2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
23 jaar oude BX wegdoen ? Sloop of ..
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 oktober 2010 12:04 PM
  [ # 16 ]

Volgens mij is een 19TRi een multipoint met 105 of 110pk. Lijkt wel op een D6A, maar toch net even anders. Maar ik zou me kunnen vergissen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 oktober 2010 12:20 PM
  [ # 17 ]
wyedema schreef:

19 TRi heeft motorcode D6A. Heeft net wat meer pk dan een DFZ motor.

Een originele 19 tri heeft een multipoint injectiesysteem met 3 weg kat. Blok lijkt het meest op een DKZ, inlaatspruitstuk en injectiesysteem zijn (grotendeels) hetzelfde. Het is in ieder geval geen D6A.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 30 oktober 2010 02:53 PM
  [ # 18 ]

Kom je dan bij D6B terecht? Maar daarbij lijkt het inlaatspruitstuk niet echt op een DKZ en hij heeft geen LMM na het luchtfilterhuis.
In Engeland is een D6B in een GTi geleverd. Is dat de code van de 19TRi?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 oktober 2010 03:27 PM
  [ # 19 ]

Volgens mij moet de motorcode van de multipoint injectie TRI inderdaad DFZ zijn zoals RB al eerder melde. D6B is ook in België geleverd in de type 3 GTi dacht ik, maar zeker niet in de TRI.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 oktober 2010 05:17 PM
  [ # 20 ]

Om de Prutsert (weer terug? Smile) nog even aan te vullen:

D6A = 1.9 125pk ‘vuil’ LE-jetronic; zat in BX GTI / 405 SRi.
Deze motor heeft in o.m. Frankrijk en Engeland ook in 19 TRi’s gezeten (berline / break).

DFZ = 1.9 104pk ‘schoon’ LU-Jetronic + 3wegkat; zat in de Nederlandse / Duitse / Zwitserse ‘19TRi’.

D6B = 1.9 130pk ‘vuil’; zat in 205 / 309 GTI 1.9.

In Engeland is een D6B in een GTi geleverd.

Citroën heeft de D6B niet origineel geleverd in de BX, ook niet voor de Engelse markt IIRC.

D6C = 1.9 16v met 160pk
DFW = 1.9 16v met 148pk

D6D = 1.9 125pk ‘vuil’; noem het een D6A met Motronic injectie i.p.v. LE-Jetronic. Vanaf 1990 of ‘91 geleverd als vervanger van de D6A.
DKZ = 1.9 122pk ‘schoon’ Motronic + 3 weg kat.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 oktober 2010 05:39 PM
  [ # 21 ]

D6D, was het idd. Niet de D6B. En ik ben inderdaad weer in de lage landen Smile

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 30 oktober 2010 06:23 PM
  [ # 22 ]

Om even in te haken op het milieu en Umweltplakette…

Ik woon een kleine 250km boven Berlijn en heb naast de Berlingo ook nog een Golf I cabriolet uit ‘86 staan. Deze heeft GEEN geregelde kat. en komt gewoon in aanmerking voor een GROENE Umweltplakette!
Het enige nadeel is dat je een klap meer belasting moet betalen. Nou ja, wat heet klap…..betaal nu ongeveer 256 € p.j voor de Golf (1.8 carb. 90pk)
Je kan een zogenaamde ‘Kaltlaufregler’ kopen die ervoor zorgt dat de auto een D3 norm krijgt en je dus maar € 121 p.j hoeft te betalen….
Even een voorbeeldje van een 19 TRI MET groene sticker:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=1&scopeId=C&sortOption;.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption;.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=6&makeModelVariant1;.searchInFreetext=false&makeModelVariant2;.searchInFreetext=false&makeModelVariant3;.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=PETROL&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString;=&lang=de&id=11222007&pageNumber=1

Dus er is best wel wat mogelijk. Of het zich loont bij deze BX waag ik te betwijfelen…

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 30 oktober 2010 08:22 PM
  [ # 23 ]
PrutsyLJ schreef:
wyedema schreef:

19 TRi heeft motorcode D6A. Heeft net wat meer pk dan een DFZ motor.

Een originele 19 tri heeft een multipoint injectiesysteem met 3 weg kat. Blok lijkt het meest op een DKZ, inlaatspruitstuk en injectiesysteem zijn (grotendeels) hetzelfde. Het is in ieder geval geen D6A.

Het systeem met die motorcodes lijkt haast ondoorgrondelijk. Ik snap er eventjes niks meer van. Als ik bougies zou willen bestellen moet ik die met motorcode DKZ hebben. Op een andere site kwam ik D6a tegen.

Dat multipoint en singlepoint ben ik wel nieuwsgierig eigenlijk wat ik nu heb? Kan ik dat ergens checken? Het lijkt erop dat ik volgens de autoweek een singlepoint moet hebben.

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 oktober 2010 10:06 PM
  [ # 24 ]

Jij hoort een DFZ in je BX te hebben liggen. Lijkt heel veel op een DKZ. De DFZ heeft dus zoals RB al zei een LU Jetronic multipoint injectiesysteem die iets tammer is dan de DKZ met 104 pk. Maak anders eens wat foto’s van onder de kap. Dat zou er bijna hetzelfde uit moeten zien als bij een DKZ motor.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 10 november 2010 08:40 PM
  [ # 25 ]

Ik had nog even foto’s gemaakt van de motor. En daar zag ik ook een type plaatje zitten. Het is dus een DFZ motor.

Afbeelding Bijlagen
IMG00105-20101106-1407.jpgIMG00109-20101106-1407.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 november 2010 09:18 PM
  [ # 26 ]

Wat lollig, dat rode plaatje. Zelfs de klepspeling en CO-waardes staan erop. Nog niet eerder gezien.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 10 november 2010 09:19 PM
  [ # 27 ]

Ik heb die in het geel, maar bij mij zit hij over mijn kleurnummer geplakt…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook