Wij hebben al een tijd last van het feit dat de C4 af en toe weigert te starten. De startmotor draait wel rond, maar na een paar seconden slaat ie af, alsof er een beveiliging in komt. Soms start ie daarna weer, maar soms ook niet. De Wegenwacht is er al een keer bij moeten komen, die snapte ook niet waarom ie het na een paar keer proberen plotseling wel deed. Al twee keer een tijd in de garage gestaan, niets kunnen vinden. Vandaag thuis de meetwagen langs gehad, niets kunnen vinden, maar na een aantal keren proberen startte ie weer. De garage vindt het ook vervelend, maar de enige oplossing volgens hen is de wagen een tijdje daar te laten zodat ie geheel doorgemeten kan worden: alle bekabeling, alle elektronica, kan goed 1000 euro gaan kosten! Wellicht is er iemand op dit forum die een oplossing weet? Bvd.

Totaal aantal Berichten: 1293
- 2CV 2cv6 special
Dan zou ik eerst eens beginnen met wat voor een c4 je hebt want van de berline rijden er veel rond!
Diesel?
Benzine?
Welke motor?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Bedankt, goed punt. Het is een Berline 1.6, 16V, Ambiance, benzine, km stand 102000.
Hoi,
Ik heb in November precies dezelfde wagen gekocht (2005)
Ook ik had startproblemen, vooral als het een paar graden onder 0 was.
De ene keer wel starten, maar soms niet.Een paar keer een zwaardere accu maar dit hielp niet.
Met uitlezen kwan er een “tijdelijke"storing uit.
Wat bleek later was dat de temp.censor een paar graden afweek.
Vooral als het koud was gaf de sensor een te hoge temp aan waardoor de auto-choke minder werkte.
Na het verhelpen van die storing geen problemen meer gehad.
Bedankt, en sorry voor de late reactie. Ik dacht dat ik automatisch een email zou krijgen, blijkbaar niet. De auto heeft nu 3 weken in de garage gestaan, we gaan hem morgen weer ophalen, helaas nog niets gevonden. Hopelijk kunnen ze wat met deze info!
Nog ff een update. Helaas lijkt dit ook een dood spoor. De werkplaatschef vond het wel prettig dat we op deze manier aan meer info wilden komen, maar zei op deze suggestie dat de afwijkende sensor wel een choke/start probleem zou kunnen geven maar dan zou ie in ieder geval de startmotor moeten blijven draaien. Dat doet ie dus niet. Een bevriende softwaredeskundige opperde dat het er op leek dat de startsleutel verkeerde info gaf waardoor de start werd onderbroken, mogelijk tgv een software fout of van een zwakke batterij. Helaas hadden we al de reservesleutel geprobeerd, dat bood ook geen soelaas. We zien wel wanneer de auto strandt.