2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Contactslot problemen
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 november 2010 10:39 PM
  [ # 16 ]

Tendentieus? Misschien. Hoe komen DS-rijders er anders achter dat die contactsloten zo slecht zijn? De handelaren verkopen die sloten, moeten dan ook hun verantwoording nemen, vind ik.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 november 2010 10:41 PM
  [ # 17 ]

Handel en liefhebberij gaan niet samen.

knuffel

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 13 november 2010 12:52 AM
  [ # 18 ]
waterman schreef:

DAT 90% GOEDKOOP GEMAAKTE TROEP IS. En dan kan het mij persoonlijk geen ene moer schelen wie het mij verkoopt, want de uren om spullen onder garantie te vervangen betalen ze namelijk geen van allen. Nu jij weer.

Beste Waterman, je lijkt mij wat gefrustreerd. Almere bashen daar houd ik niet zo van.
Koop het een bij de ene leverancier en het andere bij de andere leverancier.
Maar ga mij niet vertellen dat alles wat er uit Almere komt troep is, want ik koop er al jááren en naar volle tevredenheid. En ja, sommige onderdelen koop ik elders.
Worst haal je bij de slager, brood bij de bakker.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 november 2010 01:06 AM
  [ # 19 ]

Ik vind dit een discussie van niks, leveranciers maken de spullen niet zelf, maar je moet wel achter je spullen staan en garantie geven en dat hangt idd niet aan een termijn van een jaar of zo.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 november 2010 02:02 AM
  [ # 20 ]
vlietmansje schreef:

Handel en liefhebberij gaan niet samen.

Jouw liefhebberij is hun handel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 13 november 2010 09:20 AM
  [ # 21 ]
Marten schreef:

Beste Waterman, je lijkt mij wat gefrustreerd. Almere bashen daar houd ik niet zo van.
Koop het een bij de ene leverancier en het andere bij de andere leverancier.
Maar ga mij niet vertellen dat alles wat er uit Almere komt troep is, want ik koop er al jááren en naar volle tevredenheid. En ja, sommige onderdelen koop ik elders.
Worst haal je bij de slager, brood bij de bakker.

Frustratie komt niet uit de lucht vallen. Forumlezer kan zelf ook zijn of haar hersens gebruiken, zoals jij dat ook doet. Misschien is bashen niet al te chique, maar ik stel de ongezouten mening van Waterman (in het algemeen) op prijs, omdat die uit ervaring komt. Neemt niet weg dat Chyparse een klantvriendelijke zaak is en dat ze veel op voorraad hebben. Ik koop er niet alles, maar ben voor de rest wel tevreden.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 13 november 2010 10:09 AM
  [ # 22 ]
gjvdh schreef:

.....ik stel de ongezouten mening van Waterman (in het algemeen) op prijs, .....

Ik in het algemeen ook.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 november 2010 11:13 AM
  [ # 23 ]
Marten schreef:

Een tamelijk tendentieuze berichtgeving hier m.i.,over Chyparse.

Terechte opmerking. Ik bestel bijna al mijn onderdelen bij Chyparse en ben over het algemeen erg tevreden. Zeer soepele procedure, geen gedoe dat de betaling eerst binnen moet zijn en dan pas de versturing. Zeer vlotte levering per post. Ze hebben erg veel op voorraad.
Eerlijk gezegd heb ik ze nog niet benaderd over het kapotte contactslot ( heb overigens ook de bon kwijtgemaakt), ik heb gewoon gedacht: 1,5 jr dan heb ik dikke pech.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 13 november 2010 03:26 PM
  [ # 24 ]

Ben het met Waterman en anderen eens. Je bent als leverancier binnen redelijke grenzen verantwoordelijk voor de kwaliteit van het geleverde.
Inbouwen, uitbouwen kost een hoop geld en tijd, en je mag als klant enige kwaliteit van het geleverde verwachten.
Het geleverde zou op zijn minst ook enigzins op functioneren getest moeten zijn. Voor iets simpels als een contactslot schakelaar is dat ook niet te veel gevraagd.
Als er dan al zoveel mensen zijn geweest waarbij die sloten eerder al niet voldeden, moet je ook niet klakkeloos door blijven sturen naar nieuwe klanten. 230 euro voor zon ding is niet niks. Daar wil ik graag ook redelijke kwaliteit voor terug.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 13 november 2010 04:03 PM
  [ # 25 ]

Trouwens moet wel gezegd zijn dat Citroworld zich in deze redelijk opstelt. Ze leveren een nieuwe tot het dan uiteindelijk een goede zal zijn.

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 13 november 2010 10:59 PM
  [ # 26 ]

Paar jaar geleden ook contactslotproblemen van mijn DSUper5 uit 73. Gewoon even een gebruikte besteld via internet bij Huub in het Zandt. Erin gezet en 0 problemen meer. Zo simpel kan het zijn.

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 november 2010 11:23 PM
  [ # 27 ]
Marten schreef:
waterman schreef:

DAT 90% GOEDKOOP GEMAAKTE TROEP IS. En dan kan het mij persoonlijk geen ene moer schelen wie het mij verkoopt, want de uren om spullen onder garantie te vervangen betalen ze namelijk geen van allen. Nu jij weer.

Beste Waterman, je lijkt mij wat gefrustreerd. Almere bashen daar houd ik niet zo van.
Koop het een bij de ene leverancier en het andere bij de andere leverancier.

Als een leverancier tegen mijn klanten zegt: “Ja, maar onze onderdelen zijn niet van zulke kwaliteit dat ze geschikt zijn voor dagelijks gebruik zoals vroeger” , moet ik zo’n leverancier dan nog serieus nemen? Hoeveel km rijdt jij met je DS per jaar? Ik vind het 2 jaarlijks vervangen van lekzakken niet normaal om eens een voorbeeld over kwaliteit te noemen. Noem mij gerust gefrustreerd ( zal me werkelijk niet boeien namelijk) maar vergeet niet dat het vooral de KLANT is die gefrustreerd raakt als hij op een berg in Oostenrijk staat met een NIEUW contactslot wat na 1500 km niet meer werkt.
Laat duidelijk zijn dat er zonder bedrijven als Chyparse, Citrotech, Citroworld en vele anderen helemaal geen onderdeel meer te koop zou zijn, dus het uitsteken van hun nek is absoluut te waarderen. Maar ik blijf van mening dat men beter kan kiezen voor kwaliteit dan voor marge zoals dat nu vaak het geval is. Een contactslot van 230 euro bestaat voor meer dan 100 euro uit marge bv.. Maak het GOED en maak het voor mijn part 280 euro, maar kom niet met een verhaaltje dat “kwaliteit onbetaalbaar is en de klant niet wil betalen voor kwaliteit”.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 november 2010 12:02 AM
  [ # 28 ]

Zo is dat!

Citroen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 november 2010 01:04 PM
  [ # 29 ]

Prachtig toch, dat je op dit forum gewoon kritiek mag hebben op leveranciers, garages en revisiebedrijven, mits inhoudelijk en goed onderbouwd. Ik ken forums waar de forumleiding aan de dunne gaat als er bedrijven worden genoemd en er wordt zelfs gedreigd met juridische stappen richting leden, een dreigement welke zo goed als kansloos is. Als daar dan een reactie op komt gaat het topic op slot.

Hulde voor dit forum, wat mij betreft het beste en vriendelijkste autoforum in onze taal en dat heeft alles te maken met de forumleiding. Nee, ik ben geen kontlikker, het is gewoon gemeend.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 14 november 2010 05:26 PM
  [ # 30 ]
Han S schreef:

Prachtig toch, dat je op dit forum gewoon kritiek mag hebben op leveranciers, garages en revisiebedrijven, mits inhoudelijk en goed onderbouwd. ...

Volledig eens!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook