oprollers veiligheidsriem Pluriel
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 28 november 2010 02:35 PM

Een handleiding. De oproller van de gordel linksachter in mijn Pluriel deed het niet goed meer; de gordel rolde niet meer vanzelf helemaal op, en kwam dus tussen de deur als je die met een zwiep dichtgooit.
Met hulp van sommige tips en PB’n van dit forum heb ik het paneel losgemaakt: eerst de zitting van de bank eruit, dan de luidspreker eruit (4x torx), daarachter zit 1 torx. Dan het zilveren handvat 5 cm naar voren schuiven, en aan de achterzijde eruit halen en helemaal losmaken. In het handvat zit ook 1 Torx. De rest van het paneel zit met nylon klikplugjes vast en kan je aan de onderzijde en aan de achterzijde (stoel even omlaag!) losrukken. let op dat het plugje in de achteronderhoek niet er uit valt. De bovenzijde van het paneel kan vast blijven zitten.
Veiligheidsriem helemaal afrollen, met siliconenspray het oprolwiel olien (een zaklamp is dan handig), en alles weer in elkaar zetten. Let op dat de riem niet gedraaid erin komt. Bovenzijde van het paneel goed aandrukken, dan komen de schroeven er wel weer in. ik was er wel trots op, en hij doet het weer prima! Razz

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook