Richtingaanwijzer werkt zonder dat je de hendel aanraakt
krisje74
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-06-2010

Gepost: 07 december 2010 02:22 PM

Heb een probleem met mijn C3 1.4 HDI sensodrive van 2002. Als ik aan het rijden ben begint hij plots te pinken (naar rechts) zonder dat ik de hendel van de richtingaanwijzer aanraak. Vrij vervelend, het stopt als je de hendel dan even aanraakt.

Bij de citroëngarage zeggen ze dat dit een algemeen voorkomend probleem is bij C3 (en blijkbaar ook bij Berlingo).

Zijn er nog mensen die hier last van hebben of een goedkope oplossing hiervoor hebben? Een nieuwe unit met richtingaanwijzer kost € 250 (!) zonder plaatsingskosten.

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2010 02:39 PM
  [ # 1 ]

Je hebt blijkbaar bij de dealer de juiste info al gekregen. Het is inderdaad de Com2000 die de geest gegeven heeft. De Com2000 is het geheel van hendels en bedieningselementen aan je stuur. Helaas is dit niet in delen te vervangen en zoals je al aangaf een akelig duur ding. Er heeft hier wel eens een beschrijving rondgewaard (ik meen voor een C5) om het hele spul uit elkaar te nemen en schoon te maken, maar in mijn ervaring kunnen er ook dingetjes afbreken in het apparaat zelf, waardoor schoonmaken van de contactjes niet meer helpt. Helaas is vervangen de beste remedie (het kan namelijk ook nog van kwaad tot erger, verlichting die uitvalt of juist niet meer uit kan enzovoorts). Overigens is het plaatsen maar even werk, dus de plaatsingskosten zullen wel meevallen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook