Dresden & München) inclusief polijsten: ca.  € 1500,- voor een VW Passat variant.

Dat scheelt een slok ...

Geen idee hoe de prijzen kort over de grens zijn, maar wel de moeite waard om te checken, lijkt me.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 oktober 2010 11:59 AM
  [ # 20 ]

voor 1500 euro kan je hem ook laten spuiten…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 25 oktober 2010 01:05 PM
  [ # 21 ]

dan moet je mij eens vertellen waar; mijn CX overspuiten (incl. klaarmaken) red ik niet voor minder dan € 3500,-.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 oktober 2010 01:06 PM
  [ # 22 ]

ligt ook aan hoe he, alles of alleen de buitenkant.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2010 09:34 PM
  [ # 23 ]

Spuiten kost geld als het goed moet…

Voor de 4x4, er is ondertussen al een hoop stukken en verbeterings onderdelen te verkrijgen voor het 4x4 systeem.
Onderhoud en herstelling blijft geen makkie Cool

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 oktober 2010 11:51 PM
  [ # 24 ]

He, even een vraag, staat de bx 4wd in Oegstgeest? Zag hem daar al jaren staat, volgens mij moet het deze zijn Confused:

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
BX-GTI-4WD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 26 oktober 2010 03:33 PM
  [ # 25 ]

nee, het dak is later gemonteerd, en manueel te openen.

en de auto staat in leiden, maar wel tegen oegstgeest aan, raadsherenbuurt bij leidse hout, en me ouders winkelen altijd in de kempenaerstraat in oegstgeest dus goede kans dat je m daar wel eens gezien hebt.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 oktober 2010 11:41 PM
  [ # 26 ]

Dat is m dus inderdaad. Mijn broertje woonde in de kempenaar straat. En wist waar de bx stond, we zijn er wel eens hen gelopen. Is al jaren terug! Is leuke bx, bijzonder altijd een 4wd.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 07 december 2010 07:54 PM
  [ # 27 ]
BX-GTI-4WD schreef:

Bedankt voor alle reacties.

... En wist niet dat de auto in de Autovisie stond destijds, zag net op autoweek.nl dat er in 1990 ook een test is gedaan (maar helaas niet online). Zou wel leuk zijn als ik die nog ergens zou kunnen vinden… .

u vraagt wij draaien!

Misschien heeft iemand em hier nog in kleur?

Ciaooo

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 december 2010 10:17 PM
  [ # 28 ]

gaaf om het te lezen!!!
niet positief maar wel erg leuk.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Richard-BX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 19-02-2010

Gepost: 08 december 2010 11:32 PM
  [ # 29 ]

Een bijzondere BX met een bijzondere geschiedenis! En al sinds bijna nieuw in de familie!
Dan wist ik het wel: klaarmaken, gewoon in blijven rijden en nooit meer wegdoen!
Laten spuiten hoeft niet meer te kosten dan carwrapping, maar besef wel, dat je auto na het spuiten
waarschijnlijk meer waard wordt en na carwrapping juist minder. Zo’n auto moet je origineel laten.
Professioneel laten polijsten en poetsen is vele malen goedkoper en geeft over het algemeen ook een zeer goed resultaat, al zal het nooit zo mooi worden als laten overspuiten.
Wat het poetsen betreft houd ik me aanbevolen! Al zal het dan wel ergens in het volgend voorjaar worden… Heb al veel auto’s opnieuw laten glimmen, die anders in de spuitcabine waren beland…

BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 27 april 2011 02:54 AM
  [ # 30 ]

Zeker een leuke BX die het zeker waard is om op te knappen!
De 4WD rijdt heerlijk… en als ik heel eerlijk ben heb ik spijt dat ik de mijne ( YH-41-XT ) door een relatie breuk de deur heb moeten wijzen…
iemand die weet waar die BX nu is ? Wink

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook