6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Ventilatie
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 01 december 2013 10:22 PM
  [ # 76 ]

Heb je ook de antwoorden op mijn (misschien domme) vragen?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 december 2013 10:40 PM
  [ # 77 ]

Nee niet dom hoor.

Maar ik weet het niet precies.
Die stekkers zou je even op foto moeten zetten welke je bedoelt.
En de zekeringen moeten allemaal spanning aan beide kanten hebben, maar hoe bedoel je stroom doorlaten?
Kijk je of ze vonken?
Als alles wat aan die zekering aangesloten is uit is loopt er geen stroom.

Die relais weet ik niet, daar zitten aardig wat verschillen in bij diverse cxen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 01 december 2013 11:02 PM
  [ # 78 ]

Stom van me, het is natuurlijk logisch wat de zekeringen betreft. Ik zal ff uitzoeken wat er op de 2 onderste aangesloten zit.
Bij de bovenste 4 gaat het testlampje namelijk wel branden.

Ik zal van de stekker aansluitingen een foto proberen te plaatsen. 1 van de 2 zal dan waarschijnlijk op 1 van de onderste zekeringen zitten.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 01 december 2013 11:11 PM
  [ # 79 ]

Stom van me, het is natuurlijk logisch wat de zekeringen betreft. Ik zal ff uitzoeken wat er op de 2 onderste aangesloten zit.
Bij de bovenste 4 gaat het testlampje namelijk wel branden.

Ik zal van de stekker aansluitingen een foto proberen te plaatsen. 1 van de 2 zal dan waarschijnlijk op 1 van de onderste zekeringen zitten.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 15 december 2013 12:50 PM
  [ # 80 ]

Heb de multimeter maar opgeborgen. Heb gewoon geen inzicht in plussen, minnen, weerstanden enz.
Heb internet afgestruind voor een uitleg in jip en janneke taal, maar kom dat nergens tegen.

Dus heb ik het zwarte kapje er maar eens afgehaald en toen zag ik het:: 1 van de spiralen (weerstand?)  was gebroken.
Ik had nog een motor uit mijn gestripte break, daar zat een goeie op. Die overgezet. Dat is toch niet te moeilijk Jan.
Stroom erop, gaat tie heel langzaam draaien en begint er zich rook te ontwikkelen. Snel de accuklem los. Weerstand weer bekeken, zie ik echt niets aan. Ook aan de stekkers niet. Maar weer aangesloten. Wat is er nu weer aan de hand?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 december 2013 01:17 PM
  [ # 81 ]

Wat is nu het probleem precies,
Je ventilatie doet het niet?
De draad wie rechtstreeks naar je motor gaat is de min.
De plus gaat via de weerstanden,en op welke weerstand er stroom komt te staan ,licht aan hoe je hendel in de middenconsole hebt staan.
Dus kan best zijn dat er in de middenconsole bij je hendel iets niet goed zit of dat er daar geen stroom komt.
Sorry had bovenstaande post niet goed gelezen,je krijgt nu dus wel stroom bij de weer standen.
En als je de hendel op een andere stand zet,( gaat hij via een andere weerstand ) komt er dan ook rook?
Kan zijn dat de motor niet echt meer soepel draait.
.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 15 december 2013 01:32 PM
  [ # 82 ]

De motor draaide voorheen alleen in de snelste stand.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 december 2013 02:50 PM
  [ # 83 ]

Waar komt de rook precies vandaan? Uit de motor of uit de weerstanden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2013 03:14 PM
  [ # 84 ]

Hij schakelt min volgens mij… Als de weerstand gaat roken maar niet gloeien is ie vuil. Niks ergs. Ook kan de aansluiting van de weerstand vuil zijn..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 december 2013 03:16 PM
  [ # 85 ]

Ja, aan zoiets dacht ik ook. Als het een aantal jaren stof heeft lopen verzamelen lukt dat wel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 december 2013 03:34 PM
  [ # 86 ]

Pas op hoor.

De weerstand hoort in de kruldraad te zitten, niet in de aansluitingen.

Het zal niet de eerste zijn die hierdoor affikt

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 december 2013 04:21 PM
  [ # 87 ]

Aansluitingen uit elkaar en goed schoonmaken. Maar dat moet met elke elektrische aansluiting.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 15 december 2013 06:49 PM
  [ # 88 ]

Ik heb de 3wegstekker losgemaakt en verwachtte m.b.v. testlampje te kunnen controleren welk draad spanning kreeg afhankelijk van de schuifstand middenconsole. Geen enkele keer ging het lampje branden. Oei ! Morgen zal ik de weerstand losmaken uit het huis en dan kijken of er nog iets gebeurd en zo ja, of het weer begint te roken en zo ja, of het dan de weerstand is.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 december 2013 07:54 PM
  [ # 89 ]

Als het klopt wat bogaard zegt; dat het bij de weerstanden naar massa geschakeld wordt, kan dat wel kloppen. Gewoon proberen en in de gaten houden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 december 2013 08:20 PM
  [ # 90 ]

Hij schakelt inderdaad min,
Plus staat rechtstreeks op de motor.
Sorry voor de verwarring,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook