Vandaag met de DS bezig geweest deze gaat morgen voor de keuring.
lekke uitlaat.
lampen stellen
en nog wat kleine dingen.
Nu het volgende geval had de auto gisteren op de brug gezet en er lekte toen nog niets.
Vanmorgen weer verder gegaan, de auto gestart om te kijken waar de uitlaat lekte.
De uitlaat vervolgens gerepareerd en na een uur begint tot mijn verbazing de lekzak links achter spontaan te lekken (scheurtje van een cm in de lengte richting) nu is dit al de 4e x dit jaar dat deze lekt kapot is GRRRRRRR.
Nu mijn vraag Kan het zo zijn dat een lekzak meer druk te verwerken heeft dan de andere of moet dat links en rechts gewoon het zelfde zijn.Mocht dit nu zo zijn is dit dan ook regelbaar?
Of heeft mijn DS een ander probleem! of zijn de lekzakken gewoon van slechte kwaliteit.
Met de andre kant rechts nooit problemen die zit nu zeker al 4 jaar volgens de vorige eigenaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Als de veercilinder gaar is krijgt de lekzak een enorme hoeveelheid lekvloeistof te verwerken en kan hij wel snel kapot gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het kan ook nog komen doordat het nylonleidinkje, dat van de lekzak naar het reservoir loopt, verstopt is.
Ook is belangrijk dat de bevestiging van het omgeklapte deel de lekzak niet laat doorschuren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een goede kwaliteit lekzak gaat ook langer mee dan een goedkope imitatiezak.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ik heb op mijn SM originele lekzakken zitten (zijn de zelfde als op de ds) en die doen het al 7 jaar een 100.000 km.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Het kan ook nog komen doordat het nylonleidinkje, dat van de lekzak naar het reservoir loopt, verstopt is.
Ook is belangrijk dat de bevestiging van het omgeklapte deel de lekzak niet laat doorschuren.
De retourleiding is niet verstopt zou dit het geval zijn dan moet de ander kant toch ook kapot gaan maar het gekke is ook juist dat het elke keer de zelfde lekzak betreft.
Ga morgen eens kijken naar de veercilinder en zo nodig deze vervangen zijn er nog dingen waar ik op moet of kan ik da eventueel op letten bij deze veercilinder?
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Een goede kwaliteit lekzak gaat ook langer mee dan een goedkope imitatiezak
Heb zowel imitatie al origineel al geprobeerd maar elke keer het zelfde dus daar ligt het probleem volgens mij niet.
De andere lekzaken zijn ook imitatie en die zitten er ook al enkele jaren onder.
Ga nu eerst de veercilinders controleren
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Op de veerstang staan ribbeltjes die de plaats aangeven waar de lekzak vast moet zitten.
Geen scherpe delen aan het clipje laten uitsteken die de lekzak op de veerstang fixeren.
Retourleidingen zijn per veerelement het eerste stuk gescheiden.
Als je de veercylinder gaat vervangen voorzichtig met de aanvoerleiding: die zijn meestal erg kwetsbaar door de roestgevoelige plaats, laag onder de auto. Ook de wartel wil wel eens beperkt meewerken…
Je kunt trouwens de lekzak eerst monteren zónder de retourleiding: zie je vanzelf hoeveel olie de straat op loopt!
Is het niet zo dat als die veercylinders erg lekken, dat zij dan zeer spoedig haar welgevallige kont laat zakken?
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
vlietmansje schreef:
Je kunt trouwens de lekzak eerst monteren zónder de retourleiding: zie je vanzelf hoeveel olie de straat op loopt!
Een bakje er onder kan in dat geval milieu-technisch gezien wel verstandig zijn. Tenzij je graag een PV van 400 euro wil hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Han S schreef:Is het niet zo dat als die veercylinders erg lekken, dat zij dan zeer spoedig haar welgevallige kont laat zakken?
Zeker. Maar, als er één héél erg lekt en de ander niet dan zal het toch nog wel even duren eer ze plat ligt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Dat is nou juist niet het geval de kont zakt direct in en komt dan ook niet meer omhoog.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook niet als je weer start?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ook niet als ik weer start er moet eerst weer twee liter lhm in en dan heb ik net tijd genoeg om de krik er onder te zetten voordat zij haar kond weer laat zakken
Vanmorgen andere veercilinder en lekzak geplaatst (nu maar hopen dat het goed gaat) en vervolgens naar de keuring moest lang wachten i.v.b steekproef RDW maar zij mag weer twee jaar over de weg zweven.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat inderdaad de veercylinder helemaal naar de kl***te was!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat kan bijna niet anders, mijn dame houdt haar kont minstens 20 uur omhoog.