2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Forum leden bij Club-avond (West) vanavond 24 Nov. in Bleiswijk?
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 december 2010 10:51 PM
  [ # 16 ]

Nee, vooralsnog ben ik niet elders gevraagd om de lezing te houden.
Leuk dat je ook een extra kachel gemaakt hebt.

Wat ik besproken heb kan ik nu de lezingen gegeven heb best even opschrijven:
1) zorg dat je een goed functionerende thermostaat in je koelsysteem hebt.
2) Soldeer je kachel radiateur uitelkaar, kort solderen dat net de bodem/ deksel los komt. Maak hem goed schoon, steek ook de kanaaltjes voorzichtig schoon. Daarna de soldeer randen goed schoon maken en dan de boel weer dicht solderen met S39 + loodgieters soldeer. Testen door 1 kant af te sluiten, andere kant tuinslang erop, blazen, evt perslucht ( op 1 Bar !!) en in een bak water onderdompelen. Ervaring leert dat 1 op de 3 radiatoren niet meer dicht te krijgen is. Dan heb je pech en moet je een gereviseerde kopen.
3) Evt extra kachel Re plaatsen met zelf gemaakt kachel huis. Gewoon in serie zetten met de andere kachel. Dus slang die van de cyl kop komt naar de nwe kachel Re, daar geen kraan. Nieuw stuk slang van nwe kachel Re naar oude kachel li en de kraan van die kachel gebruiken.

4) Hoe zorg je dat je kraan in de zomer echt afsluit, want ze lekken meestal een beetje waardoor het onnodig warm wordt in de auto: kraan uitelkaar halen, was elementje er uit schuiven. In gat van was elementje een fitskogeletje of stukje M5 bout van 4 mm stoppen. Dit maakt dat het stift-je van het kraan deel weer iets beter aangedrukt wordt en de kraan weer goed afsluit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10628
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 december 2010 12:56 AM
  [ # 17 ]

De truc van dat stukje M5 bout werkt bij mijn sm perfect!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook