Stralen chassis en dan…?!?
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 31 oktober 2010 12:39 PM

Ik weet het er zijn al meerdere topics geplaatst over het behandelen van het chassis, maar dat brengt mij nou juist tot twijfel.

De onderdelen aan het chassis moet ik nog deels demonteren, maar dat gaat redelijk vlot. Dan wil ik beginnen met het laswerk. Wat is handig? Eerst al het laswerk uitvoeren en dan laten stralen en behandelen of eerst laten stralen. Dan de losgekomen rotte delen gaan lassen en vervolgens een behandeling geven?

En wat is de beste optie dat de kans tot opnieuw roesten zo klein mogelijk gemaakte word? De één zegt ‘laten poedercoaten’ de ander laat het verzinken. Ik ben zelf inmiddels een beetje het spoor bijster. Hebben jullie tips en advies en vooral waarom hebben jullie een bepaalde keuze gemaakt.

Ik hoor ht graag.

Grt Bjorn

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 31 oktober 2010 01:07 PM
  [ # 1 ]

Edit mod: Quoten op het vorige bericht maakt het topic niet leesbaarder.

Eerst stralen en dan lassen… dan zie je de zwakke punten namelijk. Ik heb met mijn eigen chassis eerst wat grotere delen verlast, hierna gestraald en verder gelast. Als ik het opnieuw zou moeten doen….. zou ik eerst het chassis stralen. Hierna verlassen en gelijk in de etsende primer.

Succes

Kijk anders eens naar de volgende paginas van mijn site:

http://www.SPAM

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook