3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Een BX rijker!
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 november 2010 04:19 PM
  [ # 31 ]

Ja, dan worden je velgen goed schoon. Ik rijd mijn BX altijd door de wasstraat (als ik ‘m wil wassen). Bij de wasstraat hier moet je je antenne niet vergeten naar beneden te duwen, anders kan je andere monteren. Iets om in de gaten te houden. Mijn spiegels blijven wel altijd goed zitten.

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 06 december 2010 11:59 AM
  [ # 32 ]

Het is heerlijk om dagelijks BX te kunnen rijden!
Maar, nu ik de BX een tijdje rijd, merk ik dat wanneer de motor koud is, ik een paar keer met optrekken last heb van slechte ontbranding in de cylinders. Ik verlies power en hoor wat gesputter. Ik heb intussen zo’n flesje voor in de tank gekocht, maar dit mocht niet baten.
Als de motor warm is, heb ik er eigenlijk geen last van.

Zouden nieuwe bougies en kabels een oplossing kunnen zijn?

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 06 december 2010 01:25 PM
  [ # 33 ]

Bij mijn toenmalige 1.6 was dat wel de oplossing ja.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 11 december 2010 08:23 PM
  [ # 34 ]

Hey HJ! Nog van harte met deze mooie Deauville!

Heel toevallig stonden we vanmiddag samen naast het rode verkeerslicht in Haarlem.

Als ik jou was, zou ik het Deauville-interieur lekker origineel laten. Mocht je toch willen ombouwen, dan help je er graag bij.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 12 december 2010 04:43 AM
  [ # 35 ]

Gave BX! Gefeliciteerd!

Een Deauville heeft toch een 1.4 TU motor? Bij mijn AX 1.1 TU was bougies en vooral bougiekabels de oplossing van gestotter en gesputter. Ook bij mijn BX 1.6 was nieuwe bougies monteren een verademing. Voor die 3nogwat per stuk de moeite waard! Very Happy

Veel plezier ervan!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 12 december 2010 07:46 PM
  [ # 36 ]

Bedankt voor de reacties. Nieuwe bougies en kabels moet ik binnenkort maar even regelen.

Voor de rest rijdt de Deauville heerlijk. Ik heb er net winter banden voor gekocht. Ook deze voelen prima aan.

Binnenkort volgen echt even wat foto’s. Smile Helaas heb ik er nog geen tijd voor gehad om eens wat mooie kiekjes te maken.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 december 2010 12:48 AM
  [ # 37 ]

Gefeliciteerd, zo’n Deauville is echt een leuk ding, en op de foto ziet ze er nog strak uit. Winterbanden zijn een verademing onder winterse omstandigheden, ook al zijn ze hier niet verplicht.

@Punaxio: een Deauville heeft inderdaad een TU blok, met monopoint injectie. Het zijn lekker zuinige blokjes, en zo’n TU loopt naar mijn smaak iets mooier rond dan een XU, en is zeker makkelijker om aan te sleutelen. Alleen de startmotor is wat lastiger bereikbaar (zit op de achterkant van het blok). In mijn ogen nog steeds een onderschatte motorisering, want mijn 14TE met carburateur en pulsair trap ik zo naar de 170 op de teller. Dus die 130 km/u is echt geen probleem, ondanks het toch wel hoge toerental. Met de herrie valt het wel mee vanwege de mooie motorloop, de wat mindere geluidsisolatie is hier eerder debet aan. Het enige minpuntje is dat de TU wat gevoelig is voor koppakkinglekkage als ze rond de 200.000 km hebben gedraaid. Als dat gefikst is rij je er zo weer 2 ton mee verder. En natuurlijk rustig warmrijden, dat is goed voor elke verbrandingsmotor.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 13 december 2010 01:11 AM
  [ # 38 ]

Ben er mee eens dat een TU beter loopt dan een XU. De 1.6 XU die in mijn BX ligt is niet een superfijne motor. De BX rijdt er prima mee en komt er wel goed mee van zn plek maar een TU motor zoals ik dat in de BX van Wouter heb horen lopen en in de AX zat loopt, klinkt en voelt veel beter aan tijdens het rijden.

Blijf er natuurlijk wel lekker mee rondtuffen maar een eventuele volgende BX zou best een 1.4 TU mogen zijn.

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 december 2010 01:22 AM
  [ # 39 ]

Misschien wil CBXType1 wel met je ruilen?  tongue rolleye (Geintje natuurlijk!)

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 13 december 2010 11:37 AM
  [ # 40 ]

Laughing Ja leuk.

Als de Deauville straks rond de twee ton gelopen heeft, kan ik er nog eens over nadenken Wink

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 06 januari 2011 12:48 PM
  [ # 41 ]

Hallo!

Is er iemand onder de BX rijders die nog een goede hoedenplank met rolgordijntjes heeft liggen en em kwijt wil?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 januari 2011 07:21 PM
  [ # 42 ]

Ik heb nog wel losse rolgordijntjes liggen.

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 22 februari 2017 10:54 AM
  [ # 43 ]

Hallo allemaal!

Het is tijd dit topic eens flink af te stoffen!
Komende zaterdag ga ik namelijk mijn nieuwe (oude) auto halen! Jawel, een Citroën BX Cannes uit 1991.
Na 2,5 jaar in een heerlijke Xantia gereden te hebben, ga ik terug naar de al oude BX.
Deze kon ik NIET laten staan.

De Cannes heeft net een kleine ton gelopen en is wit van kleur Smile

Foto’s volgen!!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 februari 2017 12:10 PM
  [ # 44 ]

Van harte met de Cannes! very good

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 26 februari 2017 05:50 PM
  [ # 45 ]

Hallo,

De Cannes staat intussen voor de deur, mooi te zijn Smile

Er zit nu een accu in die matig is, naar mijn idee.
Op het net staat dat de volgende accu’s geschikt zijn voor mijn type:
een 12V 44Ah
en
een 12V 54Ah.

Ik had nog een accu in huis, welke een 12V 56Ah is. Die ben ik even aan het opladen.
Kan deze in een Cannes 1.4?

Alvast bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook