2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Reparatie aan (kachel) blower…....
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 november 2010 09:51 AM
  [ # 16 ]

Bedoel je niet 8x8x14mm ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 november 2010 12:34 PM
  [ # 17 ]

Sterker nog: 8x9x14 mm.
Bovendien moeten ze ook nog van het juiste materiaal zijn, anders slijten ze supersnel en/of je collector gaat er aan.
De Vier in Amsterdam (Slijperstraat) maakte een paar voor € 40. Als je pakweg tien paar tegelijk laat maken kosten ze minder en hebben anderen er misschien ook plezier van.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 november 2010 05:28 PM
  [ # 18 ]

Goede tip Jan. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 13 november 2010 01:07 AM
  [ # 19 ]

Okee, en hoe zit zoiets bij een aanjager die niet wil stoppen met eh… aanjagen?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 november 2010 11:59 AM
  [ # 20 ]

Een beste kans dat er iets mis is met de elektronica in de blower. De kortste klap is waarschijnlijk een andere blower van de sloop of van Matthijs, die heeft er vast wel een.
Je zou ook kunnen denken aan de regelaar in je dashboard, alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat daar wat mis was. Misschien anderen wel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 13 november 2010 08:37 PM
  [ # 21 ]

Als het een systeem met draaiknoppen is, kan je problemen krijgen met de sleepcontacten.
Contactspary kan dan oplossing bieden.
Bij mijn vorige type 1, had ik daar last van.
Dan moest ik wat harder op het schuifje drukken..

Het niet aansluiten van het massakabeltje bij de aanjagermotor kan slopend zijn voor de elektonica
bij de bediening.
Dan houd de ventilator de laatst ingestelde stand aan.

Profiel  
 
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 06:12 PM
  [ # 22 ]

Mijn ventilator is ook kapot.Hij krijgt geen voeding.
Er is ergens een storing.
Mijn garage wil niet gaan zoeken want het
kan 1000 den euro kosten zn onderzoek. onder het schutblad aan
de pasagiers zijde zitten vele draden en er zijn er ook bij die verbrand zijn.
Misschien heeft iemand hier een idee ?
Of weet iemand een specialist die me kan helpen?

Ik heb een XM V6 3.0 VSX 1995 aut.
De dame rijdt en veert nog heerlijk.
Maar zonder zn ventilator is ze eigenlijk afgeschreven.
En ik wilde er van de zomer nog mee naar Italy rijden.
Maar zonder die ventilator heb je ook niets aan de airco.

HELP !

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 februari 2011 06:49 PM
  [ # 23 ]

Tijdje terug had ik dus ook een geval van geen voeding op de blower. Lucas en ik hebben toen de boel gedemonteerd om die blower te testen en die werkte prima.

Toen iemand zo slim was om even de zekeringen onder de kap na te kijken bleek het probleem daar te zitten… kortom, je zekeringen zijn wel ok ?

Profiel  
 
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 06:56 PM
  [ # 24 ]

Ja
De zekeringen zijn OK.
Ook die onder de motorkap alngs de accu.
Wij hebben met een multi- meter gekeken of ie spanning krijgt
en dat is niet het geval.
Dus de draden zijn ergens onderbroken of rot of verbrand ?

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 februari 2011 06:58 PM
  [ # 25 ]

Exact weet ik het niet maar is er bepaald of er geen massa of geen spanning is bij dat ding ? Dat kun je geloof ik apart meten. geen massa is wat eenvoudiger op te lossen namelijk.

Profiel  
 
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 12:21 AM
  [ # 26 ]

Er is geen spanning
Dat hebben gecheckt met een multimeter.
Er zijn ook draden verbrand onder het schutblad.
Maar dat was al voordat de ventilator stopte.

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 februari 2011 12:42 AM
  [ # 27 ]

simpelste is dan een nieuwe draad (met zekering ) vanaf de accu naar de relais van de blower te brengen , zit achter het handschoenkastje bij een 2.1 TD type 2

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 12:53 AM
  [ # 28 ]

Lijkt me een heel goede oplossing
Maar ik zoek dan iemand die dat voor me dan doen?

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 08 februari 2011 01:01 AM
  [ # 29 ]

Heb je er al rekening mee gehouden dat de koolborstels zo rond de 300.000 km versleten zijn? Kijk maar hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1307728/.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7274
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 februari 2011 07:21 PM
  [ # 30 ]

Euh,.......JanSr als er geen spanning op de blowermotor (aansluitstekker) staat dan maakt de staat van de koolborstels niks uit….

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook