1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Reparatie aan (kachel) blower…....
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 07 november 2010 12:34 AM

Vanwege het vaak niet funcioneren van de (Valeo)blower,heb ik deze gedemonteerd en trachten te repareren.Blijkt dat als men erop “klopt”dat hij weer keurig ronddraaid.Vermoed dat de print met de 2 torren niet 100% meer is?
Hoe krijgt men de plastic schoepenrad van de motor-as om zodoende bij deze print met torren te komen?Iemand ervaring misschien?Bedankt.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 november 2010 10:19 AM
  [ # 1 ]

9 van de 10 keer zijn het de koolborstels. Door het kloppen maken ze weer even contact en dan gaat is weer draaien.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 november 2010 11:50 AM
  [ # 2 ]

Eerst een keer goed uitblazen met perslucht wil al wel eens helpen !

Verder denk ik dat je de motor in zijn geheel uit het deksel kan halen ;

Succes , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 07 november 2010 12:54 PM
  [ # 3 ]

Je moet het plastic schoepenrad laten zitten.
Haal de stekkers los, het schoepenrad zit in dat swarte huis geklikt op 3 punten.
Als ik het me goed herinner, dan zitten er op de schuine rand onder het rad 3 openingen waar je met een platte schroevendraaier in kan.
Het is een beetje gehannes,maar als je die rubberblokjes in en naar bovendukt komt het hele spul eruit
Dan kan je zo bij de printplaat.
Maar probeer alsjeblieft niet het schoepenrad eraf tehalen, want dat gaat niet.
Succes

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 07 november 2010 01:03 PM
  [ # 4 ]
dixie-delight schreef:

Je moet het plastic schoepenrad laten zitten.
Haal de stekkers los, het schoepenrad zit in dat swarte huis geklikt op 3 punten.
Als ik het me goed herinner, dan zitten er op de schuine rand onder het rad 3 openingen waar je met een platte schroevendraaier in kan.
Het is een beetje gehannes,maar als je die rubberblokjes in en naar bovendukt komt het hele spul eruit
Dan kan je zo bij de printplaat.
Maar probeer alsjeblieft niet het schoepenrad eraf tehalen, want dat gaat niet.
Succes

OK,bedankt,neen het schoepenrad laat ik maar zitten en die “halve maantjes"in het schoepenrad heb ik gezien en dacht al dat deze ergens voor bedoeld waren?Ik ga het straks meteen proberen want zonder blower is het erg “mistig"in de wagen.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 08 november 2010 04:05 PM
  [ # 5 ]
Brian schreef:

9 van de 10 keer zijn het de koolborstels. Door het kloppen maken ze weer even contact en dan gaat is weer draaien.

Bedankt Brian,maar waar kan men zo’n setje koolborstels halen,want de dealert verkoopt ze niet ,doch wel een complete blowermotor à €240.= ex.btw.!Tja.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 november 2010 04:10 PM
  [ # 6 ]

Een beetje electronica zaak, of automaterialenzaak, heeft koolborstels in alle maten en vormen.
Met een beetje geluk zitten de juist er tussen.

Als er nog wat “vlees” aan de borstels zit, kun je ze laten zitten, veertjes een beetje oprekken en de schacht waar de koolborstels inzitten, schoonmaken. Op die manier kun je er weer een tijdje tegenaan, bij mijn auto, alweer 100K Smile

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 november 2010 06:41 PM
  [ # 7 ]

Zoek in de buurt een bosch-service.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 november 2010 05:08 PM
  [ # 8 ]

Hier vind je zo’n beetje alles wat over blowers te vinden is.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1307728/

De fan krijg je er met een klein poelietrekkertje gemakkelijk af, dat werkt wel een stuk gemakkelijker.
Die dingen kosten weinig, minder dan € 10,-

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 11 november 2010 08:16 PM
  [ # 9 ]

setje koolborstels (afm.80x80x140 mm)à €15.= gevonden bij Ac-Dc te Amsterdam tel.0206444923.Anker gereinigd/zachtjes opgeschuurd,uitgeblazen en nieuwe borstels geplaatst en getest= weer een duidelijke orkaan rond het dashboard.bedankt allen voor het meedenken!

Afbeelding Bijlagen
1289499216NSDC10104.jpg1289499268NSDC10111.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 11 november 2010 09:30 PM
  [ # 10 ]

zijn wel flinke borstels dan Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 11 november 2010 09:32 PM
  [ # 11 ]

Zo…, die waren aardig versleten !
Ik zou zeggen , blow ze ! joint

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 11 november 2010 09:50 PM
  [ # 12 ]
Dirk de Pirk schreef:

Zo…, die waren aardig versleten !
Ik zou zeggen , blow ze ! joint

Haha,dank je.Kunnen ze,vermoed ik: weer ruim 3 ton mee?

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 november 2010 10:51 PM
  [ # 13 ]

Reginio heb je misschien ook het onderdeel nummer van de koolborsteltjes? Ik denk dat ik ze ook ga vervangen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 11 november 2010 11:13 PM
  [ # 14 ]
eXpelliarMus schreef:

Reginio heb je misschien ook het onderdeel nummer van de koolborsteltjes? Ik denk dat ik ze ook ga vervangen.

Helaas niet,hij haalde deze uit het magazijn,na het zien van de oude(versleten)exemplaren.Ik heb wel de maten opgemeten v/d nieuwe:80x80x140.Misschien kan je hiermee verder bij iemand?succes!

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 november 2010 11:25 PM
  [ # 15 ]

Oké. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook