Asje plaatsen benzinepomp
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2010 08:50 PM

Beste,

Hoe moet het asje worden geplaatst vanuit het blok naar de hevel van de benzinepomp?

Het betreft asje nummer 11.

Het asje is afwijkend ( qua uitsparingen) van de afbeelding in het onderdelenboek.

Ik heb het idee dat de “lange” zijde in het motorblok terecht moet komen.

Ik hoor het weer graag very good

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2010 08:59 PM
  [ # 1 ]

Klopt. Lang in het blok.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 december 2010 10:50 PM
  [ # 2 ]

Is toch ook in verschillende lengtes leverbaar? Of was er met pakkingdiktes iets te regelen?

knuffel

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2010 11:27 PM
  [ # 3 ]
vlietmansje schreef:

Is toch ook in verschillende lengtes leverbaar? Of was er met pakkingdiktes iets te regelen?

Het is wel het asje wat er ook voor de revisie in zat.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2010 11:38 PM
  [ # 4 ]
vlietmansje schreef:

Is toch ook in verschillende lengtes leverbaar? Of was er met pakkingdiktes iets te regelen?

Zit net nog even te zoeken (onderdelenboek) :

L 48,06   ( 1 groef)
L 48,57   ( 2 groeven)
L 49,08   (3 groeven)

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 december 2010 11:42 PM
  [ # 5 ]

Vandaar de afwijkingen in het plaatjesboek die je eerder constateerde!

knuffel

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 05 december 2010 10:21 AM
  [ # 6 ]

Ik ga verder met nog wat vraagjes:

Bij het installeren van de Weber carburateur ben ik even benieuwd naar de volgorde van monteren van de pakkingen. We hebben twee dunne pakkingen en een dikke voetpakking,

Ik neem aan dat de volgorde ( gezien vanaf de montage van het spruitstuk) is:

—Spruitstuk
——Dunne pakking
———Dikke voetpakking
————Dunne pakking
—————Carburateur

Bij de Traction zat hier nogal wat verschil in.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 december 2010 10:11 PM
  [ # 7 ]

Is goed, volgens mij.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook