1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Handrem / ASB / ESP / ASR emissie storing - handrem storing
smelt4c4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 25-04-2009

Gepost: 30 oktober 2010 01:29 PM

dag,

we hebben C4 Grand Picasso (1.6 HDI, dec 2008, 30.000 km) Het begon met de storing dat handrem er niet af kon. De volgende meldingen verschenen op display:

-  Stop remsysteem
-  Handrem storing
-  ABS storing
-  ESP / ASR storing
-  Emissie storing

de handrem is na ‘lange druk op de middenknop’ ontkoppelt.

Mijn vraag: ie herkent dit / wat zou dit kunnen zijn?

C4 Grand Picasso 1.6 HDI H5 2008

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 30 oktober 2010 10:38 PM
  [ # 1 ]

Gelukkig heb je geen EB6V (de robotbak), dan had je echt gelachen Sad  Bij mij kwam-ie niet verder dan 3. Alleen door “het pientere pookje” een keer heen en weer te halen sprong-ie in z’n 6.

De gemelde storingen heb ik dus niet zo lang geleden ook gehad: o meneer, dat resetten we wel even. Nou mooi niet, ben de dame 2 dagen kwijt geweest. Er moest een complete kabelboom van dash naar motor vervangen worden. Er zat ergens kortsluiting. Rolling Eyes

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 01 november 2010 11:50 PM
  [ # 2 ]

hallo smelt4C4, welkom trouwens op het forum. ik heb zeker geen oplossing voor je, maar de boordcomputer van de C4 doet idd raar bij storingen. jouw klachten lijken wel wat op de mijne maar die werden door heel iets anders veroorzaakt (nl een lekke druklager van de koppeling). die emissiestoring kan ook een beetje gammele gloeibougie zijn.
Ik zou een profi garage opzoeken. duur maar goed, is mijn ervaring!

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 03 november 2010 05:24 PM
  [ # 3 ]

Bij onze auto is de EGR-klep vervangen, na deze meldingen, onze meldingen konden niet uitgelezen worden vermits ze steeds weg waren, maar het waren wel dezelfde. Enkel de melding ‘storing emmissie’ is wel uitgelezen, ze hebben toen nog gezocht naar storing in remmen of handrem, maar vonden niks, de egr-klep is nu zo’n 5000 a 10000 km geleden en we hebben de meldingen van abs/handrem,... niet meer gehad (ervoor was dat pakweg om de 1000 km).
Hou je wel vast aan en fikse kost voor de egr-klep. Ik zocht op internet, bij andere merken omdat ik geen prijzen vond van citroen ivm EGR, en daar was de prijs 200-250 euro gewoonlijk, bij de citroen-garage was het een kleine 400 euro + 200 euro werkuren en klein materiaal.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 04 november 2010 10:58 PM
  [ # 4 ]

Ben mijn C4 Gr Pic al 3 weken kwijt!!! Mad

Ik dacht zo, ik kijk eens op het forum. Mijn Picasso, 2 jaar oud, 111.000 km, kreeg een jaar geleden dezelfde storing, toen een kwartaal later, toen een maand en uiteindelijk 2x per dag. Het lijkt alsof er kortsluiting ontstaat. En schok door de auto, het hele dashboard knippert en piept met al deze storingen. Maar na een herstart, contact uit, minuutje wachten, starten, blijft alleen de emissiestoring over. Na een dag of 3 is die ook uit.
Maar de laatste weken ging de auto op 3 cilinders lopen, kon ik niet meer dan 3000 toeren draaien of de toerenbegrenzer greep al in, kortom het werd griezelig.
In de garage hebben ze de auto al 6x met deze klacht gehad. Ze hebben de LPG kabels vervangen, LPG er af gegooid en weet ik al wat niet meer, maar niets helpt.
De druklager van de EBV6 is al vervangen, want de bak is al eens kapot geweest. De storing kwam zowel er voor als er na voor.
Ik vroeg mij nog af of het kwam doordag ik een 1500 kg zware caravan er mee door de bergen sleur (maar wel op toeren), wat zou kunnen leiden tot een te warme motor, lekke koppakking of wat dan ook, maar de garage kan geen afwijkende waarden in de 4 gas test of lambdasonde meten. Ik ga de hiervoor genoemde suggestie eens voorleggen. Wie weet. Als ik de oplossing heb, dan post ik die weer.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 26 november 2010 09:46 PM
  [ # 5 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.


Inmiddels is het 26 november en heb ik mijn auto na 6 weken nog niet terug. Volgens de garage bleek dat de motor versleten was en is een revisie uitgevoerd. Ik heb goede hoop dat volgende week…
De reden? Officieel weet ik het niet, maar de ellende begon nadat ik vorig jaar op vakantie ging in de bergen met mijn caravan van 1500 kg (het absolute max) op… LPG. Ik heb forse en lange hellingen genomen en honderden kilometers 100 km/uur gereden. Ik denk dat de motor te heet is geworden. De problemen verergerden nadat ik deze zomer opnieuw…je raadt het al.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 07 december 2010 11:28 PM
  [ # 6 ]

Het is nu 7 december. Mijn C4 staat nu voor de 8ste week bij de dealer… crying

De motor is gereviseerd, nieuwe klepzittingen. Volgens de garage zag de motor er na 110.000 km uit alsof ik er 80.000 km met een paardentrailer erachter had gereden. Bijzonder, want na revisie, was het euvel nog immer daar. De paardentrailer, waar ik natuurlijk nooit mee gereden had, was het dus niet. Nu onfermt een grote garage in een grote stad zich er over. Ik ben benieuwd wat de oorzaak nu wel is. De garage nog meer. 8 weken repareren kost een vermogen.  huh

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 02 januari 2011 09:51 AM
  [ # 7 ]

Ok, 1 januari 2011 dus. Nog steeds geen diagnose. Ben de auto nu 11 weken kwijt. De garage heeft een C4 met dezelfde motor er naast gezet en wisselt een voor een onderdelen uit…

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 02 januari 2011 11:07 AM
  [ # 8 ]

Marc

Vanaf het eerste moment trek ik een caravan van 1500 kg met onze C4 Piccaso.
De auto had welgeteld 160km gereden toen de caravan er voor de eerste keer naar Spanje achter ging.
(dit had te maken met einde lease en dit was de nieuwe auto)
Buiten de echt ontelbare problemen die ik met deze auto heb gehad, elektronica, trillen 2 maal een nieuwe EB6V, wegligging plastic delen enz enz.
Is deze motor op lpg de meest fijne motor die ik ooit heb gehad.
De auto heeft nu 160000km gelopen, het is bijna einde lease maar de motor ga ik zeker missen.
Het olie verbruik is niet meetbaar,storingen in de motor heb ik niet gehad.
Volgens de Citroen garage mede omdat de motor zo’n 40000km extra zware arbeid heeft moeten verrichten met de “jawel en nu komt die de 1500KG zware caravan”.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 januari 2011 11:45 AM
  [ # 9 ]
marcbraaksma schreef:

Maar de laatste weken ging de auto op 3 cilinders lopen, kon ik niet meer dan 3000 toeren draaien of de toerenbegrenzer greep al in, kortom het werd griezelig.

Ik heb hetzelfde met mijn 1.6 HDI. Dit, met een aantal andere problemen die door mijn reguliere dealer maar niet verholpen kunnen worden, hebben de leasemaatschappij doen besluiten de auto naar een door hen geselecteerde dealer te brengen voor nadere controle en reparatie.

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 14 januari 2011 11:26 PM
  [ # 10 ]

Het is 14 januari en na het uitwisselen van onderdelen met een wel werkende C4 met 2 liter motor heeft de garage Eureka geslaakt!
Het is het inlaatspruitstuk (hier zit ook de EGR-klep in dacht ik zo). Ze zijn aan het monteren en nog een paar dagen en… zou ik sinds september eindelijk in een goed rijdende C4 kunnen plaats nemen? Ik kan niet wachten.
Als leenauto heb ik een xsara picasso op leeftijd. Deze rijdt probleemloos. Maar het is mijn auto niet. Vooral de stoelen in de C4 vindt ik veel beter.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 15 januari 2011 07:52 PM
  [ # 11 ]

Duimen Marc!!!!

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 18 januari 2011 09:26 PM
  [ # 12 ]

Zo’n kerstboomverlichting als bij smelt4c4 heb ik ook laatst gehad.
Het begon met tijdens het rijden het uitvallen en opstarten van de boordcomputer,toen ik stopte ging de handrem een eigen leven lijden, daarna alle lichtjes aan en uit, en de wagen wilde niet meer starten. Toen de sleepwagen kwam starte de wagen wel, maar we hebben hem toch maar naar de dealer gebracht. Die heeft een aantal (bekende) punten waar de stroomkabels bij elkaar komen, los gemaakt, schoongemaakt en weer “goed” vastgedraaid. Tot nu toe geen last meer gehad. Afkloppen!  idiot

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 05 februari 2011 08:39 PM
  [ # 13 ]

5 februari. Het spruitstuk was het toch niet….. Dank voor de duimsteun, maar het mocht niet baten.
De garage heeft nog altijd geen idee, maar de EGR klep zou het niet zijn??

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 07 februari 2011 12:47 AM
  [ # 14 ]

Intussen heb ik er een winstersport opzitten. Heerlijk geskied, maar de auto hield er opeens mee op. PIEP: handremstoring, na 3 sec PIEP: ESP storing, na weer 3 sec: PIEP emissiestoring. Vermogensverlies en langzaam naar de vluchtstrook. Motor uit en weer aan: de emissiestoring blijft, de rest is tijdelijk weg, ongeveer 10-40 minuten. Dan alles weer. de laatste keer: na de drie piepen stopt de auto ook meteen. BAM, op de rem. en dat op een snelweg waar net een stukje geen vluchtstrook was.
Inmiddels denkt de garage dat het het brandstoffilter is. Dat is nu vervangen en ze doet het alweer 2 dagen…
(Het filter had met de 60.000 beurt vervangen moeten zijn. Maar om de een of andere reden heeft ze die 60.000 beurt nooit gehad, bleek…)

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 21 februari 2011 09:49 PM
  [ # 15 ]

Smile

Vrijdag 11 februari, 4 maanden na het inleveren van de C4P, kwam het verlossende woord van de garagen: hij is klaar.

Nu moet je weten dat ik de laatste 2 weken in een spiksplinternieuwe C4 (laag model) met de 120 pk vti motor rond reed. Dat is een verslavend lekker karretje om in te rijden. Ik had zowaar spijt! Nu weer in die slome (140 pk!) bus, na die sportieve C4.

Ik probeer de uitleg even samen te vatten: injector langere tijd stuk, daardoor veel inwendige schade, inlaatklep, spruitstuk enz. Er zijn daardoor vele diverse foutmeldingen en het vervangen van 1 of 2 onderdelen is niet afdoende. Verleiding is oude spul weer terug te zetten en wat anders te vervangen. Fout, hele boel van injectie tot aan uitlaat moet vervangen worden in de motor.
Gelukkig een leaseauto, dus kost mij niks. Helaas een leaseauto: ik heb geen idee wat het heeft gekost.

Voor als je euvel het precies wil weten. Bel de Citroën garage in Hoogezand en vraag naar Bert of Henry.

Nu na een week heeft de EBV ook weer leren schakelen en waardeer ik het comfort, uitzicht en ruimte weer helemaal.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook