1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
eHDI met lm. velgen?
M.v.R.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 15-11-2010

Gepost: 15 november 2010 09:31 PM

Hallo allemaal,

Als het goed is krijg ik januari (maar als ruim begrip eerste kwartaal 2011) mijn DS3 eHDI.
Nou konden er bij de dealer geen lm. velgen besteld worden Grrrr
en de verklaring is dat dan de emissie waarde niet meer klopt. Heel leuk maar als ik met 5 man in de auto rij dan kloppen de emissie waardes ook niet meer, dus ben ik dan al strafbaar. Kan ik ook niet op wintersport want in een groot aantal gebieden in duitsland zijn winterbanden verplicht.En het veranderen van de michelin energy safers is dus ook strafbaar.
Weet iemand al iets over de tolerantie betreffende dit onderwerp. Ik heb mij laten vertellen dat er een mogelijke tolerantie komt van 25%.
Dit geldt niet alleen voor bovenstaand maar nog belangrijker misschien voor chiptunning smile !

Ben benieuwd!
groet,
M.e. v R.

DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 november 2010 09:42 PM
  [ # 1 ]

als je nu velgen erop zet als je hem gekregen hebt..
hoe gaat men dat dan nog controleren???

je kan toch ook velgen met dezelfde banden kopen…

dat de dealer hem niet kan bestellen als zijn ehdi begrijp ik wel…

Profiel  
 
bertds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 15 november 2010 09:50 PM
  [ # 2 ]

m.e.v.R: wanneer heb je de e-hdi besteld?

Omdat ik ook naar de wintersport ga heb ik los van de auto 4x lm velgen besteld + winterbanden.
Ik zou het wel heel erg gek vinden als deze veilige voorziening niet in de tolerantie valt.
Maar wat bedoel je met 25% tolerantie?

Profiel  
 
M.v.R.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 15-11-2010

Gepost: 15 november 2010 10:05 PM
  [ # 3 ]

Hoi,
Ik ben nog de gelukkige die in de eerste fase zat, dus dat was eind oktober en zit ik als het goed is bij de eerste uitleveringen. De 25% tolerantie zou slaan op het eventueel afwijken van de banden maat.
Aangezien ik deze auto heel graag met 18 inch zou zien.

ronama:
Ja dat is volgens mij onbegonnen werk en dezelfde banden ja dat is nou net het probleem ik zie er graag 18” onder.

DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24

Profiel  
 
DanielD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-2010

Gepost: 15 november 2010 10:53 PM
  [ # 4 ]

Van die 25% tolerantie heb ik nog nooit gehoord.
Ik kan me ook niet voorstellen dat men geen andere velgen of banden onder je auto mag leggen.
Michelin zou dan voor hun energy savers kunnen vragen wat ze willen omdat alle andere banden dan illegaal zouden zijn, want als leek weet je niet of het verbruik hoger is geworden.
Dan zouden ook zaken als een trekhaak illegaal zijn omdat hiermee de luchtweerstand verslechterd.

Verder staat de velg/bandmaat en bandtype niet in het kenteken van de auto vermeld, dus je auto voldoet nog steeds aan het afgegeven kenteken.

Met chiptuning is dit niet het geval.
Het vermogen van de auto staat wel in het kenteken en bij chiptuning wordt het werkelijke vermogen van de auto hoger als het vermogen beschreven in het kenteken. Daarom is volgens mij chiptuning binnen 3 jaar na afgifte van het kenteken illegaal.

Hiervan heb ik ook een bericht gevonden:
http://www.groenopweg.nl/regelgevingnieuws/12643/BPM-boete-voor-opvoeren-nieuwe-autos

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 15 november 2010 11:25 PM
  [ # 5 ]

Controle is inderdaad lastig maar ik heb voor de zekerheid maar de standaard velgen erop gezet, zien we later wel weer.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 16 november 2010 09:10 AM
  [ # 6 ]

Je kunt achteraf gewoon andere velgen plaatsen hoor, zonder hier geneuzel mee te krijgen.
Dit valt namelijk gewoon niet te controleren.
Ze kunnen toch ook niet controleren of jij de fabrieksopgave wel haalt?!
Meestal wijken de verbruikscijfers juist het meeste af bij dit soort auto’s!

Er is nergens vastgelegd dat dit niet zou mogen.
Kijk, dat chiptuning kan ik nog begrijpen, maar ook dan geldt weer, hoe gaan ze controleren of de auto dan meer uitstoot?
Bij een gelijke rijstijl na chiptuning wordt het verbruik zelfs beter dus zou je extra korting moeten krijgen Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 16 november 2010 09:46 AM
  [ # 7 ]

Ik zou ook gewoon een mooi setje 18 inch gaan zoeken als je de auto hebt. Volgens mij valt dit niet te controleren. Je zou voor de zekerheid de originele wielen er nog bij kunnen houden, for just in case….

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
renevos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 08-11-2010

Gepost: 16 november 2010 06:38 PM
  [ # 8 ]

Ik heb met de Belastingdienst gebeld in Winterswijk. Deze vertelde mij dat er geen controle plaats vindt. Als de velgen nadien worden gemonteerd zou er niets gebeuren. Hij kon het alleen niet zwart op wit zetten, maar gaf het voorbeeld erbij dat accessoires die na aflevering gemonteerd worden ook niet meetellen voor je fiscale bijtelling. Ik heb de gok maar genomen en de mooie zwarte 17 inch velgen genomen die bij de dealer worden gemonteerd.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 16 november 2010 07:46 PM
  [ # 9 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 17 november 2010 08:38 AM
  [ # 10 ]
renevos schreef:

Ik heb met de Belastingdienst gebeld in Winterswijk. Deze vertelde mij dat er geen controle plaats vindt. Als de velgen nadien worden gemonteerd zou er niets gebeuren. Hij kon het alleen niet zwart op wit zetten, maar gaf het voorbeeld erbij dat accessoires die na aflevering gemonteerd worden ook niet meetellen voor je fiscale bijtelling. Ik heb de gok maar genomen en de mooie zwarte 17 inch velgen genomen die bij de dealer worden gemonteerd.

Kijk, dat is een mooie set!
Zal echt stukken beter staan als de 16” wieldoppen Cool

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
M.v.R.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 15-11-2010

Gepost: 25 november 2010 09:03 PM
  [ # 11 ]

Ik dacht aan zoiets…helaas alleen leverbaar tot 17 inch. Nou ja dat moet dan maar!

http://www.online-velgen.nl/velgen/5440-zcw-angel-black-polished/

DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 november 2010 09:02 AM
  [ # 12 ]

Je zou eens op de site van Musketier moeten kijken Wink
Denk dat daar wel wat tussen zit voor je namelijk qua 17” of 18” velgen!

http://www.musketier.de/index.php?site=products&car=1&model=new&mod=DS3&kat=felgen&fegr=18

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
M.v.R.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 15-11-2010

Gepost: 26 november 2010 11:49 AM
  [ # 13 ]

Ja die site ken ik inmiddels, Mooie producten en nette site.

DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24

Profiel  
 
Gerard Barendregt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-10-2011

Gepost: 28 oktober 2011 11:40 PM
  [ # 14 ]

Hallo allemaal,


Uit het forum begrijp ik dat er veel onduidelijkheid bestaat over het monteren van LM velgen op een Citroen ds3 1.6 e-Hdi. Zelf heb ik er ook een besteld, en hoop deze met ongeveer 3 weken in ontvangst te gaan nemen. Nu het volgende. Ik heb een mailtje naar de RDW gestuurd en van hen bericht gehad dat je na aflevering gewoon LM velgen en andere banden mag monteren omdat, zo schrijven zei: Deze wijziging is niet opgenomen in hoofdstuk 5 van de permanente eisen beschreven in Regeling voertuigen. Hiermee dus zwart op wit dat dit is toegestaan. Hopelijk heb ik velen hiermee geholpen omtrent de zekeheid of dit mag of niet.

M.V.G. Gerard Barendregt

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 29 oktober 2011 10:38 AM
  [ # 15 ]

Namens enkele anderen: Gerard bedankt.

Namens velen: deze discussie is al geruime tijd een gepasseerd station. Vele autobladen en andere media hebben er over bericht.

Hoop dat dit topic nu eens gesloten kan worden en we weer verder kunnen met belangrijke en/of leuke zaken!

happy

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook